spot_img

Jobb lett az eredmény, mint amire előzetesen számítottak

Hirdetés

A tavalyi évben, jó pár év kihagyás után tért vissza a rali pályákra Kocsis Imre és navigátora Henszelmann Zsolt. A 2020-ban rendezett Rally3-as versenyeken, folyamatosan rázódtak vissza az autósport sajátos közegébe, idén pedig szeretnének előrébb lépni. 

A tavalyi évben kezdtétek újra a ralizást. Kijelenthetjük, hogy egy év alatt újra rákaptatok a “rally feelingre”?

Igen, a tavalyi évben kezdtük el újból, hiszen 2006 és 2011 között aktívan versenyeztem a Tamási Motorsport Egyesületnél – kezdi a visszaemlékezést Kocsis Imre. – Sajnos jó pár év kimaradt, de folyamatosan rázódunk vissza.

Hogyan készültetek erre az évre, illetve milyen tervek fogalmazódtak meg bennetek 2021-re?

Nagyon vártuk már, hogy elkezdődjön a szezon. Sikerült csináltatnunk Beszeda Zolival egy váltót, ami nagyon szépen teszi a dolgát, viszont nekem még meg kell szokni. A Hankook gumik is eszméletlen jól fognak, úgyhogy azt is el kell hinni, hogy elfordul és megáll… File Gábor segített a guminyomás beállításában. Ha mindent össze tudunk rakni fejben, a váltó kezelését és a gumi adottságait is ki tudjuk használni, szerintem sokat gyorsulunk magunkhoz képest.

Az Orfű Ralin 12 autó nevezett a kategóriátokba. Vártátok az izgalmasnak ígérkező küzdelmet?

Jó volt látni, hogy népes mezőny lesz a kategóriánkban. Nagyon régen mentem ilyen felszabadultan. Az elejétől a végéig vigyorogtam és nagyon jól éreztük magunkat. A pályákon most mentünk először és tudtuk azt is, hogy sok pécsi vagy környékbeli társunk lesz, akik pályaismeretükkel egy pici előnyben részesülnek.

Az első kör után az előkelő negyedik helyen álltatok. Mi történt veletek ezeken a gyorsaságikon?

Első gyorson “csak” a hatodik időt tudtuk autózni, ami miatt nem voltunk elkeseredve, mert örültem, hogy eltalálok az úton. Hihetetlen érzés volt ezzel a váltóval és gumival közlekedni, még ha az elején nem is úgy mentünk, ahogy kellett volna. Második gyors jobban sikerült. Kezdtem kapizsgálni, hogy melyik kanyar, melyik fokozatban fér el. Három szakasz közül, valamiért ez tetszett a legjobban. Árpádtetőn is szerencsére hibamentesen lecsorogtunk. Utána várt minket a szerviz, ahol apa segített, mint szervizes és a kötelezőkön kívül semmi dolgunk nem volt az autóval.

A következő három gyorsaságin sem adtátok alább és végül megszereztétek a harmadik helyet! Elégedettek voltatok a teljesítményetekkel?

A negyedik gyorsasági szakaszt, ami ismét Abaliget volt, már nagyon élveztem és tudtunk is javítani az első körhöz képest. Sajnos Szabó Zsolti és Vankó Ricsi is kiesett a versenyből. Oberling Krisztiánt és Nagy Balázst már lehetetlen volt megfogni, viszont Morber Attila a nyomunkban volt. Annyi előnyt sikerült felhalmozni, hogy az ötödik és hatodik gyorsokon biztonságit autózzunk, így kategória harmadik és abszolút 25. helyen fejeztük be a versenyt. Nagyon hálásak vagyunk Buris-Bottyán és Sárosi-Kiskuti párosnak az önzetlen segítségért. Nagyon elégedettek voltunk, jobb lett az eredmény, mint amire számítottunk. Rendezőknek köszönjük a pörgős rendezvényt.

Tetszett az a Rally3 mezőnyét érintő újítás, hogy három különböző szakaszon is próbára tehettétek magatokat?

Szeretem az etapos versenyeket. Sajnos nézők nélkül kellett részt venni, de pár gyerkőc arcára mosolyt csaltunk, amikor etapon visszaintegettünk, dudáltunk nekik. Nektek a RallyFeeling-es srácoknak is köszönjük a munkátokat. Támogatóink nélkül, most sem tudtunk volna indulni.

STOP Autósbolt – Veszprém, Erdészeti Bolt – Zirc ,Bakos Tető, Peti Pizza – Zirc, Dombi Elektro, Dr. Tető Bt., Motor Bérbe, BakonyTerv, Güde Hungary Kft., Hamburger BOX – Zirc, Veszp-JÉG Kft., Hans Pizza – Veszprém, Navila-Net Grafika – Steve, Kocsis Autószerviz.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img