Tényleg egy álom ez a járgány

Mi az a Side-by-Side? Mit keresnek ezek a járművek egy rallye verseny programjában?  Mi a helyzet a terepralival? Kerestük a válaszokat a Side-by-Side kategória veszprémi győztesénél, Kovács Györgynél. 

Mi a helyzet napjainkban a Magyar Terepralival?

Ahogy látom most már belülről is, a terep-rallye sajnos nagyon nehéz helyzetben van. Főleg a hazai. A megszűnés határán. De ebbe nem szeretnék belemenni, mert nagyon hosszú lenne. Szerencsére vannak olyan emberek, akik azon dolgoznak, hogy megoldást találjanak erre.

Mi az a Side-by-Side?

Ha egész rövid akarok lenni, akkor ezeket a járműveket a terep-rallye szakág mentőövének hívnám. Ezt még csak Garamvölgyi Zoli ismerte fel és a MAMS. Bővebben. Ezek kétüléses versenyjárművek, amikkel versenyzünk. Én csak a mi „autónkról” tudok beszámolni, ami egy igazi csoda, álom versenyautó. Soha nincs semmi baja, mindent kibír, mindenen keresztülmegy és rettentően jó vezetni. Tényleg egy álom.

Jó kezdeményezésnek tartod, hogy indulhattatok a Veszprém Rali keretein belül?

Nagyon jó kezdeményezés! Le a kalappal az előtt, aki ezt kitalálta és engedélyezte. Úgy látom, hogy valami elindult. Nyitottak lettünk végre az újdonságokra. Ahogy ezt, úgy a Peugeot Kupát is profi dolognak gondolom. Nagy lehetőségek ezek az utánpótlásnak, a kocsik a jövőt képviselik és az utánpótlás fejlődését. Valamint egy kis színt hoz a keveredés a versenyzők és nézők életébe.

Sajnos az első napotok igencsak rövidre sikeredett…

Tényleg rövid volt az első nap a baleset miatt, de ami a legfontosabb, hogy akik balesetet szenvedtek, nem történt semmi bajuk. Egyébként elég volt egy gyorsasági szakasz is, mert az első nap még percenként rajtoltunk és nem lehetett látni semmit a portól, úgyhogy nem volt komfortos.

Másnap viszont magabiztosan, végig vezetve, fölényesen megnyertétek a versenyt!

Igen, megnyertük. És örülünk is. De ettől az eredménytől messzemenő következtetést nem kell levonni, mivel mi ezeket a pályákat ismertük, még a ralis időkből. A többiek most láttak először itinert és minden mást, ami az ORB versenyein követelmények, úgyhogy le a kalappal előttük. Gond nélkül (késések, eltévedések, stb.) oldották meg az egész versenyt és minden induló célba is ért. Kislődön még mi sem voltunk ismerősök, ezért ott szorosabb is volt az idő. Tehát tehetséges versenyzőkről beszélünk, akikkel fel kell vennünk majd a kesztyűt.

Mennyire lehet érteni a navigátor utasításait, ebben a nyitott járműben?

Tökéletesen. Mivel zárt sisakban, bluetooth-os hangosítással versenyzünk.

Milyen terveitek vannak még az idei évre?

A következő versenyünk a Hungarian Baja lesz, amelyen 21 ilyen autóval állunk rajthoz (tavaly kilencen voltunk) és a többi autóról, motorról még nem is beszéltünk. 450 gyorsasági kilométert kell teljesítenünk. Erre készülünk most nagyon. Bár az autó szerencsére nem igényel olyan revíziót, mint a rally autók. Így nekünk kell egy kicsit edzésbe lendülnünk. Ezen kívül még két versenyünk lesz itthon az idei évben. Elsősorban szeretnénk a tavalyi bajnoki címünket megvédeni és ha úgy adódik, akkor kilátogatunk az egyik Lengyel Baja futamra.

Szeretném megköszönni a lehetőséget Takács Anti barátomnak (Dunakanyar Autóház Kft.), a profi iránymutatást, oldalbordámnak Tekeres Laukának, a rengeteg befektetett munkát a rendezésbe és a versenyzés megkönnyítésébe Garamvölgyi Zolinak és a barátainknak, akik mindig jönnek segíteni és drukkolni önzetlenül. Ebben a környezetben imádunk versenyezni. Akit kihagytam elnézést, de személyesen biztos megköszöntem már.

Comments are closed.