spot_img

Izgatottan várták a debütálást

Hirdetés

Pazsitka István régi motoros már a szakmában, aki már a nyolcvanas évek végén rótta a versenykilométereket a gyorsasági szakaszokon. Sokévnyi kihagyás után most visszatért, és egyáltalán nem lehetett észrevenni a teljesítményén a hosszúra nyúlt kényszerszünetet. Az Orfű Rally után beszélgettünk Istvánnal.

Nem ma kezdtél el versenyezni, sokaknak mégis új arcként tűntél fel az orfűi versenyen. Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat?

Hát igen, visszagondolva nem most volt 1989, ugyanis akkor kezdtem túraversenyeken indulni egy kerek lámpás 1300-as Zsigulival, ami a 90-91-es évünket is végigkísérte – kezdi a visszaemlékezést Pazsitka István. – 1992-ben kerültünk fel Rallye2-be, majd 1993-95 között Rallye1-ben versenyeztünk. Kilenc év szünet után, 2004-ben versenyeztem újra, igaz navigátorként, Harmath Imi mellett. Abban az évben meg is nyertük a bajnokságot. 2005-ben szintén az Imivel mentem, de abban az évben sajnos csak három futamon indultunk el. Ezután, mintegy tizenkét évnyi kihagyást követően kezdtem amatőr versenyeken indulni és szép lassan visszakerültem az autósport körforgásába.

Erről a gyönyörű autóról mit tudhatunk?

A Kasza Motorsport műhelyében épült a kocsi az utolsó csavarig, ami nagyon jól muzsikál (177 Ps és 190Nm). Ezúton is megszeretném megköszönni Kasza Zolinak, Búzás Gyuszinak, Pap Arninak, Orosz Zsoltinak és mindenki másnak, aki valamilyen szinten hozzájárult, hogy megépülhessen. Izgatottan vártuk már a debütálását, hiszen a pandémia miatt, hosszú szünet előzte meg az idei első komoly megmérettetésünket.

 

A sok kihagyás miatt kezdtetek kicsit óvatosabban?

Az autó már február óta rajtkész állapotban várta a bevetést. Az orfűi eredményünk több összetevő eredményeként jött össze, amivel egyébként nagyon elégedettek vagyunk, egy kicsi csalódás sincs bennünk. Új navigátorral versenyzem az idei évtől, Taky Zoltán személyében, akivel már most elmondhatom, hogy nagyon együtt tudtunk dolgozni! A gumiválasztásunk azonban nagy mellényúlás volt, így Egerben már minőségi versenyabronccsal fogunk érkezni.

Hogyan éltétek meg a versenyt az autóban? Mi történt veletek?

Az egész verseny alatt nagyon jól éreztük magunkat az autóban. Mondhatjuk úgy is, hogy az autó százszázalékos, a mi egy-két hibánkat leszámítva nem volt semmi gond vele, amit a következő versenyekre igyekszünk maradéktalanul kijavítani.

Sikeresen célba értetek és nem szégyenkezhettek az abszolút huszadik helyezés miatt sem így elsőre. Elégedetten szálltatok ki az autóból a verseny végén?

Sok év kihagyás után, a Taky Zolival első közös versenyünket követően, a rossz gumiválasztással és az egy-két hibát leszámítva, maradéktalanul jól éreztük magunkat a verseny után.

Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetemet fejezzem ki a családomnak, a szerviz csapatnak és mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult ahhoz, hogy ilyen remek versenyhétvégét tudhatunk magunk mögött. Izgatottan várjuk a folytatást!

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img