ORB

Végre célba értek!

Az idei évben ült össze a Gazda József, Vígh Milán páros, de sajnos eddig kerülték őket a jó eredmények, sőt még a célt sem sikerült meglátniuk…. Eddig! A könnyűnek egyáltalán nem nevezhető 52. Mecsek Ralin sikeresen célba értek a srácok, de erről beszéljenek ők maguk. 

Versenyeztél már valaha a Mecsekben?

Gazda József: Soha nem versenyeztem még Mecsek Ralin. Egyszer nézőként voltam a Ranga László úton az ERC-n 2011-ben. Mivel Ózdon kigyulladt a motorunk az N12 – ben, így szerdán még az autó programozása volt a feladat. Így csak csütörtökön tudtuk elkezdeni a mecseki pályákat felírni. Kétszer sikerült végigmenni, három helyett. Hibátlan lett az itinerünk, de a lefinomítás lemaradt, sok helyen ez hiányzott.

Milyen emlékeid vannak az elmúlt évek Mecsek Ralijairól?

Vígh Milán: A 2016-os Mecseken kigyulladt az autóm, ezért ott picit negatív élmény ért, de 2017-ben a Hondával már remek versenyünk volt és az az eredmény hozzásegített a bajnoki címhez, így mondhatnám vegyes, de mindent összevetve imádom a Mecsek Ralit.

Az autó mostanában nem akart benneteket a célba bevinni, mit sikerült ennek az érdekében tennetek az előző verseny óta, hogy ez most ne forduljon elő?

Gazda József: Most úgy döntöttem, hogy nem felújítunk egy blokkot, hanem vettem egy keveset futott eredeti “Made in Japan” blokkot, amihez még magyar motorszerelő nem nyúlt. Soha nem volt még ilyen jó a motorunk.

Vígh Milán: Igen. Szörnyű évünk van a technikai problémákat tekintve. De a Mecsekre annyira újra lett dolgozva az autó, hogy nem volt más választása, mint végig kiszolgálni minket. Motor, váltó, fékek… és még rengeteg minden új lett benne.

A rettegett Máré vára gyorsaságin rögtön a kormányszervótok rakoncátlankodott…

Gazda József: Még verseny előtt felújítottuk a kormányművet és cseréltünk szervószivattyút is. Nem tudom mi lehetett a baj, de már a prológon is éreztem, hogy valami nem jó. Sajnos ez a probléma az egész versenyen elkísért minket. Ha kanyarban fékeztem, nem volt szervónk. Ha nem fékeztem, működött.

Vígh Milán: Józsi panaszkodott rá, de mivel a kormánymű is fel lett újítva rájöttünk, hogy a hajtásunk nincs jól beállítva. Hamar orvosoltuk a hibát.

Majd fokozatosan, jó tempóban tudtatok a többi szakaszon versenyezni.

Gazda József: Azt a taktikát választottam, hogy hamarabb fékezek, hogy a kanyar bejárati ívénél már ne kelljen. Így csináltuk végig a versenyt.

Vígh Milán: Önmagunkhoz képest először sikerült végig ritmusosan menni és jó érzéssel. Sokat fejlődtünk.

Vasárnap golgotán egy kicsit a kemény keverékű gumit kellett megszoknotok.

Gazda József: Igen, a kemény keveréket elől már az első kanyarban megszoktam. A vasárnapi első gyors egész jó is lett magamhoz képest, rossz szervóval. Az orfűi 28 km gyorsaságin jött a fekete leves. Körülbelül 10 km-nél elmelegedett a hátsó gumink, az ugyanis közepes keverék volt. Ezen okból összeszedtünk egy defektet is. De utána is alig bírtunk bekanyarodni, nagyon hamar elmelegedett a hátulja. Az utolsó két gyorsot nagyon elspóroltuk a gumielmelegedés miatt. Így az orfűi végén már megint csúszkáltunk.

Vígh Milán: Nem nekem! 🙂 De alkalmazkodtunk és mivel az első pillanatban éreztük, hogy ez a jó döntés, így nem volt nehéz. A hátsókat is arra kellett volna cserélni, akkor a defektet is elkerült volna Orfűn…

Végül is sikeresen célba értetek! Kellett már ez a siker a lelketeknek?

Gazda József: De a lényeg, hogy ebben az évben először CÉLBA ÉRTÜNK. Nagyon kellett már ez a számunkra győzelemmel felérő siker.

Köszönjük a közreműködést partnereinknek a Biofilter Környezetvédelmi Zrt.-nek, a Green Pro Környezetvédelmi Zrt.-nek, a Villányi Pálinkának, a MillerSportnak, a CMT- ASE Kft.-nek (Crash-Men Team), a Crashing-Man ASE Kft.-nek. Sulcz Gyurinak a kitartást és a türelmet és az autó felkészítését és végezetül kisfiamnak, Gazda Gergőnek a segítséget az autó újramatricázásában.

Vígh Milán: Igen, nagyon. Minden versenyzőnek jár a tisztelet, aki a Mecseken beér a célba. Nehéz verseny, így nem is kívánhattunk mást. Az eredmény számunkra nem tényező, ezért a kitűzött célt maximálisan teljesítettük.

 

 

Comments are closed.