Szánt szándékom Európa bajnoknak lenni!!!

A kicsit sem gyenge ETCC mezőnyben Nagy Norbert 2017-ben a nagyon előkelő második helyet szerezte meg a bajnokság végén, hazai pályán pedig a Mátrai Hegyiverseny első helyén végzett és szokás szerint láthattuk az év végi Szilveszter Ralin is indulni. 

Sikerekben gazdag év volt a 2017-es Nagy Norbert számára?

Mondhatni igen, az volt a célom, hogy megjavítsam az előző évi eredményem és egy hellyel előrébb végeztem az év végi tabellán, Európa-bajnoki második helyezett lettem. Emellett sikerült idén is a dobogó tetején zárni a hazai Mátrai Hegyiversenyt – kezdi a beszélgetést Norbert.

A WTCC megszűnésével mi változhat a túraautó sorozatokban?

A WTCC egy kiváló sorozat volt, de az utóbbi években folyamatosan azt láttuk, hogy a csapatok küszködnek, a nagy csaták sokszor kitörött futóművekben végződnek, stb. A TCR térhódításával én bízom benne, hogy visszatér az a fajta túraautózás, ahol rendszeresen “kilincsen fordulunk”  és sokkal nagyobb élményt adhatunk a nézőknek, ami egy közös érdek.

Számodra mit tartogathat még a túraautózás a jövőben?

Az ETCC helyett indul jövőre a TCR Európa-kupa, az autókat illetően semmi sem fog változni, eddig is TCR autókkal mentünk. Szánt szándékom Európa bajnoknak lenni!!!

Az év utolsó versenyét is a Hungaroringen és környékén teljesítetted, de szokás szerint újra egy rali autóban. Ez már hagyomány lesz?

Szeretnék belőle hagyományt csinálni, ez volt a negyedik Szilveszter Ralim. Nagyon élvezem, bár tudom, hogy ennek egy igazi raliversenyhez nem sok köze van, ez inkább olyan mint egy ügyességi, vagy szlalomverseny. Egyszer szeretném már kipróbálni a rendes ralit is, helyiként például egy Eger Rali formájában!

Hogyan értékelnéd a versenyeteket egy pár mondatban?

Szilassy Arnolddal már a harmadik közös versenyünket teljesítettük, ezen már alig-alig kellett beleszólnia, mondhatni megtanultam a pályát. Az első gyorsokon mindig óvatosan kezdek, ez most sem volt másképp és onnan kezdődik a felzárkózás. Idén egészen az abszolút 12. helyig!

Ha kapnál egy R5-ös autót, elgondolkoznál rajta, hogy átnyergelj a ralira?

Nagyon szeretnék egyszer egy ilyen típussal menni. Az az igazság, már szóba jött, hogy egy R5-sel induljak a szilveszteren, de kevés teszttel a hátam mögött nem szeretnék elrajtolni egy ilyen kaliberű autóval. Még csak véletlenül se legyen az örömautózásból keserű autó újjáépítés! Ha egyszer lehetőségem adódna, hogy tesztek után elinduljak egy ralin, szívesen mennék, na de melyik pilóta nem? 🙂

Comments are closed.