spot_img

Megvalósítani az álmokat

Hirdetés

Merencsics Árpádék sok szép és egyedi versenyautót tartanak a szalonjukban, viszont most egy másfajta, mondhatjuk fejlettebb technika kipróbálására vágytak. Árpinak már régi álma volt, hogy egy számára elérhető gyári autóval versenyezzen, és remélhetőleg ez most hétvégén Orfűn és környékén beteljesülhet. 

A tavalyi év sajnos nektek sem volt a legaktívabb szezonotok. Hol tudtatok indulni egyáltalán?

– Így van, nem egy megszokott szezon volt a tavalyi év számunkra. Indulni tudtunk Olaszországban, a VFTS-sel, Béres Attilával az oldalamon és ezen kívül egy újdonságot is kipróbáltam tavaly, ami a Ralikrossz versenyzés volt. Szuper év volt egyébként, attól függetlenül, hogy csonka év volt, de úgy gondolom rengeteget tanultam és fejlődtem.

A téli szünetben az autók karbantartásával foglalkoztatok?

– Igen, fel vannak készítve az idei évre, ha mennénk velük, egyébként most a szalonban pihennek, fűtött helyen. 

Rengeteg szép autó áll a garázsotokban. Meglepetésre, mégis egy Peugeot 208 R2-el indultok teszt jelleggel a hétvégi orfűi versenyen. Mi ennek az oka?

– Igen, ez nekem is újdonság, nem beszélve arról, hogy eddig a Historic vonalat követtük. Hozzáteszem, nem vetettük el! Az orfűi versenyen való indulást megelőzte kettő tesztelés ezzel az autóval. Nagyon szerettem volna egyszer egy gyári autóval menni, ami elérhető számunkra. Én most úgy érzem, ez elérhető, felérhető és érzem magamban még azt, hogy tudok első kerekes autóval gyorsan menni. Édesapámnak is álma volt, hogy ez egyszer megtörténjen. Az élet pedig ugye arról szól, hogy megvalósítsuk az álmainkat és ez most sikerülhet, ami nagyon boldoggá tesz!

Az év elején már kipróbáltad a kis franciát. Akkor milyen tapasztalatokat szereztél róla?

– Amikor első alkalommal beleültem, nagyon fura volt. Minden dolog kézre áll és nagyon komfortos vezetni. Nagyon furcsa volt megtanulni, hogyan kell indítani, vagy akár az etap és a gyorsasági program között váltogatni. Nagyon kellemesen csalódtam az autóban, de meg is tud lepni. Kényes a beállításokra és komolyan reagál. A kis oroszlán egy igazi gyári versenyautó és nagyon várom már a hétvégét, hogy együtt tudjunk dolgozni a jó eredmény érdekében. Szerintem egész hétvégén vigyorogni fogok!

 

Mennyivel másabb ezt az autót vezetni, mint a régebbi autóidat, amikkel versenyeztél?

– Azt gondolom, hogy sokkal gyorsabb, azért az eddigi autóim átlagéletkora 30 év volt. Gyors kormány van benne, komolyabban állítható futómű és a Suzukihoz képest legalább kétszer olyan erős motor. Mindegyik autónak megvan a maga varázsa, ennek is.

Milyen tervek fogalmazódtak meg bennetek az idei évre?

– Első körben Mitropa futamokra gondoltunk, de Romániában is néztünk már versenyeket. Nem tudjuk mit hoz az év, de mindenképp szeretnék egy-két versenyt menni a kis oroszlánnal, hogy kiderüljön tudok-e vele gyorsan közlekedni. Amennyiben ez nem jön össze, akkor megyünk a VFTS-sel, ugyan ezeken a versenyeken. Örömmel tölt el, hogy a Mecsek Rally Mitropa futam lesz, vágyok vissza a mecseki pályákra. Remélem, hogy ebben a mostani helyzetben nemsokára kijöhetnek a nézők is a pálya szélére, mert nélkülük versenyezni nagyon nehéz! Fontos motivációt adnak az embernek!

Szeretném megköszönni a Bakó Rally Team-nek az autót amit eddig kipróbálhattam, illetve a mostani versenyre is felkészítenek számomra, ezen kívül a partnereinknek, hogy lehetővé tették, hogy egy ilyen szuper autóval tudjuk megmérni magunkat! Természetesen nem maradhat ki a sorból édesanyám, édesapám, a feleségem és a sok szurkoló, akik követnek minket valamilyen formában. Csak így közösen van meg az összhang, ami előre visz minket!

Novics és Társa Közműépítő Kft., Szegecs Partol Security Kft., Nyilas GSM Kft., AGRIVÁL Kft., GAZDA TRANS Fuvarozási Kft., ERKOMM Kft., Dokutech Center Kft., Ecoffice Technology Kft. – Triumph-Adler, Huniper Permetező Kft., ATG&Co Kft., SeqOmics Biotechnológiai Kft., Best-Vill 2000. Kft., Egrokorr Festékipari Zrt., Raiker Kft.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img