ORB

Veszprémi murvás kalandok, avagy nyomni kell a gázt és kész!

Veszprém Rallye 2018 – ORB

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

Milyen meghatározó emlékeid vannak az előző évek Veszprém Ralijairól?

– Jó versenyek szoktak lenni, technikás pályák, változó körülmények, valamint ezekre a szakaszokra, főleg a lőterekre, kiemelten igaz, hogy be kell osztani – kezdi a beszélgetést József. Könnyen lehet defektet szerezni, vagy akkorát ugrani, hogy az kieséssel végződjön. Kimondottan kalandos futamunk nem volt Veszprémben az elmúlt években, most sajnos sikerült egy defekttel megajándékozni magunkat.

Múltkor beszéltük, hogy nem egyszerű állandóan “átépítgetni” az autót egyik talajtípusról a másikra… Most egy kicsit avassuk be az olvasókat, hogy miben különbözött a Ti autótok beállítása a Veszprém Ralin, az előző aszfaltos fehérvári versenyhez képest.

– Ilyenkor ki kell cserélni a féktárcsákat, fékbetéteket, féknyereg tartó konzolt, kartervédő lemezeket, lengéscsillapítókat, stabilizátor rudakat. Valamint ilyenkor át kell állítani a diffiket is a murvás viszonyokhoz.

Hogy sikerült a pénteken rendezett hajmáskéri kvalifikáció?

– Szo- szó. Lehetett volna még gyorsulni.

Mennyire volt hátrány, hogy negyediknek kellett rajtolnotok szombaton?

– Nem igazán voltak még nyomok kialakulva, ez mindenképpen hátrány, mind a féktávok, mind a kanyarok, mind a kigyorsítások tekintetében is.

Elégedettek voltatok a szombati kettő gyors eredményével?

– Az autóval meg voltunk elégedve, kicsit jobb rajtpozícióból jobb időket lehetett volna autózni.

A vasárnap már igencsak kalandosra sikeredett…

– Reggel rossz döntést hoztunk a gumikeverék választásnál, nem volt megbízható a tapadás. A második körre korrigáltunk, már a saját időinket tudtuk autózni. Az utolsó gyorsaságin azonban defektet kaptunk. Megpróbáltam vele lejönni, de nem vált le az abroncs a felniről, így végül a gyorson belüli csere mellett döntöttem, nem akartam, hogy szétverje az autót a defektes gumi. Ez az egész kaland azonban sajnos több, mint öt percbe került, így úgy néz ki megvan az egyik mínuszolós futamunk.

 

Veszprém Rallye 2018 – Rallye2 

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T)

Mennyire fekszik neked és a kocsinak a murva?

– Sokkal élvezetesebbnek találom a murvás futamokat – mondja őszinte mosollyal az arcán Vince. Az M-sport azt mondta anno, hogy a murva az autó erőssége, ami talán a jó minőségű szombathelyi pályákon nem annyira jelentkezett, de itt a mély homokos, dobálós veszprémi kemény pályákon már nagyon tetszett az autó viselkedése.

A verseny első körében szakaszt is sikerült nyernetek és a második helyen voltatok összetettben féltávnál.

– Általában reggel mindig jobban be tudunk kezdeni, mint a többiek, jobb az ébresztő óránk! 🙂 Hegyesdet tavaly is megnyertük a Peugeot-val, nagyon tetszik nekem az a szakasz. Jól működött az autó és a gumik is, mind a három szakaszon.

A következő három gyorsaságira viszont igencsak “begyorsultak” az ellenfelek.

– Igen, drasztikuson begyorsultak, nekem pedig nem sikerült annyit gyorsulnom, amennyit szerettem volna. Az utolsó gyorsnak nem teljesen tiszta fejjel vágtam neki, ugyanis Hajmáskéren elromlott a hűtőventilátora az autónak és habár ez nem befolyásolta az autót a gyorsasági szakaszon, de kizökkentett kicsit a koncentrációmból.

A 6-os kategóriát simán nyertétek és az abszolútban is fontos pontokat szereztetek a második helyezéssel!

– Végre sikerült felkészülten, nehezítő körülmények nélkül versenyezni, ez látszik is az eredményen. Az első helyhez sokat kellett volna kockáztatni, főleg Hajmáskéren. Ott jött ki legjobban a kisebb motorerő és a keskenyebb nyomtáv hátránya a nagyobb kategóriás autóval szemben.

Mennyi esélyt látsz még az abszolút bajnoki cím megszerzésére?

– Van még hátra két másfél szorzós verseny is és nincsenek nagy különbségek a ponttáblázatban. Az első 4-5 hely még nyitott kérdés. Eddig sikerült mindig célba érni relatívan jó helyezésekkel. Ha ezt a maradék három versenyen is sikerült betartani, akkor még elég jó esélyünk van a bajnoki címre is.

Következik a Baranya Kupa, ahol tudomásom szerint még nem versenyeztél. Mennyire izgalmas felkészülni az ismeretlenre?

– Általában elég hamar sikerül megbarátkozni az új gyorsaságikkal is a pályabejárás során, illetve előtte ilyenkor mindig előveszem apám egy-egy régebbi belső felvételét még a verseny előtt, kicsit felkészülni belőle. A pályák jók lesznek, viszont kimondottan nehéz dolgunk lesz, Ráti Gergőék “hazai” pályán lesznek, biztosan jobban ismerik a szakaszokat, mint mi. De hát nyomni kell a gázt és kész! 🙂

 

Comments are closed.