Végre minden összeállt

Balics Ákosnak felemásan sikerült az év első fele, hiszen a miskolci és ózdi versenyt sikeresen teljesítették, Szombathelyen már a futam elején fel kellett adniuk a versenyt egy műszaki hiba miatt, valamint az alkatrész hiánya miatt nem tudtak elindulni a Székesfehérvár Ralin sem. Veszprémben viszont már egy újabb célba érkezésnek örülhettek navigátorával, Borsfai Dáviddal együtt. Ákossal beszélgettünk a verseny után.

Mielőtt rátérünk a Veszprém Rali történéseire, egy pár mondatban halljuk, hogy mi történt veletek az Iseum Ralin.

– Nagyon sajnáltuk, hogy az Iseum Ralin csak egyedül voltunk a kategóriában, ami ilyenkor nem kerül értékelésre. Felsoroltak minket a 6-os kategóriába, mi pedig úgy gondoltuk, hogy „ám legyen!“, állunk elébe! Nagyon hosszú versenynek ígérkezett, így azt terveztük, hogy tesztversenynek a Veszprém Rali előtt tökéletes lesz, de az időeredményeket is figyelemmel kísérjük majd. Kíváncsiak voltunk, hogy egy ilyen N-es autóval, mihez lehet kezdeni a R2-es kocsikkal szemben. Sajnos azonban az első gyorsasági végéhez közeledve, felrobbant a difi a váltóban. A STOP beíróba még elgurultunk, de elfolyt közben az összes váltóolajunk, így a verseny feladására kényszerültünk.

Székesfehérváron sajnos nem is tudtatok indulni… Ennyire nagy volt a probléma az autóval?

– A nagy problémát nem a hiba feltárása és javítása jelentette. Ez a Honda, amivel versenyzünk, már nem mai csirke, így érthető módon nem állnak hegyekben az alkatrészek csak úgy a polcon a különböző beszállítóknál. Szerettünk volna elrajtolni Székesfehérváron, azonban az alkatrészek nem érkeztek meg időben, így le kellett mondanunk a versenyről.

Hogyan készültetek a Veszprém Ralira?

– A szokásos erőnléti edzéseken felül rengeteget jártam futni a kánikulában. Próbáltunk a lehető legjobban felkészülni a ránk váró körülményekre, ami úgy gondolom nagyon jól sikerült. Ezen felül a csapat egy közös teszttel is készült a futamra, ami nagyon hasznos volt, mert akkor már kb. két hónapja nem ültem az autóban.

A verseny előtti teszten csapattársatok Velenczei Ádám, egy nagyon nagyot esett. Nem volt bennetek valamiféle félsz a sajnálatos történtek után?

– Én úgy gondolom, hogy az emberek nagy része nem is akar tudomást venni róla, hogy bármiféle hasonló jellegű dolog megtörténhet vele, mint ami Ádámékkal megtörtént. Én is így vagyok vele. Hajtogattam már meg sajnos pár karosszériát, ami borzasztóan rossz érzés, amikor megtörténik, de komolyabb jellegű bukásom nem volt és remélem nem is lesz. Nyilván rányomta a bélyegét a tesztünkre az eset, de ezt követően a csapat közösen megbeszélte – miután kiderült, hogy hála égnek Ádámnak és Csabinak nem esett komoly baja – , hogy ilyenkor vissza kell ülni azonnal az autóba és ki kell autózni ezt az érzést. Így is tettünk. Amikor becsukod az ajtót, már csak arra koncentrálsz, hogy a navigátor milyen információkkal lát el, nem pedig arra, hogy mi történt egy órája, vagy uram isten mi történhet velünk.

Halljuk hogyan sikerült számotokra az idei Veszprém Rali?

– Amilyen rosszul kezdődött a csapat számára a hétvége, olyan jól fejeződött be. Kíváncsian vártuk az első gyorsasági időeredményeit, hiszen nem ismertem korábbról a kategóriatársakat. Próbáltunk egy lendületes, de biztonságos autózást produkálni, ami elég jól sikerült, hiszen közel fél perces előnyt sikerült kiautóznunk,, ami a verseny végére egy perc fölé duzzadt. Voltak már jó részeredményeink a szezonban, azonban végre minden összeállt és sikerült bezsebelnünk a kategóriagyőzelmet.

Nem lehettek elégedetlenek az eredményeteket láttán! Abszolút hetedik hely és egy kategória győzelem.

– Nagyon boldogok voltunk a célban, hiszen a sok apró technikai hiba ellenére, ami eddig hátráltatott minket, most úgy tűnik, hogy a rengeteg munka kezdi meghozni a gyümölcsét. Végre minden hibamentesen működött. Az pedig, hogy az abszolút tízben végeztünk, már csak hab a tortán, hiszen a negyedik gyorsaságin kaptunk egy lassú defektet, amit ugyan kicseréltünk, de már nem volt nálunk több pótkerék, így nagyon óvatosan abszolváltuk az utolsó két gyorsaságit. Nem szeretek ilyen tesze-tosza módjára autózni, de most az volt a legfontosabb, hogy bármi áron célba érjünk. A lényeg, hogy sikerült és már gőzerővel a Baranya kupára koncentrálunk!

Köszönjük a szerelőinknek a rengeteg munkát, valamint a támogatóinknak, hogy részesei lehettünk ennek a nagyszerű versenynek.

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, MÁDA Plusz Kft, Novomatic, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Alabárdos Étterem, Frimedia Kft, K-P-K TransCoop Kft, Szerszámbróker Kft, Szirt-Bau Kft, SurgiCare Kft, StapleCare Kft, BHS Medical Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, , BDA Trans Kft, Lánchíd 19 Hotel, All4Office, BWS Belső Tér Kft, RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, BWS BelsőTér Bt., Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Procomtec Kft, Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, RAAB CNC Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, NOA-Építő Kft, Ventil Épületgépész,Total Quality Control Kft., Equicom Kft,  A. S. S. Kft, T-NC Technika, Muzsai Metall Kft, BK Aeon Kft, Industrial Electro Service Kft, Dezső Bt, Start Complex Service Kft, Szalai International Kft, STEIN Villamos Kft, Doktor Természet Kft, Rábakert, Régió Center Kft, Prémium Szerszámker Kft, Bialabok Alexandra


http://facebook.com/kordaracing
http://www.kordaracing.hu 
http://youtube.com/kordaracing

Comments are closed.