Tovább menetelnénk murván

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lőterek rendkívül igénybe veszik az autókat és az abroncsokat.

Balogh Jani és Szőke Tomi nem túl szerencsés évet tudhat eddig maga mögött, de a motivációjuk nem csökkent, mutatja ezt az is, hogy ezúttal már egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-öst visznek csatába.  

Balogh Jani: „A csütörtöki tesztnek úgy álltunk neki, hogy kezdhetünk mindent elölről, hiszen ezzel a frissített autóval még nincs semmi tapasztalatunk-murván még a „régivel” se sok-, így egy teljesen új ösvényt kellett kitaposnunk. Kaptunk egy kiinduló opciót, ami nem igazán tetszett, de három menet után el tudtunk indulni egy jó irányba és a próbakörök végére már kezdtük elsajátítani, hogy hogyan is kell menni ezzel az autóval. Másabb… Találtunk egy számunkra jónak bizonyuló konfigurációt, amivel a tesztpályához hasonló szakaszokon jól fog dolgozni az autó. Maradtak még bennünk kérdőjelek két pályát illetően, de addigra talán már lesz annyi élesben szerzett tapasztalat, hogy könnyen fogjuk abszolválni a kritikusnak vélt pontokat is.

Az idei Veszprém Rally pályái jól ismertek már. Szombaton két gyorsasági a jutaspusztai Kislőtéren, vasárnap pedig Kislőd, Hegyesd és a visszatérő hajmáskéri sziklás katonai lőtér vár az indulókra, köztük Janira és Tomira is.  

Balogh Jani:„Elég feszes a program! Pénteken a pályabejárás mellett már késő délután a murvás versenyeken jól megszokott kvalifikáción veszünk részt, ahol eldöntjük a szombati rajthelyeket. A kiírt pályákat korábbról már jól ismerjük, többször átmentünk már rajtuk versenytempóban, igaz ezzel az autóval teljesen máshogy kell majd menni. A tréningek alatt próbáljuk megtalálni az optimális féktáv pontokat, kanyarsebességet és fokozatokat aztán majd az első éles futáson kiderül, hogy hogyan is néz ki ez a gyakorlatban.”

Comments are closed.