spot_img

Az extrémebb körülményeket szeretik

Hirdetés

Klausz Kristóf és Csányi Botond párosa eredményesen kezdte az idei Rally1-es bajnokságot, hiszen az ötödik helyen fejezte be a Boldogkő Ralit. A fiatal pilóta elmondása szerint még egy-két versenyt kell teljesítenük ahhoz, hogy megtalálják azokat a beállításokat, amivel magabiztosan tudnak majd versenyezni a bajnokság további szakaszában.

 

Milyen tervekkel érkeztetek az I. Boldogkő Ralira?

Első körben szerettük volna felmérni a mezőny erősségét, a magyar értékelésben pedig szerettünk volna az első ötben folyamatosan benne lenni. Nyilván nem akartunk rosszabbul szerepelni, mint az előző években a Forddal. Szerencsére az a verseny végére kiderült, hogy tudjuk tartani azt a tempót amit az előző autóval. 

A reggeli órákban még eléggé kiszámíthatatlannak tűnt az időjárás. Milyen gumitaktikával készültetek?

A körülmények miatt nehezen alakult ki a gumiválasztásunk, de nekünk sikerült megtalálni a megfelelő gumitaktikát a futamra. Középkemény keverékkel mentünk ki az első két körre, ami szerencsére ki is tartott és esőmentesen tudtuk teljesíteni a szakaszokat. A hatodik gyorsasági szakasz végén kezdett egy kicsit cseperegni az eső, de ez igazából nem befolyásolta a teljesítményünket. Az utolsó körben már slick gumikkal indultunk, de két vizes gumit vittünk pótkerékként, és azt gondolom ez a taktika bevált. 

Az első kör után az abszolút nyolcadik helyen álltatok. Elégedett voltál az eredményetekkel?

Az abszolút nyolcadik helyezés jónak tűnt ebben a mezőnyben és azt gondolom, hogy elégedett voltunk és felmértük a helyzetünket, de mindenképpen szerettünk volna előrébb végezni, a verseny végére. Sokat állítottunk az autón, próbáltunk különböző vezetésbeli változtatásokat is, amiket én magamon kellett, hogy változtassak. Ez így összességében hozta a fejlődést.

A második körben láthatóan magabiztosabbnak tüntetek. Minek volt köszönhető a gyorsulásotok?

Látható volt, hogy körről-körre a kilométerenkénti különbség az elsőhöz képest csökkent. Az esős részen pedig elég jól tudtunk menni, ami nagy előnynek számított szerintem. Úgy érzem, hogy amikor leesik az eső, vagy extrémebbek a körülmények, akkor kicsit felzárkózunk, vagy közeledünk az élmezőnyhöz. A következő versenyig viszont ismét sok dolgunk lesz az autóval. Nyilván a felkészítés mellett próbálunk olyan dolgokat optimalizálni az autón, hogy minél könnyebben és gyorsabban tudjam vezetni. Itt a fejlődési folyamatnak a gyorsítása lesz a fő szempont a következő pár versenyen. Az Eger Rali híres a nagy tempóról, így egy hosszú végáttételt fog kapni az autó. A Boldogkő Ralin azon a határon voltunk, ahol még ezzel a végáttétellel is lehetett autózni. Néhány helyen leszabályzáson mentünk, de szerintem összességében pozitív volt a tapasztalatunk.

Az utolsó körre fent hagytátok a slicket, ami az időjárást látván merész döntésnek tűnt. Megbántátok ezt a döntéseteket?

Az abroncsok igazából jól működtek. A Hankook esőgumija bizonyított, abszolút működőképes és jól kezelhető keverék volt. A defekttűrő képesség az erősített oldalfal mellett nagy előnyt jelenthet a magyar futamokra, illetve az olyan versenyekre, ahol az útfelület nem teljesen homogén. Látható volt, hogy a VB-s pilóták is közel járnak a defekthez, ami Ostbergnek is a vesztét okozta. Ilyen szempontból nagyon előnyös ez a gumi. Köszönjük a Hankooknak a lehetőséget, hogy részesei lehettünk ennek a projektnek. Bízunk a fejlesztésben és örülünk, hogy nekünk is van lehetőségünk ezekkel a gumikkal versenyezni, úgyhogy szerintem ez egy fejlődőképes dolog lehet. 

Az első éles versenyeteket teljesítettétek az idei évben és látván az eredményeket az ötödik leggyorsabbak voltatok folyamatosan a hazai párosok között. Elégedettek vagytok az eredménnyel, illetve látjátok már azokat a hibákat amit a következő versenyig ki kell javítanotok?

Első bevetésre az ötödik hely jónak tűnik, de az év folyamán mindenképpen szeretnénk gyorsulni. Nem titkolt célunk, hogy ezzel az autóval feljebb tudjunk lépni a tabellán. Az autóra is figyelünk, én magam is szeretnék nagyon sokat fejlődni, valószínűleg ez a kilométerekkel fog jönni, úgyhogy amint a helyzet engedi szeretnénk további versenyeken indulni és kicsit gyorsítani a kilométer és tapasztalatszerzést. 

Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, mindenki jól kivette a részét, jól dolgozott itt a verseny folyamán. A navigátoromnak, Botondnak is, szerintem ő is nagyon jó teljesítményt nyújtott és a tőle megszokott stabilitást hozta. Köszönjük a támogatást a szponzoroknak, kiemelve a Krisped Kft., illetve a Ritmus ASE segítségét.

 

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img