spot_img

A “déli régió” tényleg nem játék!

Hirdetés

A holtszezonban motort cseréltek Lezák Peti “gombszemű” Ladájában, amit a múlt hétvégén rendezett Orfű Ralin élesben is sikerült kipróbálni. Péter elégedetten nyilatkozott a verseny végén, de azt megjegyezte, hogy nagyon jó pilóták a déli régiós srácok. 

Hogyan használtátok ki az igencsak hosszúra nyúlt “téli” szünetet?

Az autó összességében jó kondícióban lett letéve a tavalyi év végén, leszámítva a motort, ugyanis az a szeptemberi kunmadarasi versenyen végleg beadta a kulcsot – kezdi a beszélgetést Lezák Péter. Sikerült azonban Szabó Lacával felvenni a kapcsolatot így a jelenlegi motorunkat ő készítette el, mely időben el is készült, így nem maradt semmi az utolsó percekre kivételesen.

Örültél annak az újításnak, hogy a Rally3 mezőnye is különböző szakaszokon fog versenyezni?

Persze, nagyon örültünk neki, a rally igazából nem csak arról szól, hogy egy adott szakaszon oda vissza autózunk, sokkal gördülékenyebb, élvezhetőbb és nagyobb kihívás ebben a formában. Az etapos rendszer már nem idegen számomra, sem a különböző szakaszok egy versenyhétvégén, eddig már három alkalommal volt lehetőségünk a Rally2-es mezőnyben egyedi rajtengedéllyel részt venni.

Sikerült megfelelően felkészülnötök a számotokra ismeretlen pályákra?

Mindet megtettünk, hogy jól feldolgozzuk a pályákat, bár tudtuk, hogy lesznek akik lépéselőnyben vannak hozzánk képest, mivel mi elég távol lakunk ezektől a pályáktól. Sokat jelent ha már egyszer is, de versenykörülmények között mentél ezeken a szakaszokon.

Mi történt veletek a verseny hat gyorsasági szakasza alatt?

Az első három gyorsasági elég beosztósra sikeredett, maradt benne bőven, ezeken a második körben sikerült javítani, de nem volt életünk teljesítménye… Hibázni nem hibáztunk sehol, viszont ettől jóval több van bennünk. A vége úgy alakult, hogy P12-ben a nyolcadik helyre volt elég a huszonnégy indulóból.

Nehéz volt felvenni a versenyt a “hazai pályán” versenyző déli srácokkal?

Nehéz, nem is sikerült! Nagyon jó pilóták egytől-egyig, nem lett volna reális elvárás egyelőre, hogy beleszóljunk a top ötbe mondjuk, egy esetleges nagy bukfenc pedig nem fér bele a költségvetésbe, ha esetleg bátorsággal akartam volna pótolni a pályaismeret hiányát.

Milyen terveid vannak a ralizással kapcsolatban az idei évre? 

Idén a május végi Ózd-Eger Rally van fixen tervben, a többi még kérdéses, hiszen az idei Rally3-as versenynaptár inkább a déli régiót helyezi előtérbe, az pedig fix támogatók hiányában körülbelül dupla költséget jelent nekünk egy közeli versenyhez képest.

Köszönöm szépen a segítséget a családnak és a dédestapolcsányi barátainknak akik elkísértek minket, illetve támogatásukkal hozzájárultak, hogy versenyezhessünk. Köszönjük továbbá a CMT ASE Kft. – nek hogy segíti pályafutásunkat.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img