spot_img

Sivatag X-Prix: Rosberg csapata nyerte az Extreme E első versenyét

Hirdetés

Ha úgy tetszik autósport-történeti tettet hajtott végre Nico Rosberg csapata, a Rosberg X Racing, amely Johan Kristoffersson és Molly Taylor párosával megnyerte az első Extreme E versenyt, miután uralta a szaúdi Sivatag X-Prix döntőjét.

Extreme E mezony

Az újonnan életre hívott tereprali-sorozat továbbra sem kap valami nagy médiafelhajtást (nincs például televíziós közvetítés sem, bár a szervezők Youtube-on közvetítették a versenyt), pedig elég érdekes már maga a formátum is. 

Az Extreme E versenyhétvége négy fordulóból áll, összesen hét futammal: szombaton két kvalifikációs forduló (egyenként két futam), majd az elődöntők (két futam) és a vasárnapi finálé. Minden selejtező kör két futamból áll (az egyes versenyeken az autók fele van), és a pontokat a célhelyzet alapján osztják ki. A két selejtező fordulóban a legtöbb pontot elért csapatok az 1. elődöntőbe jutnak, a fennmaradó csapatok a 2. elődöntőbe jutnak (úgynevezett “őrült verseny”). Az elődöntők egy-egy verseny. Az SF1 első három és az SF2 első autója továbbjut a döntőbe.

Minden versenyen az autónak két kört kell teljesítenie a pályán, minden csapattagnak az egyik, míg a másik kört együtt kell vezetnie. A csapatoknak egy férfi és egy női pilótával kell rendelkezniük, akik ugyanazokat a vezetési és vezetési feladatokat látják el, előmozdítva a nemek közötti egyenlőséget és az egyenlő versenyfeltételeket a versenyzők között.

 

A szezonnyitó szaúdi Desert X Prix (Sivatag X Prix) versenyen kilenc csapatból csak hat tudott részt venni az utolsó időmérőn, miután ketten összetörték magukat az első kvalifikáción, a Chip Ganassi Racingnek pedig technikai gondjai adódtak.

Az Extreme E az AFC Energy által szállított hidrogén üzemanyagcellás technológiát használja. Hidrogén üzemanyagot víz- és napenergiából állítanak elő, majd a járművek töltésére használják fel, ami lehetővé teszi a hálózatról fenntartható energiaellátást. Az új technológia miatt még maguk a szervezők is rengeteg technikai problémára számítottak, ehhez képest inkább a bukások és az ütközések voltak jellemzőek.

A verseny végén végül Nico Rosberg csapata örülhetett (egyebek mellett Loeb és Sainz ütközésének köszönhetően), akik mögött az Andretti United és Lewis Hamilton csapata, az X44 végzett.

Az Extreme E idei felvonása összesen öt futamból áll majd, a versenyzők május végén Szenegálban (Tenger X Prix), augusztusban Grönlandon (Sakvidék X Prix), októberben Brazíliában (Esőerdő X Prix), majd decemberben Argentínában (Gleccser X Prix) versenyeznek.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img