Yondi “rágyúrt” a hegyre

34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny  – Tóth József “Yondi” (Lada 2107)

A Salgó Rali után beszélgettünk utoljára. Mi történt veled azóta?

–  Sziasztok. A Salgó óta volt kettő FRT futamunk, örömautóztatásunk, Tótkomlósi városi vb-nk, illetve egypár rally edzésünk Tökölön és Mezőkövesden.

Honnan jött az ötlet, hogy nevezz a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyre?

– Az ötlet onnan jött, hogy tavaly is indultam a 33.-on és nagyon tetszett az egész. Nem szerepeltem túl fényesen, mert még a hét elején úgy volt, hogy inkább az Auchan szlalomon indulok, mert azért elég húzós a költsége ennek a kétszer 5,5 kilométer mért és kétszer 5,5 kilométer értékelt körnek. De mivel lemondták a szlalomot, oda vettem az irányt. Pénteken hármat vitt Magyar Attila egy utcai autóval, próbálta magyarázni az íveket, de reménytelen voltam. Szombaton egész nap esett, volt rá jó gumim, de pályaismeretem és bátorságom nem nagyon. A negyedik kanyar után azt sem tudtam hol vagyok, mert itt csak egyedül ülhetsz a kocsiban. Karcmentesen végigmentünk szombaton, vasárnapi futamon nem indultam. Akkor elhatároztam, hogy majd jövőre rákészülök.

Mennyire vonz a pályaautózás, jól érezted magad a hegyen? 🙂

– A pálya az szenzációs lett, új aszfalt, új korlát, úgy lettek kigumizva az ívek, hogy ne lehessen murvát felhordani rá, de söpörték is minden nap. Tetszett az a része is a versenynek, hogy kettő mért edző felfutásod van és kettő mért versenyköröd. Az ideire azért rendesen rágyúrtam. Rengeteg “Nagy Norbis” belsőt néztem meg a tavalyi vizesről és egy csomószor a Hodula-Hideg produkciót. Azt, hogy melyik kanyar követi a másikat, elég jól megtanultam, de azt, hogy hogyan érek oda a Zsigulival és hányadikban kellene fordulni, milyen íven, azt a kettő edzőkörön kellett beállítani. Az első nap második edzőkörén leesett a váltókarom egy húzós jobbosban, amit sikerült visszatennem menet közben. A célban sorakozva a kézifékem feladta a harcot, kiugrott a retesz és nekigurult a Krizsán Peti kocsijának. Persze betétlapot cseréltünk, mert utána ő is nekem gurult. A versenykörökben nagyon jól működött a technika, semmi problémánk nem volt. De jött a második nap. Első edzőkör rajt utáni egyenesében ledadogott olyan 6500-nál és ezt folytatta a célig. A szervizben kiderült, hogy elrepedt az ékszíjtárcsám, amiről a “vems” veszi a főtengely jelet, és kb. 15 fokot fordult előre vagy hátra, állítva magának az előgyújtást és benzinmennyiséget. Sikerült felragasztani, de nem volt olyan, mint szombaton. De így is jó volt. A szervizben igazi jó hangulat volt, olyan régi idők. Mindenki segített mindenkinek. Mi adtunk gyertyákat Darnóváriéknak, segítettünk a Krizsánéknak, de viszont az egész Krizsán csapat azon volt, hogy a vasárnapi problémát megoldjuk. Közös kajálások voltak Ormosiékkal, Krizsánékkal, Ózsváriékkal. Igazi jó hétvége volt, pedig a kategóriában nagyokat meccseztünk! Persze ha Krizsán Petinek nincs műszaki hibája, azért az átrendezte volna a kategória elejét! A rendezés profi volt, online rádió, kivetítő, riport a célban. Teljesen profiknak hittük magunkat. Külön köszönet a depómesterünknek, akik mindig informáltak, szóltak ha öltözni kellett, mennyi időnk van még és ezt teljesen emberi módon!

Az első és a második napon is megnyertétek a HK F-1.6 kategóriát.

– Igen, sikerült mind a két futamon a dobogó tetejére felállnunk, de tettünk is érte, hogy így legyen. Nagy élmény volt mind a két napot megnyerni és kapni egy pezsgőfürdőt a szervizesektől! Azért még egy dolgot megemlítenék. Természetesen nem csak én látom így, csak most én kaptam szót és úgy döntöttem elmondom. Nem azért említem meg, mert második vagy harmadik lettem és így akarok előrébb jutni, mert mindkettő napot megnyertem. Gondolom tudjátok, hogy a Faragó Ricsivel nem felhőtlen a viszonyunk egy ideje… Ez a verseny egy MNASZ hivatalos verseny volt, aminek a szabálya ugyanaz több tíz éve tudomásom szerint. Tehát kettő darab mért edző felfutás és kettő darab mért verseny felfutás áll a versenyzők rendelkezésére. Nem pedig még pluszban egy pár VIP felfutás. És ezek után csatába szállunk az 1.6 Lada kupákért. Lehet, hogy a rendezők nem vették észre? Lehet, hogy az ember nem vette észre, hogy ez megint nem fair? Ezt döntsétek el ti. De lehet, hogy a negyedik vagy a harmadik, eggyel vagy kettővel többet edz, akkor jobb időt fut. Elképzelhető, hogy nem kellett volna ezt megemlítenem, de most úgy döntöttem elmondom.

Mik a tervek az év második felére?

– Budapest Rallye a következő, ha lesz Rallye2. A feleségemmel fogok indulni, remélhetőleg az új Frenky motorommal.

Köszönet a Családomnak, Polyák Attilának, Aninak, a teljes Krizsán csapatnak, illetve Ormosi Atti csapatának.

Comments are closed.