ORB

Változatlan célokkal, a komoly kihívást jelentő miskolci pályákon

A 24. Miskolc Rallye-t megelőzően különböző helyzetben, de azonos célokkal vágnak neki a bajnokság második futamának a Rally Café Racing párosai.  Szauer Gergő-Rácz László kettős az egri győzelmét követően duplázna a 3-as kategóriában, míg Maricsek Miklós – Bán Viktor duó a hevesi kisiklást feledtetve dobogóra állna az ORC-ben.

Szauer Gergő szerint igazi rali pályák várják az N csoport mezőnyét Borsodban és nehezebb dolguk lesz a technikás miskolci szakaszokon, mint volt az első futamon.

„Azt gondolom, hogy egyik versenynapot sem lehet a másik elé helyezni, mert mindkét nap vannak olyan szakaszok a programban, amik komoly kihívást jelentenek mindenki számára. Gondolok itt szombaton a Szemere-Kányi elágra,  vasárnap pedig Garadna – Mályinka gyorsaságira, amiről azt tudom mondani, hogy azok közül a szakaszok közül, amiken én eddig pályafutásom során mentem a legnehezebb, és ezáltal a legjobb is egyben. Ez egy nagyon komoly kihívás, főleg ha az ember igyekszik gyorsan lemenni rajta. Szóval mindkét nap rettenetesen komoly lesz. A Miskolc Rallye szerintem nehezebb verseny, mint volt a szezonnyitó egri futam.”

A mohácsi pilóta már határozottabb célokat fogalmazott meg maguk számára a borsodi futamot illetőn, mint tette azt ez első egri verseny előtt.

„Azt az első futam után már ki merem jelenteni, hogy jó eséllyel küzdetek a kategória első helyéért.  Azért fogok sietni, hogy minimum ez meglegyen. Ha az Eger Rallyhoz hasonlóan képes leszek lépést tartani az erősebb, ORC-s Mitsubishikkel, akkor azt is meg fogom tenni. Ha pedig ez nem sikerül, akkor igyekszem minél közelebb kerülni hozzájuk. Továbbra is tartom, hogy az autó határaitól nagyon messze vagyunk és legtöbbször a saját határainknak a feszegetése, illve ezeknek a kiszélesítése a legfőbb feladat ahhoz, hogy minél gyorsabbak legyünk. Én mióta autó versenyzek, erre próbálok törekedni. A Mitsubishinél szélesebbek ezek a határok, mert egy korszerű, erős és gyors autóról van szó. A Lancer esetében is próbálom megfejteni, hogy mit szabad, mit lehet megcsinálni vezetés közben. Erre törekszem és igyekszem a saját képességeimet hozzáfejleszteni az autóhoz. Az EVO 9-es egy kiváló technika, nagy dolgot nem kell csinálni, csak minél gyorsabban kell menni vele. Én erre törekszem.”

Az ORC címvédője, Maricsek Miklós is minimum két érmet vár a csapatától a 24. Miskolc Rallye-n.

„Gergő remélem győzni fog az N csoportban, nekünk pedig mindenképp értékes pontokkal kell hazatérni. Látva a mostani erőviszonyokat szeretnék az ORC abszolút és a P14-es kategória első három helyezettje között végezni. Sokkal alaposabban készülünk a Miskolc Rallye-ra, mint tettük azt Egerben és ennek a munkának meg kell, hogy legyen a gyümölcse a bajnokság második futamán. Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy felférjünk a dobogóra. Gergőék esetében úgy néz ki, sikerült orvosolni azt a hibát, ami miatt Egerben elgyengült a Mitsubishijük az utolsó körben. Nagyon szeretném, ha ismét meg tudnák nyerni a 3-as kategóriát és, ha az autójuk rendben lesz, ez biztosan nem rajtuk fog múlni. A Miskolc Rallye az egyik legnehezebb futam a hazai versenynaptárban, ezért reményeim szerint Borsodban jobban kijönnek a sofőrök közti különbségek. Ha ez így lesz, és egyikünk sem hibázik, akkor a Rally Café Racing csapata biztosan elégedett lehet a futam végén az eredmények láttán.”

Comments are closed.