Tét nélkül versenyeztek egy jóízűt

Molnár Ádám a Miskolc Ralin ült utoljára versenykörülmények között a volán mögött, de ez nem idegesítette annyira, mivel különösebb tét és elvárás nélkül érkeztek a salgótarjáni versenyre. Ezen tények tudatában sikerült egy jóízűt autózniuk testvérével Mátéval a nógrádi pályákon. Ádámmal beszélgettünk a Salgó Rallye után.

A Miskolc Rallye óta nem ültél versenykörülmények között az autóban. Nem volt sok ez a kihagyás?

– Kissé soknak éreztem, de mivel nem volt tétje számunkra az idei Salgó Ralinak az egyedi kategóriában, ezért annyira nem idegeskedtem. Év elején sikerült vennünk négy új Michelin slick-et, ezt most tudtam kipróbálni élesben. 🙂

A Salgótarján belvárosában megrendezett prológon próbáltatok egy kicsit azért a nézőknek autózni. Szereted az efféle örömautózást?

– Igen, szeretjük a prológot, bár most elég szűkre sikerült a pályát szabni, ez annyira nem tűnt fel a gyalogos pályabejáráson. A homológ hosszú 1-es váltó miatt kissé nehezen tudtuk fordulaton tartani az autót, de amennyit engedett, annyi forogtunk azért.

A vasárnapi napon viszont már a legendás nógrádi pályák vártak rátok. Hogyan sikerült teljesítenetek a szakaszokat?

– Sohasem mentünk egyiken sem. Pályaíráson nagyon tetszett mind, de nekem a mátrakeresztesi gyors volt a favorit, ott tudtunk is egyszer kategória harmadik időt autózni. Cereden nagyon kijött, hogy hosszú a difink, alig akarta megmászni a hegyet, de ezt orvosoljuk a jövőben, szeretnénk hajtásláncot fejleszteni a 2020-as évre.

Melyik gyorsasági szakasz nyerte el a tetszéseteket és melyik a legkevésbé?

– Mátrakeresztes – Mátraszentimre nagyon tetszett, hosszú, nyújtott, tempós kanyarjaival, a széles aszfalttal. Ceredről sem tudok rosszat mondani, hiszen legendás pálya, le is izzadtam mire leértünk a célba. Az utolsó gyorsaságin olyan esőt kaptunk Cereden, hogy szinte alig láttunk, de ez még izgalmasabbá tette.

Kellemesen csalódtatok az autóban a verseny folyamán?

– Az autó motorja év eleje óta csipegeti a vizet, de a motorépítőnk Bodnár Attila tanácsára nem bontottuk meg és jól tettük. Kibírta a Miskolc Ralit és most a Salgó Ralit is, melyek összesen közel nyolcszáz kilométer és nem beszélve a Rallye3-as futamokról, ahol azért próbálunk a csatákban részt venni. Természetesen nagyon sokat köszönhetünk a szerviznek, nélkülük nem tudnánk megtenni egy kilométert sem.

Folytatódnak a Rallye3-as küzdelmek, ahol testvéred Máté tekergeti a kormányt, de téged látunk még az idei évben a volán mögött?

– Igen, Sajókazán zárjuk az évet a Rallye3-as versennyel, ahol nem titok, de szeretnénk elcsípni a Lada A kategória összetett második helyezését, erre nagyon készülünk és sokat dolgozunk, hogy minden rendben legyen. Ha lesz lehetőség akkor lehetséges, hogy a nyíregyházi futamon részt veszünk, de ez még képlékeny.

Köszönjük partnereinknek, a CMT-ASE Kft.-nek és a Crashing-Man ASE Kft.-nek. Továbbá családomnak, Szandrának, Ritának, Dalmának, Timinek a konyha üzemeltetését. Janinak, Mózinak, Czékmány és Tiba úrnak, Jóna Gabiéknak a szervizt!

Comments are closed.