Szuperrali délen

Az Eger Ralin való indulással egy gyerekkori álma vált valóra Czékmány Norbinak, de sajnos nem tartott sokáig a versenyük… A Parasznya és Lyukóbánya között rendezett Rallye3-as versenyen a kategóriájukat kényelmesen megnyerték, majd a további pontok gyűjtéséhez dél felé vették az irányt. Norbival beszélgettünk a magyarbólyi “Déli Régiós” kalandokról. 

Milyen tervekkel kezdtétek az idei évet? 

– Sziasztok! Idén is a Rallye3-as sorozat Lada A-kategória bajnoki címét tűztük ki célul az Északi Régióban és az Országos Bajnokságban egyaránt. Ha ez összejön, akkor lehetünk elégedettek.

A Parasznya és Lyukóbánya között rendezett Rallye3-as versennyel kezdtétek az idei szezont. 

– És egész kényelmes előnnyel nyertük a Lada A-kategóriát, tehát jól sikerült. A slick gumi használata is engedélyezett már az idei évtől a kategóriánkban, úgyhogy azzal kezdtünk el ismerkedni. Annyit már tudunk, hogy sokkal jobb, mint a tavalyi E-jelesek, de a határaitól nagyon messze vagyunk. Az idei évben ezt (is) tanulni kell.

Az Eger Rallye sajnos nem tartott sokáig a számotokra… 

– Igen, sajnos… Ott Molnár Máté ugrott be mellém és körülbelül 800 teljesített méterig jutottunk, ami még futóversenynek is karcsú lenne. A péntek esti szuperspeciálon elolvadt egy dugattyúnk. A verseny előtt nem sokkal devandert cseréltem az autóban és mint utóbb kiderült, sikerült egy új, de gyári hibás darabot kifogni. A több napos (kis túlzással hetes) készülődés eredménye mindössze ennyi volt, ami nem túl felemelő érzés.

A rajtdobogón átgurulva persze egy gyerekkori álmom vált valóra, aztán alig fél órával később véget is ért. Ráadásul sok barát és ismerős segítsége kellett ahhoz, hogy rajthoz tudjunk állni. Ők aztán a pálya szélén is vártak minket, ezért különösen sajnáltam az egészet. De ismerjük már a közhelyet: a technikai sport ilyen. Jövőre természetesen újra nekivágunk, a meghátrálás nem opció. 🙂

Miskolcon nem indultatok, helyette viszont lenéztetek a Déli régióban rendezett Magyarbóly Ralira. Mi történt veletek a versenyen? 

– Miskolc csak akkor jöhetett volna szóba, ha Egerben semmi gond nincsen és az autó egyben marad. Más Rallye2-es futamon nem is terveztünk menni már idén, ezeken is csak azért, mert közel vannak hozzánk. Pár héttel Eger után kész lett a régi-új motor és úgy döntöttünk, hogy az országos értékeléshez szükséges két “idegen-régiós” versenyből az egyiket letudjuk Magyarbólyon, főleg mert most viszonylag kényelmesen fért bele az időmbe. Zolinak sajnos nem, úgyhogy a barátnőm, Fajder Kata ült be mellém erre a versenyre.

Az időjárási körülmények mennyire befolyásolták a versenyeteket?

– Nagyon örültem az esőnek, mert az utóbbi két évben egy futamon sem esett amin rajthoz álltunk és szerettem volna már egy kis tapasztalatot gyűjteni. Gumink mondjuk nem volt rá, így utcaival próbáltunk sietni az első gyorsokon. Második helyen álltunk az A-kategóriában, mikor a harmadik szakaszon egy féktáv közepén eltört a féltengelyem. Onnantól megszűnt a hajtás, félre kellett állnom. Két kör között kihúztak minket a szervizbe (köszönet a rendezőknek!), a srácok tíz perc alatt rendbe kapták az autót. Vissza is tudtunk állni rögtön és az utolsó három gyorson csak magunkat és a nézőket szórakoztattuk. A visszajelzések alapján ez többé-kevésbé sikerült is. 🙂

Hogyan tudnád összehasonlítania a két régió atmoszféráját? 

– Azt gondolom, hogy nincsen érdemi különbség a kettő között és leginkább hozzáállás kérdése, ki, hogy érzi magát egy versenyen. Mi az egész napos eső és a kiesésünk ellenére is jó kedvvel mentünk, minden megtett métert élveztünk a verseny elején és szuperralli alatt is. 🙂

Szállóige már, hogy a “Déli Régió Nem Játék”. És tényleg nem, de mi azért jól szórakoztunk. A déli srácok közvetlenek és segítőkészek, a rendezők rugalmasak, a nézők pedig nagyon hálásak voltak. Ez mind kellett ahhoz, hogy szívesen menjünk még arrafelé, 800 kilométernyi autózás ide, vagy oda. 🙂

Köszönettel tartozunk a Corner RallyeCross SE csapatának és Tiba Ádámnak, akik két autót is szervizeltek a hétvége folyamán és a hideg, szakadó eső ellenére is végig kitartottak, valamint Támogatónknak, a Tomarin-Frigo Kft-nek!

Comments are closed.