Tudatosan próbáltak gyorsulni

Nagy Gábor és Trescsik Ákos élménybeszámolója a 22. Mikulás Raliról, természetesen egy Ladából, amit a PSZA csapat készített fel nekik a murvás versenyre.

Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóinknak?

Nagy Gábor: Az első métereket a 90-es években egy mini ralikrossz versenyen ültem, egy hátsókerekes autóban és ott eldőlt bennem, hogy csak a Lada lehet a befutó versenyautó. Aztán 2002-2003-ban navigáltam amatőr versenyeken egy VFTS-ben. Ez követően kezdtem építeni egy Ladát és miután elkészült, sajnos nem volt lehetőségem elindulni vele és ebből az alapból készült el 2015-re ennek a Ladának az alapja, amivel még abban az évben Mikulás Ralin, 2016-ban Szombathelyen indultunk, majd Nagyvázsonyba, ahol sajnos feldőltünk és abból a törésből építettük ezt a Ladát!

Igencsak változatos év van mögötted! 🙂

Trescsik Ákos: Igen, valóban változatos lett a 2018-as szezonom. Bár nem így terveztük a Gabival. Nem gondoltuk, hogy ennyire el fog húzódni az autó építése. A szezonnyitó Eger Ralin édesapám VFTS-ével futottam nullásként a Rallye2 mezőnye előtt, Fenyvesi Peti barátommal. A soron következő Miskolcon Parkánszki Balázs jobbján diktáltam a tempót. A szombathelyi murván egy hajszál híján majdnem abszolútot nyertünk Szabó Attilával a Rallye2 mezőnyében. Az újonnan elkészült gombszeművel, Fenyvesi Peti navigátorom autójával, sikerült egy tetőt abszolválni jelentős anyagi kár mellett Fehérváron az R2 nullásai között. Rá egy héttel Écsen a Rába-Ringen megint csak tetővel kezdtünk Chmelovics Balázs vezetésével egy bérelt VFTS-sel. Nekem a veszprémi murva és a Salgó kimaradt. Pécsen Szőnyi Andrásnak diktáltam az itinert, itt sajnos műszaki gond miatt az utolsó előtti gyorsaságin estünk ki a gyorsaságira igyekezve gumi melegítés közben. Nyíregyházán meghívást kaptam Kalapács Zsolti Opeljébe, a Historic kategória mezőnyébe, a navigátori poszt betöltésére. Szóval valóban változatos volt számomra ez az évad.

Mi vonzott benneteket, hogy induljatok a nem éppen autókímélő Mikulás Ralin?

Nagy Gábor: Szeretjük a murvás pályákat és mindenképpen kellett az autóval menni versenykörülmények között, hogy legyen tapasztalat! Meg azért bulinak sem rossz!

Trescsik Ákos: A kérdés jó! 😁 Főleg, hogy egy null kilométeres versenyautót dobtunk mindjárt mélyvízbe. Érdekes, hogy mindig is jobban szerettem aszfalton menni, viszont mára ez valahogy megváltozott. Talán a murván való közlekedés, ami megváltoztatta az ezzel kapcsolatos álláspontomat. Visszatérve a kérdés lényegére, a Gabinál egy percig sem volt kérdés, hogy induljunk-e a Mikulás Ralin, nálam pedig, hogy csatlakozom-e hozzá. Bár, be kell látni, hogy nagymértékben időjárás függő a verseny élvezhetősége mind versenyzői és nézői szempontból is. Ezúttal szerencsésnek mondhatom a 2018-as évet és élveztük is elejétől, a végéig!

Mi történt veletek a verseny öt gyorsaságija alatt?

Nagy Gábor: Az autóval nem volt semmi gondunk, nagyon jól fel lett készítve, el voltunk ájulva a gumiktól, próbáltuk az autó határait, meg a miénket is, de még sok van benne, amit csak versenytempóban lehet kihozni. Igazából semmi komolyabb nem történt a negyedik gyorson megforogtunk, de amúgy minden oké volt.

Trescsik Ákos: Próbáltuk a lehető legtöbbet kihozni az egészből. Nem mentünk életre-halálra. A Gabi már több mint két éve nem ült versenyautóba. Az elején megbeszéltük, hogy a saját tempónkat autózzuk és nem megyünk bele felesleges bizonytalan szituációkba. Ugyanis ez akár végzetes is lehet. Gyorsról-gyorsra javultak az időeredményeink. Lehetőség szerint próbáltam hajtani a Gabit a jobb oldalról. Bár megint csak azt mondom, hogy nem akartam belevinni semmiféle felesleges dologba. Viszont, ha eredményesek szeretnénk lenni, akkor ez csak úgy érhető el, ha borotvaélen táncolunk végig.

Hogyan éreztétek a verseny végén, sok maradt még bennetek?

Nagy Gábor: Úgy érzem, hogy sok van még bennem, meg a kocsiban is, nagyon jó indulatú az autó, jó hogy Ákos ül mellettem, ő azért tud ösztönözni és biztatni, meg szól, hogy nem kell elszállni!

Trescsik Ákos: Igen, azért be kell látni, hogy még bőven maradt bent sok a gyorsaságikon. Nagyon fontos, hogy jó legyen köztünk az összhang, kölcsönösen megbízzunk egymásban. A Gabinak el kell hinni, hogy az autó megáll, elfordul, átlépi, még elfér és elhiggye azt, amit nekem pályafelíráskor lediktál és én versenytempóban visszamondok neki. Tudatosan próbáltunk gyorsulni. Ez sikerült is. 🙂

Melyik pálya feküdt jobban a “csomagotoknak”?

Nagy Gábor: A Kislőtér volt a favorit nekünk, arra lett beállítva a kocsi, azon mentünk volna még, de Jutaspuszta is tetszett!

Trescsik Ákos: Személy szerint nekem a Kislőtér jobban tetszett, mint a jutaspusztai körgyors. A Kislőtérnek jobb a ritmusa versenyautóból nézve. A körgyors viszont a nézőknek kedvezett inkább. A jelentősebb nézői létszám természetesen itt jelentkezett.

Az év végi szilveszter Ralin indultok, vagy már 2019 van nálatok a fókuszban?

Nagy Gábor: Szilveszter Ralin én nem indulok, az Ákos még lehet, hogy beül valaki mellé, én már a 2019 szezonra fókuszálok, a csapat már intézi az év elejei teszteket és nekivágunk a bajnokságnak!!!

Köszönöm szépen a páromnak Raminak, kisfiamnak Ádinak és a család többi tagjának, hogy támogattak! Köszönöm szépen még egyszer a PSZA Motorsportnak mindenért, Janinak és Ticsének a sok- sok segítségért, a GN Group kft-nek, LTL Logistics solution Kft, Trenaker kft-nek, Buda Norbert EV-nek, a Nelly Sped Kft-nek, Vizér András Intertransport kft és természetesen mindenkinek, aki szurkolt nekünk!

Trescsik Ákos:  A Szilveszter Ralin nem indulunk a Gábor munkahelyi elfoglaltságai miatt. Így újra “szabad” leszek versenyzői szempontból. Így ha esetlegesen valaki navigátori hiányban szenved, akkor ott szívesen helyt állnék. (N-s Suzuki már nem hoz lázba) 😁 Jelenlegi állás szerint, 2019-ben ORC-ben fogjuk róni a gyorsasági szakaszokat. Köszönetet szeretnék mondani a családomnak az év közbeni soknapos távolmaradás miatt. A PSZA Motorsportnak, hogy ilyen szintű autót valósítottak meg számunkra és nem utolsó sorba Nagy Gábor barátomnak, hogy ehhez a remek csapathoz tartozhatom!

Comments are closed.