ERC

A Subaru és a Mitsubishi is kiszorul az ERC2-ből

Az olyan N-csoportos autók, mint a Mitsubishi Lancer vagy a Subaru Impreza évek óta a Rally Európa-bajnokság ERC2 osztályának alapját képezik, de már nem sokáig…

2022-től ugyanis az N-csoportos autókat a Rally3-as autók váltják fel az ERC2-ben.

Ez azt jelenti, hogy a következő szezonban még értékelik az N-csoportos autókat, sőt 2022-ben is elindulhatnak a versenyeken, de már nem értékelik őket külön, az ERC2 értékelésébe csak a Rally3 autók számítanak majd bele.

A Rally3-as autók (mint például az M-Sport Ford Fiesta Rally3) egy átmenetet képeznek majd a kategóriákban. A kétkerék-meghajtású Rally4-es autókra épülnek, de négykerék-meghajtásúak lesznek akárcsak a Rally1 és Rally2 kategória autói.

Az FIA 1983-ban vezette be az N-csoportot, amely tulajdonképpen a négyüléses szériaautók kategóriája volt, a raliautókon csak nagyon kevés módosítást hajthattak végre a sorozatgyártásban készült autókhoz képest.

Ezen aztán a kilencvenes évek elején némileg puhítottak, ami meg is hozta az aranykort a fentebb említett két gyártó számára: Colin McRae, Richard Burns és Petter Solberg a Subarut, Tommi Makinen pedig a Mitsubishit vezette (négyszer is) világbajnoki címig.

Az ERC közleménye azt jelentheti, hogy a Subaru és a Mitsubishi is kivonul a kategóriából, így szépen lassan életbe lép az FIA 2012-ben hivatalossá tett Group R szabályzata, amelynek lényege, hogy a nemzetközi bajnokságokban fokozatosan lecseréljék az A és N csoportos autókat. A mostani szabályváltozás folytatja az erőfeszítéseket a bajnokságok „R” osztályú formátumba történő egységesítésére.

“Ha régi Subarud vagy Mitsubishid van, elég nehéz lehet az alkatrészek beszerzése. Ha modernebb autóra vágysz, akkor a Rally3 kategória felhozatala tökéletes választásnak tűnik, hogy lecseréld a régi autót”

– mondta a DirtFishnek Jerome Roussel, az FIA regionális menedzsere.

“Ez jó a fiatal versenyzők számára, akik szeretnének továbbfejlődni. Lehet, hogy nagyon gyorsnak érzed magad a Rally4-ben, de a Rally2 egy túl nagy lépcsőfok lehet. Tehát a Rally3 jó lehetőség arra, hogy megtanuld a négykerék-meghajtást, alacsonyabb költségek mellett ”

– tette hozzá Roussel.

Noha az N-csoport autói továbbra is megszerezhetik az ERC abszolút bajnoki pontjait (miután 2022-ben kiszorítják őket az ERC2-ből), de nem valószínű, hogy a Rally3-as autók érkezésével sok esélyük lenne a legjobb 10 között végezni a versenyeken. 

Hír még, hogy az ERC3 kétkerék-meghajtású osztály marad, itt a a Rally4 és Rally5 autók számítanak majd bele az értékelésbe.

Comments are closed.