WRC 2014, körvonalazódnak a jövőévi csapatok

vwValami megmozdult a WRC állóvizében. Idén belépett a VW gyár és rögtön világbajnokok lettek, jövőre pedig a Hyundai száll harcba a bajnokság futamain. Az elmúlt években hanyatlott a gyári, félgyári csapatok részvétele a sorozatban. Talán az is jót tett a fellendülésnek, hogy -a túlzás nélkül- legyőzhetetlennek vélt Loeb, elhagyta a WRC színpadot és pályaversenyzői karrierjét építi. 
Az elmúlt hétvégén a Citroen és a Hyundai is megjelölte a szerződtetett pilóták nevét, így körvonalazódik a 2014-es szezon versenyzői összetétele. Nincsenek könnyű helyzetben a gyárak, hiszen kevés kimagasló akár a vb címért is küzdeni tudó pilóta áll a rendelkezésükre.
Az idei év után egyértelműen Ogier a jövőév abszolút esélyese. A régebb óta komoly gyári szerződésekkel bíró Latvala és Hirvonen mintha nem találta volna magát és nem tudták kiaknázni a lehetőségeiket. Sordo éve elég szürkére sikeredett és a szezon vége fele a Citroen egyre több pilótát kipróbált ami új felállást sejtetett a jövőre nézve.
Az IRC-n nevelkedett Neuville idén a Ford szárnyai alatt kiforrotta magát és igaz sokat hibázott, mégis versenyképes tudott lenni és a stílusára sem lehet panasz. 
Talán ők azok akik igazán említésre méltók a mai WRC élmezőnyből.

Na de lássuk a jövőt!

A VW Motorsport változatlan felállásban támad jövő januárjában Monacóban. Ogier, Latvala és beugrósként Mikkelsen.  A csapat már javában tesztel az első bevetésre.


citrom
Az elmúlt hétvége pontot rakott a Citroen és Hyundai csapatot körülvevő kérdések végére.

A Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team teljesen új összetétellel vág neki a következő szezonnak. Az idén már a DS3 volánját kipróbáló Meeke-re esett a csapat választása, akinek csapattársa a Fordtól távozó Ostberg lesz. Őket néhány futamon Al Qassimi fogja elkísérni.
Hogy mire lesz képes a csapat? Ezt senki nem tudja megjósolni. Kris az év elején még a Peugeot új típusait próbálgatta, míg év vége felé a finn és ausztrál rallyn mutatta meg, hogyan mutat a DS3 WRC a pályát övező növényzetben. A norvég Ostberg a Ford nagy reménységeként vágott neki a szezonnak de az év nem hozott túl sok sikert számára. Legjobb eredményeit a “hazai” futamokon sikerült elérnie. Finnországban és Svédországban a dobogó alsó fokára tudott felállni.

i20wrc

Az év szenzációja a koreai Hyundai gyár visszatérése a Rally elitjébe. Talán a fiatal feltörekvő tehetségek listájáról sikerült a legjobb neveket kiválogatniuk. Hyundai Shell World Rally Team néven lehet majd szólítani őket. A volánok mögött Atkinson, Neuville, Haninnen és Sordo lesz látható.
Első számú pilótának a belga Neuville-t szánják. Ő az idei évben élt a Ford adta lehetőséggel és bekasszírozta a bajnoki 2. helyezést, ami valljuk meg nem kis teljesítmény egy első éves WRC pilótától. Ha az autó ütőképes lesz és elkerüli a kalandokat, még bármi kisülhet a közös fellépésből.
A többiek osztozni fognak az autókon, ami úgy tűnik egy szelekciós folyamatot vetít előre. 
Atkinson már idén több WRC-t is tesztelt éles körülmények között és próbált visszarázódni a vb-s vérkeringésbe. Hanninen-t az év elején a Fiesta volánja mögött láthattuk, azonban a Skoda zöld színéhez hozzánőtt finn, nem alkotott maradandót. Most talán újra bizonyíthat. A spanyol Sordo idei éve elég gyengére sikerült, pedig sokan jóval többet vártak tőle mint egy év végi 5. hely.
Ennél a csapatnál már kicsit izgalmasabb és reménytelibb neveket olvashatunk de az autón való osztozás miatt az év végi címszerzésre esélytelenek, Neuville kivételével.

Tesztpilótaként csatlakozik még a Hyundai-hoz Bryan Bouffier is.

Az M-Sport World Rally Team  körül még teljes a csöndl. A fogyatkozó élmenők miatt szűkül a szóba kerülhető nevek listája. Pletyka szinten a Citroen WRC programból kimaradó Kubicát emlegetik az M-Sporttal és Wilson-nal egy lapon. Ami viszont elég valószínűnek tűnik, hogy Hirvonen igazán eredménytelenre sikerült “Citromos” kitekintése után, nem lenne meglepő a csapathoz való visszatérése. Az elmúlt években a Ford biztosította a legtöbb lehetőséget a világbajnokságon indulók számára. Idén Novikov, Ostberg, Hanninen, Neuville, Al-Attiyah, és Evens versengett a csapat égisze alatt. Nagy valószínűséggel ez a jövőben sem fog változni.
Hogy idén ki lesz Fordos? Ez a kérdés még megválaszolatlan marad egy rövid ideig!

ford
 
Ezidáig így fest a négy csapat felállása. Az idő nekünk dolgozik hiszen január 14-19. között kezdődik a 2014-es rali-világbajnokság Monte-Carlóban!

(Frissítés: dec.13.)

A mai napon az M-sport bejelentette a 2014-es szezonra szerződtetett pilótákat. Ami még csak pletyka szinten volt jelen az írott sajtóban mára valóság lett. Kubica a Ford színeiben versenyzik Hirvonen és Evans csapattársaként.
Robert tavaly rengeteg bukás és akció miatt került a képernyőkre, azonban év végén mégis bajnokként zárt a WRC2 kategóriában.
Mikko visszatérése a Fordhoz reméljük visszahozza a régi formáját hiszen személye nem ismeretlen a csapatnál hiszen 15 győzelméből 14-et a Forddal szerzett. 
Evans a 2012-es WRC Academy bajnoka volt, tavaly pedig egész évben az R5-ös Fiestával rótta a pályákat és szerzett tapasztalatot.

Így teljes a jövőévi gyári paletta. Még néhány privát belépőre számíthatunk akik színesítik majd a mezőnyt!

Leave A Reply