spot_img

Mindent megtesznek a jó eredmény eléréséért

Hirdetés

László Martin és Berendi Dávid a Topp-Cars Rally Team színeiben indul az FIA ERC3 Junior bajnokságában. Az autó egy Peugeot 208 Rally4, amivel a páros minél sikeresebben próbál versenyezni az idei évben. A csapat a mai napon tartotta a sajtótájékoztatóját, amiből kiemeljük a László Martin által elmondott fontosabb részleteket. A kérdéseket csapatmenedzserük a kétszeres 2WD Európa-bajnok Bessenyey Zoltán tette fel.

Miért választottátok ezt az autót, ezt a csapatot, és miért az Európa bajnokságban indultok az idei évben? 

– Az autó egy Peugeot 208 Rally4 amivel az ERC3 Junior bajnokságában szeretnénk versenyezni egy teljes évet, ami azt jelenti, hogy mind a hat versenyen tervezzük a rajthoz állást. Az autót a Topp-Cars Rally Team biztosítja és készíti fel nekünk a teljes szezonban. 

Mekkora nyomás az rajtad, hogy egyedülálló módon egy teljes szezont még senki nem versenyzett az ERC Junior kategóriájában Magyarországról, tehát ebben te leszel az úttörő? 

– Nagyon nagy feladat számunkra, hogy egy ilyen bajnokságot választottunk. Sokat gondolkoztunk azon, mi lenne a legjobb megoldás annak érdekében, hogy fejlődni tudjunk, sok kilométert tudjunk menni, de azért eredményt is tudjunk elérni. ezért erre a bajnokságra esett a választásunk. Szerintem ez egy nagyon nagy dolog lesz nekünk, de megpróbáljuk a legjobbat kihozni belőle. 

Bár a bajnokság kezdetéig még fogsz az autóban ülni és tesztelni, de mennyire várod a júniusi rajtot Lengyelországban? 

– Nagyjából minden este úgy fekszek le, hogy legyünk már ott, hiszen nagyon mennék már az autóval. Eddig ötven kilométert tudtunk menni az autóval, de már tervben van kettő murvás teszt is. Nagyon várjuk, nagyon izgatottak vagyunk, nagyon nehéz lesz, de mi mindent megteszünk azért, hogy jó eredményt érjünk el. 

Van olyan verseny amit már nagyon vársz? 

– Természetesen a Rally Hungary-t már nagyon várom, hiszen a tavalyi évben nem sikerült jó eredményt elérnünk ott, és minden vágyam, hogy a hazai közönség előtt sikeresen szerepeljünk. Az már a bajnokság ötödik versenye lesz, szeretnénk már úgy érkezni, hogy a dobogó lőtávolon belül legyen. A hazai versenyen kívül a Kanári-szigeteki versenyre gondolok még úgy, hogy az a rali “paradicsoma” lehet, mert gyönyörű pályák vannak, nagyon szép helyszínen zajlik, de az összes versenyt nagyon várom már, csak legyünk már ott. 

Kinek az ötlete volt az autón látható színvilág? 

– Igazából a Dávid mondta először, hogy egy kicsit formáljuk magunkra a gyári dizájnt és ezért nyúltunk bele ezekkel a kék színekkel. Amúgy a Csányi Botondék tervezték és valósították meg ezt a gyönyörű autót nekünk. 

A teszteken sokáig nem tudtad eldönteni, hogy a Ford, vagy a Peugeot legyen az az autó, amivel szeretnél versenyezni. Hogy jutottál el oda, hogy a Peugeot lett a kiválasztott? 

– Amikor elmentünk a tesztre, ott láttuk, hogy a csapat hogyan dolgozik, és akkor abban már biztosak voltunk, hogy nekünk ezzel a csapattal kell dolgoznunk, mert nagyon profi csapat. Az előző években én imádtam a Forddal versenyezni és azért hajlottam a felé, de a Topp-Cars csapatánál volt ez a Peugeot is, ami egy sokkal versenyautósabb kocsi, strapabíróbb is szerintem és mivel nagyon kemény versenyek várnák ránk, ott a stabilitás nagyon fontos lesz. 

Hogy érzed magad ebben a helyzetben, amikor egy biztos támogatói háttér, egy ilyen csapat és autó van mögötted, ami egy teljesen más szintre emelheti a versenyzői pályafutásodat? Mekkora nyomás ez és hogyan éled meg? 

– Ez egy hatalmas nyomás rajtam, természetesen szeretném bizonyítani, hogy a belém fektetett bizalom, idő és munka az megtérül és volt értelme a családomnak is segíteni az eddigi pályafutásomat.

Mernéd-e vállalni ezt a kalandot mással, vagy a Dávid volt nálad az egyetlen opció a navigátori ülésbe? 

– Ez alap volt, hogy a Dáviddal szeretnék menni. Tavaly kettő-három versenyt mentünk együtt és már akkor lehetett érezni, hogy jól tudunk együtt dolgozni. Tudunk gyorsan menni, fel tudunk építeni úgy egy versenyt, hogy annak legyen értelme. Szeretünk együtt versenyezni, hiszen a Dávid elképesztően profi abban amit csinál. 

Szerencsére nem vagy az a típusú versenyző aki “eldobálja” az autót, és ez egy bajnoki sorozat szempontjából nagyon jó, hiszen nem kell rögtön a leggyorsabbnak lenni ahhoz, hogy bajnok legyen valaki. Neked milyen érzés az, hogy nem mindig kell majd a maximumon autóznod ahhoz, hogy eredményes legyél hosszútávon? 

– Hogy mi a gyors, és mi a nem gyors azt a mi szakágunkban nagyon nehéz eldönteni, hiszen az autóban nem látjuk gyorsról-gyorsra, hogy mi történik a szakaszokon, csak esetleg pár gyorsasági után jövünk rá, hogy mit tudtunk csinálni az adott pályán. Nem tudjuk még, hogy kik lesznek az ellenfeleink, pár embert bejelentettek már, de nem ismerjük őket. 

A hétvégén Orfűn indultok, egy kicsit mesélj arról, hogy miért indultok ott és hogyan várod a hétvégét? 

– Nagyon várom már ezt a versenyt, úgy érzem mi is és az autó is készen áll, azt gondolom, hogy nagyon jó lesz ezeken a pályákon versenyezni és ilyen körülmények között kipróbálni az autót. 

 

Vagotti Kft., 92 Leticia Kft., Pakett 007 Kft., Peugeot Hungary.

Forrás: Laptiming – Ahol megnézhetitek a teljes sajtótájékoztatót!

Fotók: VB Design

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img