spot_img

Megtört az átok! A 44-es rajtszám és a 44 kg-os navigátor szerencsét hozott Hevesi Pistinek

Hirdetés

Hevesi István és Kováts Edith párosa egy sikeres Mikulás Ralin van túl, ahol műszaki problémák is hátráltatták a párost, de még így is megnyerték az ORC abszolút értékelését. Edith navigátori pályafutásának egyik legnagyobb élménye volt a verseny, hiszen nem mindennap ül az ember egy “Pusztító” mellett. Ezért most a navigátor értékeli a versenyt az olvasóknak. 

Jó páran szeretnének beülni a Hevesi Pisti mellé, főleg versenykörülmények között. Neked is bakancslistádon volt ez a dolog?

–  Sziasztok! Igen. Több okból is. Pisti vezetési stílusát Asiéhoz tudnám hasonlítani és mivel neki anno navigáltam, így nagyon szerettem volna beülni Pisti mellé is. Mindig is kíváncsi voltam rá, kettőjük közül melyik a jobb pilóta. Az első kupáimat ASI-val nyertem. Egy Kategória első és egy abszolút második hely. Bár ott “csak” a Diesel Golfjával vertük el az egész mezőnyt. (A Mitsubishivel szerintem Faltusz Petit is megvertük volna. 😉) Pistivel ezt übereltük, hisz most meglett mind a kategória, mind az ORC abszolút első hely is. 😎 A másik ok, hogy szerettem volna megtudni én magam képes vagyok-e rá. Megfelel-e a tudásom egy ilyen kaliberű pilótának. Michele Mouton azt mondta: „Vannak, akik azért versenyeznek, mert híresek akarnak lenni, mások imádják, mások bizonyítani akarják magukat. Soha nem érdekelt semmi más – csak be akartam bizonyítani magamnak, hogy meg tudom csinálni!” Nos ezzel most pont így voltam én is. Ez a verseny nekem olyan volt, mint egy érettségi vizsga. Igaz volt benne hiba, de az időeredmények szerencsére azt mutatják, hogy átmentem a vizsgán. Van még hova fejlődni, de alapjában véve elégedett vagyok. A harmadik ok, hogy mindig is kíváncsi voltam, milyen az, ha az embert elviszik az UFO-k. 👽 Pisti sokaknak „A Pusztító”, de nekem ő a magyar rali társadalom UFO-ja. Kevés olyan ember van itt a mezőnyben, akiben ennyi alázat van, mint benne. Emberileg is nagyon közel áll hozzám. Jó volt vele napokig együtt dolgozni és közelebbről látni, hogyan is készül fel egy versenyre. Sokat tanultam ismét. (Pataki Attila után szabadon, most már én is elmondhatom, hogy ültem egy repülő csészealjban, egy UFO mellett.) 😂 Az űrautókat meg hagyjuk…

Isszuk szavaidat, halljuk az élménybeszámolódat a Mikulás Ralitokról!

– Nem baj, ha hosszú lesz? Annyi élmény, annyi érzés kavarog bennem, amit most szeretnék átadni a szurkolóknak, versenytársaknak, barátoknak, szeretteimnek és ordítani a nagy világba, hogy NAGYON BOLDOG VAGYOK! Amikor úgy döntöttünk, hogy összeülünk egy murvás versenyre, attól a perctől kezdve rengeteg belsőjét néztem meg Pistinek. Utolsó nap ott voltam az autó felkészítésénél is. Gumiztunk és volt még néhány “apróság”, amit meg kellett csinálni a kocsin. Este 19 óra körül raktuk fel a trélerre és sajnos egy métert sem sikerült mennünk vele. Így is épphogy hazaértem 20 óra előtt. Szombat reggel pedig én voltam az első a versenyirodán és mire nyitottak, Pisti is odaért. Elsőként vehettük át az itinert. Addig fogalmunk sem volt róla, milyen irányba lesz Várpalota, meg a többi pálya. Pisti hozott régi itinereket és abba javítottunk bele. Ilyet már nagyon régen csináltam. Évek óta saját itinerből megyek, abba javítok. Furcsa volt, de mivel így kérte, ezért így csináltuk, bár őszintén szólva nem voltam elragadtatva az ötlettől. Már a pályabejárásunk kalandosra sikeredett, mert a kocsiján elment a fék, beesett a pedál. Kocsit kellett cseréljünk, amihez engedélyt kellett kérnünk. Sok idő elment vele, de nap végére sikerült mindenhol négyszer mennünk, kivéve a Nagylőteret. Ott csak háromszor mentünk. Este még átmásoltam a füzetet, aminek én nem nagyon vagyok híve, mert fennáll a hiba lehetősége. (Így is lett.) Pisti diktálta, én írtam, majd visszamondtam neki, ő meg közbe lenémítva nézte a belső felvételt. Nekem ez szokatlan volt, mert én olyan tollat használok, amivel tudok javítani tréning alatt, így este nem kell másolni és garantáltan jó az, amit felírtunk és visszaellenőriztünk. Másnap reggel Várpalota rajtjánál még ott volt a babszem a hátsómban, fogalmam sem volt mire számítsak. Úgy is mondhatnám, hogy overálostól be lettem dobva a mély vízbe. Csak a gyors végén esett le a hatalmas kő a szívemről, amikor Pisti megdicsért, hogy hibátlan volt. Úgy vigyorogtam, mint a vadalma, annyira élveztem. Pisti nagyon pontosan megy, végig biztonságban éreztem magam mellette. Többen is mondták nekem a szervizparkban, hogy bátor vagyok, ők nem mernének beülni. Pedig fogalmuk sincs, mit hagynak ki! Sajnos minden körben jött az AC probléma, láttam Pistin, hogy bosszantja, de igyekezett higgadtan kezelni. Kislőtér végét minden körben elrontottam, ami miatt meg én bosszankodtam. Mindig ugyanott tévedtem el. Pisti azt hitte lemaradtam, én meg, hogy előre szaladtam. Az utolsó körben jöttünk rá, hogy egy J5-ös kanyar J2-nek lett másolva (este nem vettük észre) és így hiába kerestem J5-öt a füzetben, ami benne se volt. Szerencsére nem történt nagyobb baj, Pisti megoldotta azt a pár kanyart, én meg gyorsan visszataláltam, de ott tuti bent maradt minden körben pár másodperc. ☹ A technikai problémák sora a célban sem ért véget. Behívtak minket technikai ellenőrzésre. Ott végre sikerült lecserélnünk a defektes kereket, amíg vártunk a sorunkra. Majd Pisti hazafele lerobbant a szervizbusszal. Az önindító ment tönkre, majd utána egy defektet is kapott a tréleren, de nem volt hozzá pótkerék, így felnin ment haza azzal is. Szóval kalandos, de eredményes versenyt tudhatunk a hátunk mögött. Én még így napokkal később is a hatása alatt vagyok. Igazán nem nagyon lehet szavakba önteni, milyen érzés volt mellette ülni, még a belsőkamerás felvételek sem adják vissza a sebességet, de ha lenne egy időgépen, azt a napot szívesen átélném még jó párszor újra és újra. Hatalmas élmény volt számomra.

Az utolsó gyorson már akadt egy kis gond az autóval, de így is sikerült megnyernetek az ORC abszolútat!

– Egész nap volt problémánk. Minden körben AC-t kellett cserélnünk. Az autó teljesítménye nem volt mindig 100%-os. Pisti folyamatosan tette rám napközben a terhet. Reggel az volt a célja, hogy jó lenne az abszolút 20-ba beférni, (Én csak célba akartam vinni őt és a kocsit.) aztán ez lecsökkent 15-re. Utolsó gyors előtt még a 13. helyen álltunk és a defekt miatt ott csúsztunk vissza a 16. helyre, ami így is szép eredmény szerintem. ORC-ben Arielékkel csatáztunk és nagyon sajnálom, hogy kiestek. Még mindig nem tudom elhinni, hogy Semerádék és Bacsa Tomiék előtt értünk célba. Hanyik Gergőnek pedig jövök egy hatalmas köszönettel. A cél előtti utolsó beírónál én már annyira el voltam varázsolva, hogy kis háján elnéztem az időnket. Épp a menetlevelet kerestem a kocsiban, amikor odaszólt nekem, vigyázzak ki ne késsek. Nagyon rendes volt tőle. Igazi sportember. Defektes kerékkel álltunk fel a céldobogóra, mert nem akartunk kockáztatni. Ez életem eddigi legjobb eredménye. Igazán még fel sem fogtam. Nagyon vártam ezt a napot és minden elvárásomat felülmúlta. Nem csak két kupával, hanem egy életre szóló élménnyel lettem gazdagabb. Pisti nagyon jó kezű pilóta és megérdemli a jó eredményeket. Ezzel a régi technikával, számára ismeretlen navigátorral, használt gumikkal, anélkül, hogy rommá tréningezte volna magát, így is elvert(ünk) jó néhány R5-ös autót. Nekem ő a BAJNOK az idén.

A Hevesi Pisti az idén még nem ért célba csak most… Levetted a rontást róla és az autóról?

–   Nagyon remélem, hogy sikerült végleg megtörnünk az „átkot”. Idén csak egy kérésem volt a Mikuláshoz, hogy érjünk célba. Remélem „Jó Boszi” voltam és ez a jövőben is így marad. Pistinek nagyon sok szurkolója van és tudom mennyien várták már, hogy végre célba érjen. Sajnos idén ezt az élményt nem oszthattuk meg a nézőkkel, hiszen zárt kapus volt a verseny és így csak távolból követhették az eseményeket. Nem is volt kérdés számomra, hogy az ORC első helyért járó kupámat kivételesen most nem egy embernek fogom ajánlani. 🏆 Ezt a kupámat most nagyon nagy szeretettel ajánlom az összes rali rajongónak, mindenkinek, aki a távolból követte az eseményeket és szurkolt nekünk. Értük is autóztunk. Bízom benne, hogy jövőre már újra ott állhatnak a pálya szélén és a hangulat olyan lesz, mint régen. Furcsa volt nézők nélküli pályákon autózni. HIÁNYOZTAK.

Az idei évben már navigáltál pár pilótának. Mennyire nehéz megszoknod a különböző stílusú versenyzőket és az általuk diktált itinereket?

– Egyáltalán nem. Igazából már van rutinom benne. Minden sráctól tanultam valamit, amit utána hasznosítani tudtam. Szerintem elég gyorsan tudok alkalmazkodni és könnyű velem együtt dolgozni. Komolyan veszem a felkészülést és maximalista vagyok. Tyúkanyóként figyelek a pilótámra és szervizcsapatra. Igyekszem figyelni az apró részletekre is. Igazándiból csak azt nem szeretem, ha ez nem oda-vissza működik. Számomra nagyon fontos, hogy mind a felkészülés, mind a verseny jó hangulatban teljen. Igyekszem minden pilótámat az általa kitűzött cél elérésében maximálisan támogatni. Köszönöm, hogy megemlítetted őket, hiszen minden velük megtett versenykilométer és a mellettük megszerzett tapasztalat kellett ahhoz, hogy Pisti mellett megálljam a helyem. Épp ezért a P14-es kategória első helyéért járó kupámat pedig 🏆 nekik ajánlom, hálám jeléül. Ugye nem baj, ha itt most fel is sorolom őket? Czakó János Czaky 🖤, Sarlós Norbi, Krupa Zoli, Szilágyi Jani, Asi, Telek Zoli, Furák Ádám, Mácsai Martin, Tamás Gergely, Mészi Attila, Kerék Balázs, Stefán Peti, Studer Gábor, Rónavölgyi Endre, Dornai Tibor. Talán kicsit most ők is büszkék rám.

Gondolom a Szilveszter Ralin sem unatkoztál volna…

Az eredeti terv az volt, hogy régi pilótámmal Studer Gabival megpróbáljuk célig vinni az új Ladáját, mert tavaly a technika nem volt túl kegyes hozzánk. Őszintén szólva azt kell mondjam, hogy egyrészről sajnálom, hogy elmarad a verseny, másrészről igazán nem bánom, mert életem nagy álma vált ma valóra és az ünnepek alatt itt kell maradjak Svájcban. Picit most stresszes lett volna pár napra hazautaznom. Így is szerencsés évet zárhatok, hisz minden idei pilótámmal szép eredményeket sikerült elérnem. Mikulás Ralin Pistivel és az ORC első helyezéssel felkerült a korona 👑 (bocs ezt nem hagyhattam ki) 😜 az évemre. Ennél szebb vége nem is lehetett volna. Jövőre találkozunk!

Köszönet a családomnak, barátaimnak, akik hittek bennem és szurkoltak nekem. Köszönet a nézőknek, akik otthonról imádkoztak értünk, hogy bírja ki a kocsi. Köszönet a szervizcsapatunknak. Fantasztikus munkát végeztek. Köszönettel tartozom minden médiásnak, akik megörökítették ennek a hétvégének az emlékezetes pillanatait. Köszönet Lakatos Robinak és csapatának a remek szervezésért és a verseny “bombasztikus” 😜, zökkenőmentes lebonyolításáért. ÖRÖK HÁLÁM Pisti korábbi navigátorainak Bottyán Janinak, akitől sok hasznos instrukciót kaptam a felkészülésemhez és Józsa Petinek, aki megengedte egy verseny erejéig, hogy „kitúrjam” a helyéről. Végül és nem utolsó sorban köszönet Pistinek, hogy bízott bennem és mindezt átélhettem. ÖRÖK EMLÉK marad. Köszönjük a kérdéseket és az egész éves munkátokat! 🎄 Áldott Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! ❤  

SimHouse Schweiz, Zsomar Racing – Bütösi Zsolt, Ékszij.hu – Marton Zoltán, Gyors és Gumiszerviz.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img