Velenczei-Szőke 2020: versenyről versenyre

Velenczei Ádám a 2020-as év elején navigátort váltott és Szőke Tamással várták a szezonnyitót, hogy a TOPP Cars Skoda Fabia R5Evo-val felvegyék a versenyt a bajnoki pontokért
Azonban hiába volt az igyekezet a kormány korlátozásokat vezetett be a koronavírus miatt, így bizonytalan időre parkolópályára került a bajnokság. 

Az élet június közepén indult újra Kisvaszaron a Rally3-as bajnokság szezonnyitóján, ahol a páros megragadta a lehetőséget, hogy több hónap után végre éles körülmények között mérhessék össze gyorsaságukat a többi R5-öst irányító párossal szemben a licenszes kategóriában. Olyan jól sikerült a bemutatkozást, hogy ők bizonyultak a leggyorsabbnak a Top kategóriában.

Az első éles bajnoki futamra egészen július közepéig kellett várni, amit Salgótarjánban rendeztek. A verseny első körében félre gumizott Ádám és Tamás de szépen jöttek fel az eredménylistán. A záró szakasz előtt már a második helyen álltak de a Power Stage-n defektet kaptak és lecsúsztak a dobogó alsó fokára.

A Miskolc Rally következett ahol Tóth Zsolt sporttárs életét vesztette és leállították a futamot. 

Az eredetileg szezonnyitónak szánt Eger Ralira szeptember elejéig kellett várni. A páros újra a dobogó előkelő fokáért harcolt és végül három szakaszgyőzelemmel a második fokára érkeztek a Dobó Téren felállított pódiumra.

A Vértes Ralin komoly csata alakult ki az élmezőnyben ahol Ádámék főszerepet kaptak. Erősen kezdtek, az első két szakaszt rögtön behúzták és az utolsó előtt is még lőtávolon belül voltak az elsőhöz képest. A Power Stage-n ezúttal melléjük állt a szerencse és őrült tempót diktálva megnyerték a szakaszt és mindezt akkora különbséggel tették, hogy ők örülhettek a győzelemnek a végén. 

A Nyíregyháza Rally újra ERC futam volt, ahol szép számú nemzetközi mezőny gyűlt össze. Az Európa bajnokságban érdekelt csapatok mellett mindenki a hazai esélyesekre figyelt. Az összes magyar élmenő az ERC-be nevezett, köztük a Topp Cars-os páros is. Az első szakasz után az élen álltak és utána is magabiztosan tartották a második pozíciót. Az ellenfelek hibái miatt abszolút bajnokesélyesként tekintett rájuk mindenki amikor is a második kör első szakaszának célja előtt hibáztak. A fotocellán még a legjobb idővel mentek át, de a hátsó kereket annyira megütötték, hogy itt ki kellett állniuk és füstbe menni látszott az év végi cím.

A Nyíregyháza Ralin elhullajtott értékes pontok és az ellenfelek nullázás után még négy párosnak volt esélye bajnokságot nyerni. A Mikulás Rally a kevés murvás tapasztalat miatt komoly kihívás volt a pilótának és megtették a tőlük telhetőt. Sajnos nem tudtak beleszólni a a dobogós helyezésekbe így a bajnoki cím is látótéren kívülre került.

Comments are closed.