Szerelem volt első látásra

Vida Szabolcs hosszú évekig a salakmotorozás világában ért el jelentős nemzetközi sikereket, egyszer aztán egy barátja rábeszélésére kilátogatott egy raliversenyre. Nem gondolta, de szerelem volt első látásra, amint meglátott egy Ladát! Szabolccsal beszélgettünk a Domaháza Rallye után. 

Az elmúlt években nem a rali versenyek gyorsasági szakaszain, hanem a salakmotorozás világában találkozhattunk a Vida névvel.

– Igen, a szüleim segítsége által tizenegy éves koromtól huszonegy éves koromig aktív salakmotor versenyző voltam, többszörös junior VB és junior EB és felnőtt csapatversenyen vettem részt.

Hogyan kerültetek kapcsolatba először a ralival?

– Hajszálpontosan 2019. októberi hónapban, Vaskó Norbert (Vasy) barátom elcsalt egy Rally3-as orfűi fordulóra. Ugye azt tudni kell, hogy soha nem láttam élőben raliversenyt és ezáltal amikor élőben megláttam a Ladákat, szerelem volt első látásra. Ott tudatosult bennem az a dolog, hogy én ezt a sportot nagyon ki szeretném próbálni.

Az autó amivel versenyeztek, igencsak ismerős lehet a rali szerelmeseinek.

– Igen, biztos vagyok benne, mivel Vizelli Karesz barátomtól vásároltuk meg, életem első versenygépjárművét.

Az első komolyabb versenyetekre készültetek. Beavatnál bennünket egy-két kulisszatitokba?

– A Karesztól megvásárolt VFTS március elejére készült el, egy Havassy Peti bácsi által készült új motorral. Először Alsózsolcán próbáltuk ki egy szlalom versenyen, azt követően egy kunmadarasi és egy mezőkövesdi versenyen estünk túl, és isten igazából akkor született meg a döntésem, hogy ki akarom magam próbálni egy Rally3-as versenyen. Ez volt a Domaháza-Zabar Rally, ahol istenigazából sikeresen végig tudtunk menni, amely számomra egy nagyon nagy dolog volt, mivel a navigátorommal, az öcsémmel, Vida Péterrel abszolút az első éles bevetésünk volt. Azt tudni kell, hogy Peti öcsémnek is készül egy vadonatúj VFTS, amit már a kedves nézőközönség, ha minden jól megy, év végén már láthat és megpróbálunk úgy autózni, hogy fejlődőképes, valamint közönségbarát, nézőbarát legyen.

Sikeresen, nagyobb hiba nélkül jutottatok el az ózdi célig! Élveztétek életetek első versenyét?

– Igen, nem is gondoltuk valójában, hogy ez egy ilyen nagyon összetett dolog, de próbáltunk minden tőlünk telhetőt maximálisan megtenni, (próbáltunk sokat farolni) ami még ezután is szándékunkban áll. Megmondom őszintén, hogy a mezőkövesdi és a kunmadarasi verseny után olyan szintű örömöt okozott ez a sport, hogy nem gondoltam volna abban a pillanatban, hogy ezt felül lehet írni, de amikor Domaháza-Zabar gyorsasági szakaszokon végigmentünk, akkor rájöttünk. (úristen mennyire jó)

Milyen terveid vannak az idei évben a ralizással kapcsolatban?

– Isten igazából, elég komoly emberek állnak a háttérben azzal kapcsolatban, hogy minél jobban belelássunk ebbe a sportágba és egyenlőre minden olyan versenyen szeretnénk elindulni, ahol csak tudunk. A lehetőségek adottak, mivel minél több versenykilométert kell magunk mögött tudni ahhoz, hogy az úgynevezett lépcsőfokon föntebb tudjunk lépni és minden tőlünk telhetőt megteszünk a cél érdekében.

Nagyon szépen szeretném megköszönni az eddigi együttműködésben résztvevőknek, Számel Péter (Hús System), Vizelli19 (Vizelli Karcsi barátom), Havassy Peti bácsi, Vida Sanyi (akivel még nagyon sok éven keresztül szeretnék együtt dolgozni), Colos Motorsport (Colos Robi), Pálóczi Peti, valamint a párom Sivadó Melinda (aki folyamatos guminyomás mérésben van és három férfit kidolgoz egy verseny alatt 😘😉 ). Vaskó Norbert, Vasynak szeretnék köszönetet mondani az eddigi együttműködésben és a nagy haditerv kitalálásában.


Comments are closed.