Teljesen új világ nyílt meg előttük

A mai generációból már nem sokan látták itthon versenyezni Szilágyi Jánost, pedig nem ma kezdte a versenyzést és rengeteg autót kipróbált már a múltban idehaza, az utóbbi években pedig külföldön teljesíti a versenykilométereket, nem kis sikereket aratva. Jánossal beszélgettünk a Santa Domenica verseny után.

Bár már régi “motoros” vagy a szakmában, a fiatalabb generáció lehet, hogy már nem nagyon emlékszik rád, hiszen nagyon régen versenyeztél itthon folyamatosan. Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi ralis pályafutásodat az olvasóknak?

– Átlagos történet az én pályafutásom, mondhatjuk “konfekció méret”.  🙂  Sorrendben az autók amikkel versenyeztem, Trabant, Lada, Suzuki, Peugeot (Peugeot Autósziget.. legszebb évek!!!), WRC, Mitsubishi, R5.

Hosszú évek óta versenyzel külföldön. Milyen különbséget érzel a hazai és a határainkon túl rendezendő versenyek között?

– A hazai versenyek sajnos nem tudnak versenyezni a külföldi futamokkal, egyszerűen az adottságok mások, így nem látom értelmét összehasonlítani őket. Itthon és külföldön is tisztelem és nagyra értékelem a versenyek rendezőit, akik sokszor emberfeletti erőfeszítéseket tesznek, hogy egy-egy futamot meg tudjanak rendezni, illetve egy tradicionális versenyt “életben” tartsanak. 

Mi történt veletek az idei évben?

– Az idei szezont a Horvát és a Szlovén bajnokság versenyein teljesítettük. A Horvát bajnokság abszolút második helyén zártuk az évet, Hideg Krisztiánék mögött és Villiam Prodanék előtt. Ezt azért gondolom jó teljesítménynek, mert mindkét páros R5-ös autóval indult, míg mi maradtunk a jó öreg Mitsubishi Evo IX-nél. De ezt inkább “taktikai” dobogós helynek értékelem, nem a reális értékrendet mutatja. A Szlovén bajnokságban nem értékeltek minket, oda inkább kilométergyűjtés céljából mentünk, de nagyon jó szervezésű és hangulatú versenyeken vehettünk részt.

Legutóbb a Santa Domenica Ralin versenyeztetek. Milyen céllal indultatok a Saras, vizes versenyen?

– Az R5-ös technikával való ismerkedés céljából indultunk el a versenyen, illetve úgy tudni, hogy a Horvát bajnokság 2019-es szezon első versenye murvás verseny lesz és rég nem jártunk murván, ez pedig remek lehetőség volt, hogy tét nélkül visszarázódjunk. Az autó teljesen új volt számunkra, a murva pedig régi emlék, ezért elvárásunk nem volt magunkkal szemben, csak hogy jól érezzük magunkat.

Hogyan viselkedett az R5-ös Ford Fiesta alattatok?

– Teljesen új világ nyílt meg előttünk. Vártuk a Mitsubishitől megszokott dolgokat, de valljuk be, köze sincs a kettőnek egymáshoz. Sajnos becsúsztunk egy árokba az első gyorson, ott meg voltunk győződve, hogy kész, véget is ért a verseny számunkra, mert az Evo-val nem tudtunk volna kijönni, de a Ford olyan játszi könnyedséggel jött ki, hogy csak pislogtunk, amikor újra az úton voltunk. Az ugratónál is egymástól kérdeztük, hogy akkor vajon most ugrottunk-e, vagy nem. A képek arról árulkodnak, hogy nem is kicsiket ugrottunk. Még mindig a hatása alatt vagyunk és próbáljuk feldolgozni a versenyen történteket.

Lehet opció számotokra a jövőre nézve egy R5-ös autó?

– A 2019-es szezont mindenképpen R5-ös autóval tervezzük, érvényes megállapodásunk van Turán Frici csapatával a Horvát futamokra. Valószínűleg kipróbálunk más R5-ös márkát is a jövő év folyamán néhány szlovéniai versenyen, még zajlanak a tárgyalások.

Comments are closed.