Yondi betörte a vadlovat

Szilveszter Rallye 2017

Tóth József “Yondi” – Tóth Tímea (Lada 2107i)

Ha év vége, akkor Szilveszter Rali?

– Igen, ha év vége, akkor Szilveszter Rali. Harmadik alkalom volt, hogy sofőrként indultam  rajta és most is a feleségemmel, nagyon jó verseny, nem hagyjuk ki jövőre sem.

Az első gyorsaságit óvatosan teljesítettétek, a második viszont már elég jól sikerült.

– Az első gyors az inkább hasonlított a harc az elemekkel című filmhez. Mivel esett az eső és az új motorommal egy pár kört tudtam csak menni, elég erősre sikeredett. Csak az volt a cél, hogy meg ne forogjunk. Tisztára olyan feeling volt, mintha egy vadlovat kellett volna betörnöm. A második gyorsra már száradt a pálya és egy kicsit bátrabban is mentünk.

A pénteki nap viszont nem indult zökkenőmentesen… A verseny végén viszont elégedetten szállhattatok ki az autóból!

–  Vártam, hogy mit hoz a másnap, mert idáig mindig a második nap elején történt valami kis probléma, ami megbélyegezte a napunkat. Ez most sem volt sajnos máshogy. A szerviz sátorból kigurulva körülbelül 100 méter után megszűnt a hajtásom. Utólag kiderült nyeles-tengely probléma volt. Vissza a sátorba és kb. 15 perc alatt váltót cseréltek nekem a fiúk. Itt jegyezném meg, hogy ez az igazi rallyefeeling! A szomszédoktól is jöttek szerelő fiúk, hogy olyan nincs, hogy vége, mert fogyott az időnk. Körülbelül tízen szorgoskodtak a kocsi körül, de kész lett. Ezúton is köszönöm mindenkinek a segítséget! Pont időbe odaértünk, de a külső rajt előtt még a ruházatunk sem volt rendben a nagy sietségben. De rendesek voltak a bírók és adtak egy kis időt rendbe szedni magunkat. Hát nem voltam ott fejben, hogy a tartalék váltó milyen lesz, mert lényegesen hosszabb áttételű, mint ami volt, meg azért a külső első gyorstól tartottam is egy kicsit. Minden rendben volt, de elkövettem egy óriási hibát (nem hallgatva senkire) puha gumik helyett intermédiával mentem ki. Kb. 30-cal mentünk rosszabbat, mint kellett volna, főleg a belsőn kaptunk sokat… Megtanultam a leckét. Utolsó kör főleg a külső belülről is ilyen hú b.. meg érzés volt, ez már az időkön látszott. Összességében H7 kategória helyén zártunk, amiben az R2-es autók is mentek. Ha három másodperccel jobbat megyünk, akkor feljöttünk volna a hetedik helyre a 33-ból. Azt mi sem értettük, hogy a Lada Kupában végül is miért nem számítottunk bele, mikor a kiírásban szerepelt. Összességében jól zárult, de ne fejtsük el, hogy a mezőny többsége csak bulinak szánta ezt a versenyt, ha mindenki időre autózik, akkor érdekesen alakult volna a végeredmény.

Hogyan foglalnád össze egy pár mondatban a 2017-es éveteket?  

– A 2017-es évben ismét sokat tudtam kocsizni szerencsére. Ez a titka, a sok kilométer. Mentem a Salgón Rallye2-ben, több MARB-on két kategóriában is, az oroszlányi elég jól sikerült. Indultam OSZAK szlalomsorozaton, ahol T+-kategória éves bronzérmes lettem, FRT sorozaton, ahol úgy néz ki idén is én lettem H5 Lada kategóriában a bajnok és a parádsasvári hegyi OB Lada 1.6-ban is megszereztem a bajnoki címet. Egyébként tegnap volt a díjátadó és felejthetetlen élmény volt. Többek között, hogy Michelisz Norbitól fogadhattam el a gratulációt és csinálhattunk vele egy közös fotót. 2017 az utolsó tanulóév volt, úgy érzem jó úton járunk, a technika mindig jobb lesz és már én is kezdek ráérezni.

 

Milyen terveitek vannak az idei évre?

– 2018-ban szeretnék Rallye2-ben legalább 4-5-versenyen rajthoz állni és célba érni. Hegyi OB-n megvédeni a bajnoki címet, mert azért ott voltak némi visszásságok. FRT versenyek, MARB futamok. Talán egy külföldi verseny… 🙂

2017 Szilveszter Rallye Gy6. Puha slickkel, nem intermédiával mint az előző körben. Apró hibákkal, utoléréssel, rossz rajttal. De egész tűrhető idővel.

Közzétette: József Tóth – 2018. január 5.

Köszönet Feleségemnek, Lányomnak Lucusnak a hibátlan navigálásért (Mivel a hegyi ob előtt Lucus írta az itinert és el is diktálta párszor!!!) és támogatásért. Polyák Attinak és Aninak, az egész éves kitartásért. Frenkynek a motorért. És mindenkinek: Csigának, Tiszáknak, Kaposznyák Misinek, akik segítettek váltót cserélni, NVG Gézának és csapatának. És nem utolsó sorban a Fire Electric System Kft-nek, aki nélkül ez nem jöhetett volna létre.
 
 

Comments are closed.