Vakrepülés a ködben

Szetei Norbi még nincs tegezőviszonyba a kis Citroen C2-essel, de azért már az idei évben is voltak biztató részeredmények. Bár a jövő még képlékeny, szeretnének egy teljes szezont futni 2019-ben. Norbival beszélgettünk a Nyíregyháza Rallye után. 

Vártad már, hogy újra autóba üljél és kipróbáld magadat egy jövőbeni ERC verseny pályáin?

– Nagyon vártuk már, hogy újra autóba üljünk, hiszen megszerettük a C2-t és ténylegesen problémamentes volt a kocsi végig a versenyen! A pályák nagyon jó vonalvezetésűek, sok helyen kell ritmust váltani, nagyon tetszettek! Sajnos az időjárás nem volt mindig kegyes, rettenetes ködben kellett néha menni, ami életveszélyes volt. A rendezéssel viszont nem voltam annyira megelégedve… Értem ezalatt a pályán szembe bemenő postásautótól kezdve a 25 percig nem tudó Rescue autót, aki nem tudja áthúzni a törött kocsit az út egyik oldaláról a másikra és ezért etap lesz… Ja az utolsó körben három szakasz lett sajnos etap… A szervizpark elhelyezkedését, ami a városi piac mellett volt és ezáltal rengetegen bennragadtak a dugóban stb. És ez lenne a kandidáló Eb futam??? Hát…?! A végén a versenyirodán annyi végrehajtási utasítás volt felragasztva… (30-40db) Aki ezt követni tudta, annak gratulálok!

Sajnos már a verseny elején pénteken kaptatok 20 másodperc büntetést…

–  Igen kaptunk…🙂 A péntek is elég káosz volt. A rajt előtt mondták, hogy csak egy kört megyünk a nagy köd miatt… Tényleg semmit sem láttunk a ködben, úgyhogy inkább lassan mentem, nem kockáztatva egy padkát… Utána volt egy tíz perces szerviz, ahonnan nem találtunk ki.. 🙂 Legalábbis azon a kapun, ahol kellett volna. Mindenki állt keresztben, hosszában, mi pedig nem fértünk oda, így késtünk kettő percet. Este megbeszéltük a Gáborral, hogy elengedjük ezt a pénteki napot és koncentrálunk a holnapra.

Amilyen kalandosan kezdődött, másnap a gyorsasági szakaszokon még kalandosabban folytatódott!

– Szombaton az első szakasz rögtön a 25 km-es volt, benne egy 1 km-es földes résszel, arra kellett vigyázni, nehogy defekt legyen. Szerintem nem vállaltunk felesleges kockázatot, de tudod, ha verseny van, nincs lazulás. Igen volt két kalandunk, az egyiknél sok lett, ráhúztam a kézit átestünk az út túloldalára, ahol rét volt, de kijött. A másik Disznókőn volt, ahol egy féktávot elnéztem, túlcsúsztunk, leállt, tolattunk és mentünk tovább… De kalandos volt a második 25 km-es is, ahol full ködben vakrepülést végeztünk. 🙂

Volt olyan pillanat az autóban amikor azt hitted, hogy itt a vége?

– Az abaújvári jobbos kanyar, amikor érzed hogy sok, ráhúzod a kézit és keresztben átesel a túloldalra, rossz érzés volt, hiszen tavaly is így borultunk fel… Csúszol, egyszer csak elakad és dőlsz… Most is ez jutott eszembe, de álltam a gázon és nem lett baj szerencsére. Az azért intő jel volt, hogy sokan elestek, nem szép látvány a sok törött autó!

A kicsit sem gyenge 6-os kategóriában a negyedik helyre érkeztetek és az abszolút kilencedik helyezés is figyelemre méltó.

– Igen, erős a kategória, nyilván az ember mindig jobbat akar, de egy bérelt autóval nem tudok én 100%-on menni, mert tudom, ha összetörik, az sokba kerül. Van még hiba az autózásomban, de javultunk körről körre! Nagyon jó kis autó ez és Tisch Gábor remek társ, hibátlan volt a navigálás és érzi az autót is, úgyhogy ott is tud nekem segíteni! Megpróbálunk minél előbb felnőni a feladathoz és megküzdeni az elejével!!!

Van arra esély, hogy jövőre egy teljes bajnokságot menjetek a Rallye2-ban?

– Idén még a Szilveszter Rallye hátra van. Jövőre valahol szeretnénk menni a C2 -vel, lehetőleg minél többet. Nagyon élvezzük a kisautót! Lehet ORB, vagy Rallye2 még nem tudjuk, minden pénz kérdése! De igyekszünk összerakni egy teljes évre!!!



Comments are closed.