Tíz év után annyira nem rossz

A Barum Rallye után a salgótarjáni versenyen is értékes kilométerekkel gazdagodott  Berta József és Losonczi Csaba párosa. Az új autóval már meg is mutatták egy pár gyorsasági szakaszon, hogy mire is képesek. Abszolút hetedik és kategória második helyen értek Salgótarján főterére. Józsival beszélgettünk a majd tíz év kihagyás után szerzett új élményekről.

Mit kell, mit lehet tudniuk a rali szerelmeseinek Berta Józsefről, az autóversenyzőről?

1997

A versenyzést 1997-ben kezdtem, egy Lada 2101-es, szinte utcai autóval, no sper, no Bilstein, utcai gumik… 🙂 Aztán volt szerencsém beülni és navigálni Határ Pistabának (Peugeot 309Gti) és hát tőle sokat tanulhattam, köszönöm is neki! Majd újra navigátorként tudtam indulni Kiss Robi barátommal, (Lada 2107 A kategória) tőle szintén sokat tanultam, ez jó iskola volt nekem! 🙂 Neki is köszönet érte. Ezt követően sikerült már vennem saját autót (Lada 2107 A-s) és ezzel kezdtünk el versenyezni. Majd a lépcsőket betartva, jött a H-csoport és az eredmények, már nyertünk gyorsaságikat és kis híján Ózd Ralit is! Itt hagytuk abba Losonczi Csabi barátommal 2009-ben.

A salgótarjáni verseny előtt egy kicsit versenyeztetek a Barum Ralin is.

Itt kezdődött az, hogy Csabi barátommal hagytuk abba és kezdtük el most 2018-ban újra, de már egy Lada VFTS típussal. A Barumon tudtunk menni az autóval először – teljesen új építés – és az volt a jó benne, itt nem mérték az időnket. Tudtunk nyugodtan menni versenyben az autóval és beállítani a salgótarjáni versenyre. Minden jól sikerült és hibamentesen tudtunk pezsgőzni, Zlini méltán híres céldobogóján! 🙂

Barum Rallye, 2018

Előzetesen melyik szakasz “meghódítását” vártad a leginkább?

A salgótarjáni verseny hazai pályának számítana, de sajnos még sohasem sikerült indulni ezeken a gyorsaságikon. Tehát mindhárom pálya ismeretlen volt számomra versenyautóval, talán a ceredi rész négy kilométere nem. 🙂 (Sprintben már volt ez a szakasz.)

Sajnos már a verseny elején kuplung problémákkal kellett megküzdenetek…

Reggel a ceredi első gyorsasági vége felé már kuplungunk nem volt, szerencsére volt nálunk minden, ami kellett és tudtunk tovább menni.

A verseny további szakaszát hogyan éltétek meg az autóban?

A második és harmadik gyorsaságin szerintünk jó időkkel tudtunk lejönni, ami az abszolút hatodik helyet jelentette. Sajnos a kazári gyors utolsó kanyarjában megsérült a csuklóm és ez megpecsételte a versenyünket. 

Az abszolút előkelő hetedik helyen végeztetek és a kategóriában is sikerült egy második helyet szereznetek!

Próbáltunk menni a többiekkel, de egyre rosszabb lett a helyzet és már csak tartani tudtuk az abszolút hetedik és a kategória második helyet. 🙂 A verseny előtt Csabival azt gondoltuk, a két öreg körülbelül az abszolút 15-20. helyen fog bóklászni majd… 🙂 Meglepő volt, hogy csak 2-6 másodpercre volt az eleje és szerintem tíz év után nem vagyunk annyira rosszak! 🙂 Jó, voltak, akik sajnos kiestek előttünk, őket sajnáljuk.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a családnak a sok türelmet. Az autó építését Tajti Bencének, a full motort Kasza Zoltánnak és a csapatunknak, a PSZA Motorsportnak a segítségeikért. A Villámszer Kft-nek, az M-Wood.eu-nak és a Sport Lobster Line Kft-nek.

Comments are closed.