spot_img

Visszapillantó tükör: A 2021-es Rally-év legfontosabb eseményei

Hirdetés

2021-ben ezen a felületen találtok majd folyamatosan frissülő információkat a 2021-es Rally-évet illetően. A bejegyzést folyamatosan frissítjük, hogy mindig képben legyetek a legfrisseb – a Rally világában történt – eseményekkel.

Az év természetesen a Dakar Rallyval indult, ami már csak nevében Dakar, ettől függetlenül még mindig izgalmas kihívást jelent az autósport nagyjainak. A magyar siker annyi volt, hogy Szalayék túléltek pár szakaszt, a győzelmet pedig Mr. Dakar szerezte meg.

Bár 2020-as magyar bajnok még nem volt, de elkezdtek szállingózni a hírek a 2021-es ORB naptártervezetről – ami azóta ugye már nem is aktuális.

Január elején az M-Sport Ford is megálmodta végre, hogy milyen pilóta felállással mennek neki a 2021-es szezonnak, egyben az is kiderült, hogy Esapekka Lappi nem kap szerepet a csapatban.  Hogy jó döntést hoztak-e, azt majd az idő megválaszolja, mindenesetre bár sokáig gondolkodtak rajta, a Monte-Carlo Rally eredménysorát elnézve nem feltétlenül tűnt átgondoltnak…

Ha már Monte, sokáig az sem volt biztos, hogy megtudják rendezni, sőt volt olyan élmenő, aki szót is emelt a verseny elhalasztása mellett, de lehet ennek ahhoz is köze volt, hogy az utolsó utáni pillanatban lecserélte az eddigi navigátorát…  Mások eközben rommá törték magukat amolyan kabalaként, a Montéra való felkészülés jegyében. (Be is jött a dolog.)

A Monte végül – ha  zárt kapuk mögött is, de megrendezésre került – nem úgy, mint az osztrák szezonnyitó Rebenland Rallye, a Monte Historique, sőt bejelentették, hogy a WRC Svéd Rally sem kerül megrendezésre, aminek a helyére a Sarkvidék Rally útvonala ugrik be.

A klasszikus értelemben vett januári Arctic Lapland Rallyn egyébként Hanninen diadalmaskodott, még a már többször emlegetett Monte-Carlo Rallyn az egyszer már visszavonuló Ogier oktatta a mezőnyt. (Hogy Ogier ismételt visszavonulása valóban visszavonulás lesz-e, arról ebben a cikkünkben írtunk.)

A Monte-Carlo Rally utóhangja volt, hogy Tanak egy versenyes felfüggesztett eltiltást kapott, amivel az észt  – valahol jogosan – nem feltétlenül értett egyet. Nem konkrétan a büntetéssel volt gondja, hanem a stewardok következetességével, vagyis annak hiányával.

Közben az is kiderült, hogy a Sarkvidék Rallyn sem lehetnek nézők, amivel egyre aggasztóbbá vált a helyzet azt illetően, hogy az ORB-ben, esetleg az egyre inkább lőtávolon belül lévő Horvát Rallyal mi lesz a helyzet, bár a horvátok továbbra is kitartanak mellett, hogy nézők mellett szeretnék megrendezni a versenyt, még az útvonalakat is ennek megfelelően alakították ki.

Közben megrendezték a legendás Katar Rallyt is, amelyen sokáig hatalmas volt a küzdelem, majd Meeke kiesett, így Al-Attiyah simán nyerte a Katar Rallyt, ha már a Dakaron nem volt szerencséje a defektekkel…

Ha már legendás helyszínek, akkor közben azt is bejelentették, hogy a ROC, vagyis a Bajnokok tornája helyszíne 2022-ben a Balti-tenger jege lesz, ahol bőven fagypont alatt mérhetik majd össze tudásukat az autósport legjobbjai.

Az M-Sport Ford körül eközben egyre nagyobb hírlavina alakult ki, amit a Montén mutatott nem túl fényes teljesítményük is megalapozott. Mikkelsen tulajdonképpen beajánlotta magát a következő évre, sőt még az is szóba került, hogy jövőre már nem is egy Fiesta (aminek Rally3-as változata már itt van a nyakunkon), hanem egy Ford Puma WRC volánját tekergetheti. Mikkelsennek persze még az ERC-re kellene koncentrálnia, amelynek februárban rúgták fel a versenynaptárát, úgy, hogy kiderült nem a Rally Hungary lesz az utolsó verseny 2021-ben.

Ha Mikkelsen (még, újra) nem is, de Oliver Solberg megkapta a WRC esélyt, kiderült, hogy a Sarkvidék Rallyn egy WRC-ben ül majd, igaz különösebb elvárások nélkül. Ehhez képest nem is ment rosszul a Sarkvidék Rallyn, ahol Tanak diadalmaskodott, még a kis Rovanpera suttyomban a bajnokság élére állt. 

Persze kit érdekel a WRC, ha közben hazai pályán elkezdtek megérkezni az első kisebb-nagyobb bombák. Bejelentették például, hogy a WRC2 tavalyi bajnoka, Mads Östberg is rajthoz áll az ORB-n egy Citroen C3 Rally 2-vel, de nem csak ő, hanem Német Lackó is a Citroen támogatását élvezi majd 2021-ben. Hogy ehhez mit szólnak a hazai élmenők, arról ebben a cikkünkben írtunk.

Az is kiderült, hogy 2021-ben a Peugeot kupában folytatja Vogel Adrienn és Notheisz Ivett, még Herczig Norbiék a VW Polo GTI R5 után idén visszatérnek korábbi sikereik partner márkájához a Skodához és egy Skoda Fabia Rally2-vel állnak rajthoz az ERC-ben.

Azonban nem csak izgalmas hírek jöttek, hanem szomorúak is. Elhunyt a ralivilágbajnok Hannu Mikkola és egyre inkább úgy tűnt, hogy az Orfű Rally és a Salgó Rally a tervezett időpontban való megrendezésre is veszélybe kerülhet, ami később igaznak is bizonyult.

De, hogy ne legyünk szomorúak, nagyjából ezzel egy időben kiderült, hogy ki 2020 abszolút magyar ralibajnoka és felmerült, hogy Mads Östberg mellett további WRC-menők érkezhetnek Magyarországra, még Mattias Ekström bejelentette, hogy szeretett márkáját, az Audit visszahozza a WRC mezőnyébe.

Hamarosan folytatjuk…

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img