Terga R5-ben a Szilveszter Ralin

Tergulicza Jani neve már-már összeforrt az EVO6-os Mitsubishi-vel, de a 2019-es szezon zárásaként egy R5-ös csúcsgépet próbált ki és egy Citroen C3-mal állt rajthoz a Szilveszter Ralin. Újdonsült navigátorával még csak ismerkedtek és az új autó is okozott néha meglepetést a pilótának.
Tavaly nem láthattunk túl sokat  itthon, mi volt ennek az oka? Bár volt egy csúnya eset, amit itthon is sokan megnéztek az interneten…
Sajnos balesetet szenvedtünk Erdélyi Dávid versenyzőtársammal a Niederösterih Ralin amiből a felépülés kettő hónapig tartott. A járás is elég nehezen ment nemhogy a versenyzés… 🙂
2018-ban is rajthoz álltál a Szilveszter Ralin, ahogy jött a 2019-es dátum egyre jobban bizsergett a tenyered?
Igen és egyre jobban pezsgett a vérem, pláne, hogy mostanra már teljesen fel is épültem a korábbi sérülésből. Tavaly előtt egy Peugeot 208 R2-vel indultunk ami szintén egy nagyon jó kis autó volt. Most is az utolsó pillanatban jött létre a fúzió az általunk koordinált EVO RACING TEAM és a TAKÁCS MOTORSPORT között melyet, Takács Attilának a tulajdonosnak és szuper csapatának utólag is köszönök. Profi segítséget nyújtottak és tökéletes receptet adtak az autóhoz.
Meglepetést okoztál, hogy egy C3 R5-össel álltál rajthoz. Hogyan jött a gondolat?
Gondolkodtunk más autókon is, de a 2019-es fejlesztésű C3 R5-re esett végül a választás, aminek így utólagosan is nagyon örülök. A kiszolgálás, a hozzáállás, a kamion, az autóhoz való szakértelem és még sorolhatnám Takit és csapatát mind-mind a jó döntésünket igazolta. Egy ilyen profi szintű autót csakis egy ilyen profi szintű csapattal van értelme kipróbálni és mi ezt egy percig sem bántuk meg.
Nem csak a nevezési listán, de a pályán is meglepetés voltál, elég hamar ráéreztél az autóra… Milyen az R5 érzés az EVO-hoz képest?
Bevallom kicsit remegett a kezem a szuper technika alatt, szépen lassan bemelegedtünk, de az optimális féktávot még keresni kellett. Voltak beforgások, néhány nem túl jól megválasztott ív, de ez talán a kezdő lépésekbe még belefér. Új navigátorommal, Agócs Pistivel is össze kellett szoknunk, ami a kilométerek múlásával egyre jobb összhangot hozott kettőnk között.
Az EVO ettől függetlenül örök szerelem marad! Lassan készül az újabb megmérettetésre, illetve ha valaki esetleg kedvet kapna még bérelni is lehet tőlünk, ORC kompatibilis, egy igazi fenevad „szekis” váltóval és A-s motorral, 100%RallyFeeling az autó azt garantálom.
Mi történt veletek a hétvége folyamán?
Folyamatosan laktuk be az autót. A legjobb eredményünket is a verseny záró gyorsasági szakszán tudtuk felmutatni. Hazudnék ha azt mondanám, hogy le sem vettük a szemünket az óráról és az időeredményekről. Szerettünk volna magunknak autózni és egyre komfortosabban közlekedni egy R5-össel versenykörülmények között. A Citroen felveszi a versenyt a Skodával ezt Lukyanuk nap mint nap bebizonyítja tehát csak ki kell tudni autózni ami még nekünk se megy hatvan kilométer alatt. 🙂 Tisztelni kell az autót, de ha ráérzel, akkor kezes bárányként viselkedik. Egyszóval az R5 egy felnőtt Gokart és pályaautós érzés is van bőven benne.
Mit hozhat 2020 neked, nektek?
2020-ban a munka mellett több időt szeretnék fordítani a ralira és nem kizárt, hogy egy hölgy navigátor fogja mellettem elfoglalni a jobb1-et. Szívesen dolgoznánk együtt a Takács Motorsporttal és a Citroennel, illetve szeretném hosszabb versenyeken is kipróbálni az autót.
Szeretnék köszönetet mondani a navigátoromnak Agócs Pistinek az EvoRacing Teamnek Takinak és a szervízcsapatnak, a Speed Rally Team-nek és mindenkinek aki szurkolt, drukkolt nekünk!
EuroHeat, Egift.hu, STI-Holding Kft., Polyter-Mix Kft., Független szerviz Hungária Kft., Renault Alkatrész 60, Deltavia Kft., Csóker’ 60 Kft., Furever by Csányi Kft., Tuti Trans 2008 Kft., Kart architecture, Acélszerkezet-Technika Kft.

Comments are closed.