Utcai, munkába járós, ide-oda szaladgálós Ladával versenyzik

Az idei utolsó Sopia-Net Gálaverseny a Digistar kupáért, a Lada kategória második helyét sikerült megszereznie Takács Csabának. Az első körben a kategória első idő is megvolt neki, végül lecsúszott róla, de ezért nincs miért szégyenkeznie. Csabival beszélgettünk a verseny után. 

Mivel elsőbálozó vagy az oldalunkon, egy pár mondatban mutasd be az eddigi autóversenyzői múltadat?

– Üdvözlöm a kedves olvasókat. Valamikor a kétezres évek elején fertőződtem meg a ralival, körülbelül akkor kezdtem el kijárni nézni amatőr versenyeket és a Mecsek Ralit. Aztán 2004 decemberében a zobákpusztai gála versenyen húztam először sisakot, egy gyerekkori barátomnak, Hógli Zsoltnak navigáltam az akkori utcai Lada Samarájában. Én először Nagyhajmáson kezdtem el szlalomozni egy Lada 2105-tel, 2008-ban ez volt az első autóm. 2009-ben Nagyhajmáson, Mázán, Mágocson szlalomoztam vele és sikerült is összetörnöm a bal elejét, de aznap hozott egy kategória második helyet is. Utána sok kimaradt sajnos, mert az anyagi helyzetem nem tette lehetővé, hogy versenyezzek. Aztán volt több lehetőségem újra navigálni amatőr ralikon, mint például a komlói Altáró Kupa sorozat, ahol először Milisits Gyuri barátom mellett ültem Lada 2105-ben, majd Korbacz Ákossal mentem szintén egy 2105-ben. Ákossal mentünk Magyarbólyban is 2010-ben, az akkori Rally Sprint futamon, ahol kivételesen lehetett utcai autóval menni Street kategóriában. Még abban az évben navigáltam Árpádtető sprinten Milisist Gyurinak egy N-es 2101-ben. 2011-ben Babulják Gábor mellett ültem a Kurd – Lengyel között megrendezett sprint futamon, Lada 2101-ben. Utána eltelt több év Ladázás nélkül, nagyon hosszú volt. 2015-ben vettem egy utcai 2105-ös Ladát, amit elkezdtem szépen csinálgatni. Következő évben már indultam vele szlalomversenyeken Pécsen, a GP-Ringen. 2017-ben történt egy baleset a Mecsekben, versenyen kívül, sajnos az én hibámból, de hála Istennek senkinek nem lett semmi baja, akkor ezt a Ladát eltettem pihenni, mert csúnyán megsérült. Abban az évben kezdtem el fotózni rali és szlalomversenyeket, így próbáltam a sport közelében maradni. 2018-ban Varga “Szumi” Tamás-nak navigáltam az orfűi szezonnyitó sprint versenyen, majd év közben jött az ötlet, hogy újra szlalomozni kellene, a baráti társaság hatására. Körülnéztem mi van itthon, volt üres karosszéria, motor, váltó, difi stb., úgyhogy nekiálltam és összeraktam egy Ladát, majdnem mindenem volt már hozzá. Mázán volt az első éles bevetés ezzel, majd Pécsen az Exponál, utána Orfűn a strandparkolóban és év végén decemberben megint Mázán, ahol kategória harmadik helyet értem el. Idén egyszer mentem vele Mázán szlalomon, de technikai gondokkal küzdöttem. Ebben az évben még navigáltam a Bakonyán megrendezett Rallye3-as versenyen, Milisits Gyurival előfutóként mentünk Lada 2101-el. Az idei szlalomversenyek nagy részét sajnos el kellett engednem az egészségem, illetve annak hiánya miatt, de már visszatértem, itt vagyok és felvettem a kesztyűt. 😉 Idén az utcai 2107-tel álltam rajthoz először az orfűi szlalom versenyen, majd Pécsen az Expo Centernél rendezett szlalomon. Orfűn kategória harmadik helyezést értem el, Pécsen kategória második lettem. Szóval így néz ki nagy vonalakban a múltam és jelenem. 🙂

Mit tudhatunk a technikáról, amivel versenyzel?

 Utcai, munkába járós, ide-oda szaladgálós Ladával versenyeztem, kicsit sportosabb futóművel és ideiglenesen a korábban versenyzésre használt Ladám motorjával mentem, mert a gyári motorja felújítás alatt van. Utóbbi versenyre bekerült egy sperr difi is. 🙂

A Sopia Net szlalom versenyen indultál utoljára. Mi történt veled a verseny folyamán?

– A verseny számomra nagy meglepetéssel indult, mert első körben kategória első időt sikerült autózni. Utána lecsúsztam a második helyre, melyet sikerült megőrizni a nap végéig. Nagyon furcsa, de jó érzés volt olyan nevekkel együtt menni egy versenyen és kategóriában, mint Szauer Gergő és Vizelli Karcsi. 🙂

Egymás idejét szoktátok nézni egy ilyen szlalom versenyen, vagy csak a látványra mentek rá? 🙂

– Idén néztem a kategóriatársak idejét, mert ezen a két versenyen igyekeztem időre menni és nem látványra, kíváncsi voltam arra, hogy hova tudok oda érni, ha nem csúszkálok annyit. Úgy látszik megérte sietni. 🙂

Mozgatja a fantáziádat, hogy induljál esetleg Rallye3-as versenyen?

– Nagyon szeretnék menni, de a technikai feltételek és az anyagi vonzata miatt erre nem sok esélyt látok sajnos. Szeretnék fejleszteni az idézőjeles versenyautómon, hogy legalább a mini rally sorozatban is részt vehessek alkalomadtán, de ha jól sikerülne minden és engednének előfutni egy Rallye3-as futamon, annak nagyon örülnék. Jövőre szeretnék részt venni minden szlalomversenyen a közelben, remélem nem lesz ebben akadály az egészségem, vagy az anyagi lehetőségeim, bár szponzor nélkül zsebből nem mindig megy könnyen.

Köszönöm a barátaimnak a sok segítséget és támogatást, a közös szereléseket, nélkülük nem lenne ilyen jó egy verseny és a felkészülés sem számomra! 🙂 Koncz “Kópé” István, Sági “Rooligan” Roland és Milisits “Turbo” György, akiket kiemelnék és köszönöm a páromnak, aki támogat ebben, motivál, biztat és velem együtt élvezi a versenyeket! 🙂

 

Comments are closed.