ORB

Változatos versenye(ke)n vannak túl Trencsényiék

ISEUM Rallye 2018 – ORB

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

Hogyan készültetek ti és hogyan készítettétek fel az autót az év első murvás versenyére?

– Az autóval a murvára átépítésen kívül nem sok teendő volt, hiszen még új. Csak a hivatalos teszten volt lehetőségünk készülni a versenyre, de valójában az eddigi tapasztalataink alapján választott futómű beállítással meg voltunk elégedve, így főleg csak szoktuk a murvás körülményeket.

A versenyt megelőző napon még mindenki az esőtől rettegett, de az égi áldás helyett a tavaszi kánikula érkezett meg Szombathelyre és környékére.

– Szombathelyen minden évben kérdéses az időjárás, akármi lehet. Habár összességében valóban a kánikula volt a jellemző, de a pályabejárás során többször is esett az eső. Az erdős részeken ennek a nyomai szombaton, de még vasárnap reggel is jelen voltak, sarasak, vizesek voltak a pályák.

Mennyire befolyásolták a gumiválasztást az első napi saras pályák?

– A sár miatt puha keveréket választottunk, de sok volt a száraz rész, illetve a nap folyamán is sokat száradtak a pályák, így nem biztos, hogy ez volt a jó döntés.

Az első napon nem sikerült az abszolút tízben végeznetek.

– Elgumiztuk magunkat, nem igazán voltam kibékülve a szakaszokkal.

Másnap viszont mintha kicseréltek volna benneteket, pedig a pályák néhol még mindig sarasak voltak.

– A reggeli Farkaserdő még kicsit tapogatózós volt, de a többi gyorsaságin már sikerült megtalálni a ritmust, valamint vasárnap már az abroncsaink is jobban működtek.

A verseny végére az abszolút nyolcadik helyig tornáztátok fel magatokat!

– Igen, sikerült belendülni kicsit és négy helyezést előrelépni. Összességében kiegyensúlyozott volt a teljesítményünk, nem kockáztattuk túl, nem hibáztunk és ennek a végére lett meg az eredménye. A powerstage-t mindig egy kicsit megszaporázzuk és az utolsó gyorsaságin kettőt is előztünk.

ISEUM Rallye 2018 – Rallye2 

Trencsényi Vince – Molnár Zsolt (Ford Fiesta R2T)

Kétnapos versenyre kellett készülnötök, ami a Rallye2 mezőnyének azért nem megszokott.

– Nem igazán volt lehetőségem kifejezetten a versenyre készülni, így valóban adódtak meglepetések. Fény derült hiányosságokra, amin dolgoznom kell a következő futamokig.

Mi történt veletek az első napi kettő gyorsaságiján?

– Szelestén eléggé tapogatózva jöttem le, nem is igazán élveztem. A katlanban már sikerült kicsit összeszedni magam, ezt a gyorsaságit már élveztük is és bentről az idő is jónak érződött. A szervizbe menet elnéztük az etap útvonalat, ami miatt 15 mp. büntetést gyűjtöttünk be. Habár a büntetés jogosságát nem vitatom, de ez a későbbiekben elég nagy kavarodást okozott, már önhibánkon kívül.

Másnap elvittetek egy lassítót, a gumira és a melegre is panaszkodtál…

– Saras pályára készültünk, puha keverékkel mentünk ki és az első tengelyen meg is vágtuk a gumikat, hogy jobban kapaszkodjanak a sárban. Hasznosnak bizonyult az elején, azonban a bögötei gyorsaságin már nagyon hamar elfogyott a gumi és hosszútávon így rossz döntés volt. A második lassítóba nem sikerült befordulni és a bal első kerékkel eltaláltam a lassítót. Az szépen beforgatott minket, valamit kiforgatta a kereket. A hátralévő 15 km-t így felemás futómállással kellett teljesíteni, ami ezzel a meleggel vegyítve nagyon megnehezítette a dolgomat.

Aztán bejöttetek az abszolút második helyen, majd jött a fekete leves…

– Valójában az egész verseny egy fekete leves volt a felkészüléstől kezdve, a pályabejáráson át, egészen a verseny utáni napokig. Szerdán késő este készültek el az autók és még akkor is trailert kellett szerelni, hogy reggel a teszten meg tudjunk jelenni. Szombaton a pályabejáráson Farkaserdőn szembetalálkoztunk egy erdész terepjárójával, ami mind fizikálisan, mind lelkileg rányomta a bélyegét a versenyzésünkre. Ennek ellenére sikerült okosan és sikeresen teljesíteni a versenytávot és abszolút második, valamint kategória első helyen hoztuk be a Fordot. A powerstagen is zsebre tettünk pár pontot. Sajnos csak másnap derült ki, hogy adminisztratív hibák miatt több párosnak is rosszul számolták az időeredményeit (hol lemaradt büntetés, hol már jóváírt büntetés maradt az eredményekben) és nem létező előnyt osztottunk be vasárnap. Eleve nagyon nehéz körülmények között versenyeztünk, így ezek után gondolhatjátok mennyire vették el az életkedvem, amikor a híreket közölték telefonon. Mindenesetre a módosított eredmények után is vezetjük jelenleg a bajnokságot, így nem mondható kudarcnak a végeredmény, még így sem.

Nagyon változatos versenyek vannak az idei évben a Rallye2 mezőnyében! Három verseny, három különböző győztes.

– Igen, Egerben még nem igazán találtam a ritmust, Miskolcon hatalmasat küzdöttünk az Opeles srácokkal, Szombathelyen pedig a nehezítő tényezőkkel. Jelenleg nagyon szoros a tabella, változatos eredményekkel és ahogy nézem hatan is lőtávolságban vagyunk az első helyért.

A Székesfehérvár Rallye következik. Meglehet a hőn áhított első abszolút győzelem a királyok városában?

– Úgy gondolom az autóban és bennünk is megvan a tudás a győzelemhez, és a bajnokság állása alapján most már minden versenyen az első helyet kell megcélozni, nincs mese. Tavaly nem igazán autóztam jól Székesfehérváron, ezen idén szeretnék változtatni. Természetesen továbbra is a legfontosabb cél az, hogy sérülésmentesen célba vigyük az autót, de mindenképpen sietnünk kell és sietni is fogunk.

Köszönjük a csapat kiváló munkáját, valamint a szponzoraink, rajongóink és a család támogatását!

Comments are closed.