spot_img

Marton Zoliék egy újabb francia leckét teljesítettek

Hirdetés

A Rally2-es bajnokság kezdetére még nem került olyan állapotba Marton Zoli saját autója, hogy elinduljon vele, ezért pont kapóra jött neki, hogy a PSZA Motorsportnál volt egy kiadó C2. A versenyt sikeresen teljesítettek, a kilenc gyorsaságin szerzett tapasztalatát pedig megosztotta velünk.

A Francia márka maradt, csak a Renault helyett egy Citroen volánja mögött láthattunk az Orfű Ralin. Miért a váltás?

Sajnos még mindig nem került olyan állapotba az autóm, ahogy én azt elképzeltem, így nézegettem más lehetőségeket is – kezdi a beszélgetést Zoli. – Mindig is ki akartam próbálni, hogy milyen lehet egy C2R2-t vezetni. Pont jókor volt egy olyan kiadó autó, ami tetszett és az üzlet megköttetett.

Az első gyorsaságit eléggé elspóroltátok, aztán kezdtetek bemelegedni. Hogyan sikerült az első körötök?

Mindig sokat benne hagyok az első szakaszban, hiszen ritkán ülök versenyautóban és vissza kell rázódnom kicsit. Most picivel többet is otthagytunk az első körön, hiszen a normálisnál stresszesebb volt idegen autóval, más környezetben versenyezni. Úgy éreztem, hogy autókezelési problémáim vannak, így inkább egy gyorsabb utcai tempót autóztunk, hogy szokjam a váltót és a féket. Cserébe mire az első kör végén visszaérkeztünk a szervizparkba, már sokat javult a kapcsolatunk az autóval… Szóval ez tervezett és tudatos volt, nem szerettem volna megkarcolni a technikát és a bőrünket.

Tőled már megszoktuk és most sem hazudtoltad meg magad, hogy a második-harmadik köröd mindig sokkal jobb az elsőnél. Most is így történt?

Elég pontosan elterveztük, hogy mit fogunk csinálni a második és a harmadik körben és majdnem sikerült is. A második körre tizenöt és tíz másodperces javulást terveztünk a két korábban teljesített szakaszra és ezt meg is csináltuk. A harmadik körre további fél másodperc javulás volt tervben kilométerenként, de ez sajnos nem sikerült. Az autó nem úgy ment, ahogy szerettük volna, sajnos nem forogtak le a magasabb sebességi fokozatok. Persze az is lehet, hogy csak többet hibáztam, mint amennyit észrevettem… Ki tudja? (Talán Szabó Árpi, ha visszanézte a logot…) Viszont élveztük az autózást és valahol ez a célja a foglalkozásnak…

Melyik szakaszon érezted a legközelebb magadhoz a technikát és miért pont ott?

Így utólag azt mondom, hogy az Árpádtető tetszett legjobban. Ez azért különös, mert eredendően úgy jöttem ide, hogy nem szeretem az Árpádtető-Remeterét szakaszt és a pályabejárás után is úgy gondoltam, hogy ez a legkevésbé szimpatikus számomra, de tényleg élvezetes volt rajta autózni.

Milyen különbségeket véltél felfedezni a Renault és a Citroen között?

Nem sok hasonlóságot vélek felfedezni… A legmeglepőbb talán az volt, hogy motorerőre nem éreztem különbséget, sőt talán még erősebb is a Clio, mint a C2 volt. De a futómű és a váltó egy álom, azt nem lehet összehasonlítani az én utcai technikámmal.

Lehet folytatása számotokra ennek a C2-es történetnek a jövőben?

A célom az, hogy a saját autómmal tudjak versenyezni, de ettől függetlenül jó esély van rá, hogy lesz még folytatása a C2 sztorinak.

Köszönöm az autót és a professzionális szervizt a PSZA Motorsportnak. Köszönöm a FULL Auto SE támogatását. Akik nélkül mindez nem valósulhatott volna meg: Horváth TITTI Krisztián, www.ekszij.hu, www.hajtastechnika.hu, www.munkaruhazat.hu és anyukám, apukám, mert ugye valahogy itt kellett lennem…

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img