Születésnapi örömautózás a murván

A világban kialakult vírushelyzet miatt Kállai Tamás nagyon kevés versenyen vett részt az idei évben, a Mikulás Ralin viszont mindenképpen szeretett volna indulni és nem csak a születésnapja miatt. Tomival beszélgettünk az idei év egyetlen murvás versenye után. 

Sajnos nem sok versenyen láthattunk az idei évben. Mi volt ennek az oka?

– A vírushelyzet miatt, több olyan verseny is elmaradt, ami számunkra be volt tervezve. Első sorban ez volt az oka a távolmaradásunknak.

A Mikulás ralin viszont indultatok, ami egy eléggé embert és technikát próbára tevő verseny. Hogyan készültetek a megpróbáltatásokra?

– Régi nagy álmom volt ezen a versenyen indulni. Egyrészt, mert imádom a murvát, másrészt, meg december 6-án van a születésnapom. Az autót megpróbáltam minél jobban felkészíteni, ami azt gondolom, jól is sikerült. Ám egy héttel a verseny előtti teszten, szétment a motor az autóban. Ez kicsit megkutyulta a verseny előtti napokat, hiszen motort kellett cserélnünk egy héttel a verseny előtt.

Várpalotán, ami a verseny első gyorsaságija volt, rögtön rengeteg problémátok adódott…

– Várpalotán elég jól bekezdtünk. Jól is ment minden, egészen az utolsó komolyabb balos kanyarig. Körülbelül két kanyarral a cél előtt, ugyanis sok apró dolog és a figyelmetlenségem eredménye az lett, hogy nem tudtunk elfordulni abban a bal háromban. Azonnal le is fordult jobb oldalt mindkét gumink, plusz fel is akadtunk egy földkupacra. Három percig ott álltunk. Viszont lemértük és ha levonjuk azt a három percet az időnkből, akkor kategória első időt jövünk a kis A-s Ladával. Olyan autókat legyőzve, mint egy Peugeot 208 R2. Ezzel nyugtatom magam. 😄

A Kislőtéren és a Nagylőtéren viszont jöttetek két abszolút tizenötödik időt a meghívásosok mezőnyében! Ezeken a szakaszokon már minden rendben volt?

– Nagyon bennem maradt a várpalotai eset. Ezért óvatosan folytattuk a versenyt. Ennek ellenére elég jó időket jöttünk, például a Rally2 mezőnyében abszolút ötödik időket. A meghívásos abszolútot nem is néztem, hiszen R5-ös és Evo is volt, a terep autókról nem is beszélve. De a kategóriánkban is stabil második időket jöttünk, amíg mentünk.

Aztán sajnos fel kelet adnotok a versenyt… Mi történt?

– A negyedik szakaszon, 3 km-rel a rajt után észrevettem, hogy hirtelen elkezdett melegedni a motor. Mielőtt megforrt volna, gyorsan félreálltunk és láttam, hogy nincs ékszíjunk, ezért nem hajt a vízpumpa sem. Kölcsön motorral mentünk, ezért nem akartam, hogy baj legyen. Így kiálltunk.

Remélhetőleg 2021-ben minden visszaáll a normális kerékvágásba! Neked vannak már terveid a jövővel kapcsolatban?

– Ez az év minden téren nehéz volt. Nagyon bízom abban, hogy a 2021-es sokkal jobb lesz. Tervek még nincsenek, de lassan összeülünk és kitaláljuk mik a lehetőségek.

Köszönöm Kovács Öcsike kölcsön motorját, váltóját. Köszönöm Virág Tominak, hogy segített a szervizben annak ellenére, hogy másik csapatnál is szervizelt. Köszönöm Szilassy Arnold munkáját! Hatalmas köszönet Kondella Péternek és a Solid Racing Team-nek. És nem utolsó sorban köszönet a támogatómnak: VPT Caravan, Hymer partner.

Comments are closed.