Visszatérés három év után

Az utóbbi időszakban a navigátor pozíciójában láthattuk Aczél Andrást a Rallye1, a Historic és a Rallye3 mezőnyében. A legutóbb rendezett Bakonya Ralin viszont három év után újra visszaült a volán mögé és újból tetszett neki a vezető pozíció.

Sok minden változás történt a csapatotoknál az elmúlt versenyhez képest. Új sofőr, új dekor, új navigátor… 🙂

– Igen, én közel három év után tértem vissza a bal oldalra. Árpival már tavaly -mikor együtt versenyeztünk- megbeszéltük, hogy fog majd nekem navigálni. A fordított felállásban nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, jó hangulat volt az autóban, úgyhogy idén felcserélődnek a szerepek. Fehérvári Csabi barátom felajánlotta, hogy ettől a versenytől kezdve már a jövő évet előkészítve versenyezzünk az ő csapatában, a Honda új ruhája ennek köszönhető.

Árpival sikerült jó itinert írnotok a verseny előtt?

– A sok kihagyásnak köszönhetően az átlagosnál többet tréningeztünk, mint amennyit én szoktam egy-egy verseny előtt és sikerült egy nagyon jó itinert írnunk. Remek pilótáknak navigáltam az utóbbi időben és rengeteget tanultam tőlük a pályák feldolgozásáról is, amit most tudtunk kamatoztatni.

Az első gyorsaságin sajnos rögtön elvittetek egy lassítót, ami tíz másodperc büntit jelentett…

– Sajnos az utolsó lassítóhoz túl nagy tempóban érkeztünk meg, a féktáv jó volt, de ahogy a lassító közepén adtam egy gázt és elfordítottam a kormányt, az autó eltolta az orrát és elvittük az utolsó gumisort. Ezzel rengeteg időt vesztettünk, mert nulláról kellett újra felgyorsulni és még tíz másodperc büntetést is kaptunk érte. Nagyon mérges voltam magamra, mert addig egész jól jöttünk és ezzel a hibával nagyon nagy hátrányba kerültünk a többiekhez képest.

Hogyan sikerültek a következő szakaszok?

– A második gyorsasági előtt nem indult be az autó, be kellett tolnunk. Az aksi cellazárlatos lett és tönkrement. Ez egy kicsit fejben megzavart, ez a gyorsasági nem úgy sikerült, mint ahogy elterveztem. Nem találtam a kanyarkombinációkban a megfelelő sebességfokozatot, sok helyen elvettem a gázt, ahol nem kellett volna. A következő gyorsaságin már magunkhoz képest javítottunk öt másodpercet még úgy is, hogy többször dadogott az autó a rossz aksi miatt, ez a gyorsasági már sokkal jobban tetszett mindkettőnknek.

Aztán sajnos az autó egyszer csak megmakacsolta magát…

– A negyedik gyorsasági nagyon jól indult, de a szakasz felénél megállt az autó és nem indult újra. Nagyon rossz helyen álltunk meg, pont egy kanyarkombinációban, ahol nem volt hely félretolni. Három-négy autó elment, mire a rendezők megállították a versenyt, hogy félretoljuk egy biztonságosabb helyre és akkor hirtelen beindult és le tudtunk gurulni a célba. Kicseréltük az aksit, reménykedtünk benne, hogy már tét nélkül tudunk egy jóízűt autózni a következő gyorsaságin, de körülbelül kettő kilométer után megint megállt az autó egymás után kétszer, úgyhogy ezek után már nem erőltettük, legurultunk a célba és leadtuk a menetlevelet, de mint utóbb kiderült ez volt a verseny utolsó gyorsaságija is, mert a hatodik elmaradt.

Tetszett ez a felállás, marad így az év további részében a Rallye3-as futamokon?

– A felállás tetszett mindkettőnknek, terveink között szerepel még két Rallye3-as futam Árpival, a többit pedig az eddig már jól megszokott apa-fiú felállásban tervezzük.

Köszönjük a segítséget családomnak, apósomnak, páromnak, Csabinak, Árpinak és a támogatóinknak: Duna Autó Zrt, A és M 2001 Kft, Szentendrei Kinizsi Honvéd S.E., futomu.com, Boxutca Gumiszervíz, vonohorogszereles.com

 

Comments are closed.