spot_img

Ken Block kiárusítást tart, ettől a 3 Fordtól válik meg az amerikai

Hirdetés

Tavasz van, általában ilyenkor szoktunk rendet rakni a házunk táján és a jelek szerint így tesz Ken Block is, aki kipakolt néhány autót a garázsból és meg is válna tőlük.

Ezúttal a három igazán különleges és ismert jármű kerül eladásra Block gyűjteményéből, olyanok amelyet világszerte több mint 200 millió ember látott az amerikai látványvideóiban.

A Michigani székhelyű LBI Limited Ken Block három talán leghíresebb Fordját kínálja eladásra, az értékesítés azután következik, hogy a versenyző bejelentette, hogy az év elején több mint egy évtizedet követően elszakadt a gyártótól és nem Forddal áll rajthoz a 100 Acre Wood Rallyn.

Ford GYM3 Fiesta

Az aukció első helyen áll a GYM3 Ford Fiesta, amely még 2011-ben szerepelt a Gymkhana Three-ben.

Ford GYM3 Fiesta Ken Block

A GYM3 volt az első Ford, amely megjelent a Hoonigan videósorozatában, amelyekben az amerikai a francia Autodrome de Linas-Montlhéry magas partjainál is száguldozott.

A svájci Olsbergs MSE rallycross csapat által felépített GYM3-at egy az Olsberg által kifejlesztett 2,0 literes Ford Duratec motor hajtja, amelyben egy elektronikusan segített hatfokozatú szekvenciális váltó elküldi azt a 600 lovat természetesen mind a négy kerékre

Ford Fiesta RX43

A GYM3 helyére a HFHV (Hybrid Function Hoon Vehicle) lépett, amelyet úgy terveztek, hogy a rali és ralikrossz világában is helytálljon, de 2013-ra megérkezett az RX43 – az M-Sport első rallikrossz autója, Block pedig az elsők közt ült át az RX43-ba.

Ford Fiesta RX43 Ken Block

Block az RX43-at az egyik kedvenc versenyautójának nevezte és ez egyáltalán nem is meglepő. Ez az az autó, amelyet jobban vezetett, mint bárki más, és ami megjelent a Gymkhana Six, a Gymkhana Eight és a Terrakhana spin-offban is.

De ez a lángot köpködő vadállat nem csupán az internetes videókban volt népszerű, Block 2013 és 2015 között a Global Rallycross-ban is elindult és hat győzelmet is szerzett vele. 

Az autót a végső soron kevésbé sikeres Focus RS RX váltotta fel 2016-ban, amikor Ken Block bekerült a rallycross világbajnokságba, de az RX43 is Block istállójában maradt és továbbra is a Gymkhana GRID versenyeken versenyzett vele az azóta eltelt években.

Ford RS200

Az utolsó autó, amelyet Block az LBI-n keresztül engedett el, az Ford RS200 közúti változata.

Ford RS200 Ken Block

A Block RS200-ja, amelyet álomautójának, de rémálmának is neveznek, egyike annak a 24 RS200-nak, amelyet „Evo” specifikációra fejlesztettek. Ez általában 2,1 literes motort és 600 lóerős teljesítményt jelent, de Block állítólag addig bütykölt vele, amire az a 600 lóerős sokkal inkább közelebb volt a 800 lóerőhöz.

Mindössze 200 darab RS200 készült a B csoport homologizációs célokra 1984-86 között. Ken Block autója, a 080-as alváz egy 1986-os példány, amelyet eredetileg Thor Holm norvég rallycross-versenyzőnek adtak el. Az autót Block 2017-ben szerezte meg.

Az RS200 az egyetlen a három közül, amelynek árcédulája van, 550 000 dollárért kínálják. A másik két autó esetében Ken Blockkal kell alkudoznunk.

Ez még nem minden. Ken Block azt is elárulta, hogy egy másik Ford már elhagyta az istállóját, méghozzá az Mk 2 Escort formájában. Ez egy olyan autó, amelynek azóta tulajdonosa volt, hogy hivatalos kapcsolatot kötött a Forddal. Az autót a utah-i Jorgen Moller Jr-nek, a RaceDeck garázstervező cég alapítójának adták el.

Ford Escort MK2

Ezek alapján elég valószínű, hogy Ken Block nem egyszeri kiruccanást tett a Skoda Fabiaval a 100 Acre Wood Rallyn, de az szinte biztosnak tűnik, hogy szakított a Forddal.

Hirdetés
Hirdetés

Ezt is olvasd el!

spot_img