Tele tervekkel egy bizonytalan évben

Dudás István Márton is nagyon várta már a szezonkezdést, annak ellenére is, hogy elég sok kérdőjel fogalmazódott meg a fejében. Új navigátorral vágott neki az évnek és a gumiszabályok változása sem tette még egyértelművé számára, hogy merre is találja meg a motivációt a bajnokságban.

Végre elkezdődik a szezon. Vártátok már?

Nagyon! Szeretünk versenyezni, legálisan gyorsan menni és mindezt szép vidékeken, jó társasággal. A Mikuláson ültem utoljára a KVP-ben ami óriási élményt adott és jó eredményt hozott, azóta viszont eltelt hét hónap. Bizsergett mindenünk, de nem rajtunk múlt, hogy nem versenyezhettünk. Reméljük, hogy az éven már eleget böjtöltünk és sokat tudunk majd autózni és nem lesz második hulláma a vírusnak sem.

Új navigátorod van idén, hogyan keveredtetek össze?
 
Bűdi Norbi a családtervezés mellett nem tudta vállalni a versenyzést, így az éven mindenképp váltanom kellett. Begala Tomival két éve egy Monte-Carlo Ralin voltunk közösen versenyt nézni, ahol kicsit jobban megismerhettük egymást. Utána tartottuk a kapcsolatot aztán egy februári bálon eljutottunk odáig, hogy próbáljuk meg együtt az októberi San Marino-i futamot összehozni. Ahhoz, hogy azt a tervet elkezdjük komolyabban szervezni, megbeszéltük, hogy előtte versenyeznünk kell, mert állítólag mindketten elég nehéz személyiség hírében állunk és nem a Legend közben kellene kiderülnie, hogy nem tudunk egymással dolgozni.
 
Hogyan készültetek a domaházai szezonnyitóra?
 
A KVP-t próbáltuk a legjobb formájába varázsolni és minden alkatrészét lerevízióztatni. A márciusra tervezett egri futam elhalasztása után nullára szedtük a kocsit és gyógyítottunk a harci sebein is egy keveset. Domaháza vegyes érzelmeket ébreszt, mert voltunk már itt kategória másodikok is ráadásul nagypapám oda kísért el minket egyedül, ami még szebb emlékké teszi, de a legutóbbi két fellépésünkkor mindkétszer felrobbant a motorunk. Mondanom sem kell, hogy van szebb emlékem attól, mint amikor a főtengely egy sonkája a weber tetején pihen. Maga a gyorsasági tetszik, mert a két vége tempós, becsapós és a közepén a csiki-csukira is oda kell figyelni.
 
Rendkívül változatos volt az időjárás. Hogyan sikerült alkalmazkodni?
 
Az időjárással nem volt semmi gond, egy kicsit én voltam elveszve, a kellő magabiztosság hiányzott, de a lényeg, hogy sikeresen célba gurulhattunk. A hármas gyorsaságink előtt amikor elkezdett kicsit csapkodni az eső, megbeszéltük Tomival, hogy kockáztatunk és maradunk a slickeken, hátha közelebb tudunk lopózni az elejéhez. Jó húzás is lehetett volna, de hirtelen bermuda háromszög ugrott a gyorsra és eltűnt a rádiós kapcsolat, ami miatt nekünk etap lett, majd rögtön utánunk már elrajtolhatott a licenszes mezőny. A négyesre teljesen jó volt a slick, az utolsó körre pedig felkerültek az intermédiák. Szombaton örültünk volna ha nem esik és az ózdi salakon kiszolgálhattuk volna a nézőket, de a dagonyázást jó, hogy végül nem engedték. Hátha lesz még idén egy pár jó prológ!
 
Milyen eredmény kerekedett ki a végére?
 
A Race Cup abszolút negyedik és a Race Cup P12 harmadik helye, aminek azért tudtunk örülni, de tudjuk, hogy több van a csomagunkban. Az idei utcai gumis kavarással még mindig nem tudjuk, hogy mit kezdjünk, továbbra is úgy érzem, hogy nem volt idejében kommunikálva és főleg nem csökkent költséget. Az eredménynek így nem is tudom, hogy milyen sportértéke van. Mik az idei tervek? A Rally3 északi versenyein szeretnénk rajthoz állni, de amennyiben lesz reális esélyünk a Legenden való induláshoz, akkor beáldozzuk az itthoni futamokat. A terveknél újból felmerül a gumikérdés, mert nem tudom, hogy mi lenne a jó megoldás és még nem is volt etapos, több gyorsaságis verseny, de ameddig a közvetlen élmezőny marad slickeken, addig azt hiszem mi is azt az utat választjuk, mert hozzájuk mérve látjuk, hogy tudtunk e gyorsulni vagy sem.
 

M&M Technik Szerszámtervező és Fémmegmunkáló Kft., Cseró járműcentrum Kft., Hajóka János ev., Főnix tuning, EDO 2003 Kft., Tóth Imre ev., Onder Györgyné ev., Draben safety Kft., Dankó Trans & Bau Kft., Tóth-Szer Kft., CIKS fémipari hűtő és kenőfolyadékok, ZÉG Kft., East Motorsport Kft., RallyFeeling.hu, Tomee trailers.

 

 

Comments are closed.