„The speed was okay, but the corner was too tight!”

M6LOG Int. Baranya Kupa 2017 – Rallye2  | Balics Ákos / Borsfai Dávid (Honda Civic VTI)

Milyen célokkal álltatok rajthoz az idei Baranya Kupán?

– A Veszprém Rali után optimistán és lelkesen érkeztünk Komlóra. Mivel rengeteg technikai hiba kísért minket az év során, így számunkra már matematikailag is elérhetetlenné vált a kategória első hely az év végi értékelésben, így egyetlen célunk volt csak. A lehető legtöbb pontot begyűjteni és bebiztosítani a második helyünket.

Az első napotokat hogyan foglalnád össze?

– Minden jól indult péntek délután. Az első gyorsaságin sikerült egy kategória első időt autóznunk, de még így is maradt benne bőven. Ezt követően teljesítettük a kötelező prológot és következett a második gyorsasági. Nagyon készültünk rá, és szeretek sötétben autózni. Úgy gondolom nagyon jó volt a tempónk, azonban  a cél előtt egy kilométerrel túl rövid féktávot vettem egy jobb derékszög előtt és az árokban kötöttünk ki. Akkor ott, nem éreztem soknak a tempót, azonban az ominózus kanyar előtt volt pár kemény féktávunk és teljesen elmelegedett a fékünk. Szerintem ez is közrejátszott benne, hogy nem tudtunk kellőképpen lelassulni. Utólag már csak annyit tudok elmondani az esetről, amit Juha Kankkunen gyönyörűen megfogalmazott: „The speed was okay, but the corner was too tight!” A nézők azonnal ott teremtek és két perc leforgása alatt vissza is tettek minket az útra. Itt azonban akkora hátrányt szedtünk össze, amivel visszacsúsztunk a kategória negyedik helyére.

Másnap viszont újra beült mellétek a “technika ördöge”…

– Szombatra egy célt tűztünk ki magunknak. Legalább a második helyre visszakúszni. A korábbi időeredményeket elnézve, erre minden esélyünk meglett volna, azonban a nyárásvölgyi gyorsasági utolsó harmadában felrobbant a motorunk, így fel kellett adnunk a versenyt….

Lehet már tudni, hogy javítható-e az autó a Budapest Raliig?

A hiba feltárása még folyamatban van. A Budapest Ralin mindenképpen el szeretnénk rajtolni, de hogy ez milyen autóval fog megvalósulni, azt még nem tudom.

Ez az év sem akar valahogy összeállni a számotokra…

– Ha az ember elkezd egy új projektet, mindig vannak nehézségek. Egy gyári csapatnál is így megy ez, azonban ők annyit tesztelnek egy hónap alatt, mint amennyit mi egész évben versenyzünk. Természetesen nekünk sokkal több időbe telik megismerni az autót és kiköszörülni a csorbákat.

Meddig él még a bizalom a Honda iránt?

– Sajnos csak két versenyt fejeztünk be az idén, az összes többin pedig valami technikai hiba miatt kényszerültünk a verseny feladására. A részeredményeink biztatóak, Veszprémben már győztünk is és a Baranya kupa is jól indult. Ha minden hibátlanul működik, akkor kivétel nélkül a dobogós helyekért tudunk küzdeni, ami szerintem nem rossz, tekintve, hogy milyen kevés versenykilométert tettünk meg az idén az autóval. Utólag minden technikai hibának megvan az oka, és az idei évet arra szántuk, hogy megismerjük ezeket a gyerekbetegségeket és kijavítsuk őket. Nem tervezünk autó váltást, marad a Honda és a Rally2 2018-ra.


Comments are closed.