Szalai László és Gálik Kata kalandjai a Mátrában

11694957_930705580334591_7918149716872478253_n

Szia Laci! Mivel ez az első interjú veled az oldalunkon, mesélj egy kicsit az olvasóknak, hogy mit kell tudnunk Szalai László versenyzői múltjáról?

– Szia! Versenyzői múlttal nem rendelkeztem, ez volt életem első rallysprint versenye. Rengeteg versenyre kijártam, mint néző, néha szervizesként és akkor döntöttem el, hogy kipróbálom magam az autóversenyzésben. Így megvettem első gépkönyvvel rendelkező, N csoportos BMW 320 versenyautómat, Mátra rally előtt 3 héttel. a versenyre szinte semmi felkészülésre nem volt lehetőség, csak utcai körülmények között, ami nehezítette számomra a helyzetet. Hozzáteszem, hogy még pályát sem írtam fel soha, így barátok segédkeztek, hogy ilyen rövid idő alatt elsajátítsam az alapokat, ami szükséges az egyben-maradáshoz.

11264832_930705540334595_2991247351205399561_n

A csinos navigátorodról mit tudhatunk? 🙂

– Gálik Kata navigátort a licenc vizsgám letételekor ismertem meg. Felkértem, hogy segítsen a navigálásban, amit nagy fenntartással, de elvállalt. Ezt a “nehézkes” döntését megértettem, mivel nehéz tapasztalatlan pilótában megbízni, de hamar megtaláltuk az összhangot.

11207321_846589398711686_883434736312635315_n

Milyen élményekkel távoztatok a Mátra RS versenyről, volt egy kis kaland is? 🙂

– A Mátra RS első gyorsaságiját tesztként fogtuk fel, mind az autó, mind a jómagam képességeit felmérve teljesítettük. A 2. gyorson már bátrabban vágtunk neki, ami a harmadik lassítóig jól is sikerült, ahol is rövidebb féktávot próbáltunk venni, és a nagyobb fékezéskor derült ki számunkra ,hogy csak a jobb oldalán fogott a fék rendesen és lecsúsztunk az aszfaltról. Keresztbe álltunk meg, itt, jött ki először a versenydrukk rajtam. Az izgalom hatására első fokozatból hátrafelé menetbe kapcsoltam a sebességválltót és a lendülettel beletolattam az árokba, ahol az autó felült és a rescue autó tudott csak kiszedni! 🙂 Ennek tetőzésére még a hűtő ventilátor is elromlott és kiégett a kábelköteg, de nagyobb baj nem történt. Szerencse lábon felmentem a szervizbe, ahol 2 barátomnak köszönhetően (Erdélyi György és Dredán György) gyorsan orvosolták a problémát, légtelenítették a féket és kicserélték a hűtőventilátort, annak kábeleit… rajtra kész volt ismét az autó. Igaz ekkor mrs sajnos időbe nem számított bele a többi gyorsasági szakasz, de végig mentünk minden gyorsot. A végére Gálik Kata is biztosabbá vált. A korábbi időt javítva tudtunk autózni, úgyhogy a féktávokat növeltük. Tapasztalatszerzésre mindenképpen jó volt ez a verseny és egyben, – barátok szerint – merész is, de hát miben nincs veszély?? 🙂

11214175_930705447001271_172984347485758154_n

Mik a tervek az idei év második felére?

– Összességében nagyon pozitívan fejeztük be a versenyt! Idei évre a tervek az autó és jómagam fejlesztése. Augusztus 9-én FRT-re viszem ki az autót, ahol a féktávokat tesztelem, utána jön a Salgó rally, a következő RS, ahol indulunk. Majd Mecsek rally, de azt már a Rally2, N csoportjában. Ezeken kívül, pedig ami még belefér… Szponzorok nincsenek saját magam szponzora vagyok, és persze a barátok kétkezű munkája, tanácsai, ami a segítségemre van. Itt is köszönetet mondok Erdélyi György, Dredán György, Gálik Kata, Fodor Krisztián segítségének. Remélem Katát még rábírom, hogy beüljön a jobb 1-be… 🙂 Pozitív élménnyel szállt ki az autóból a verseny végén, neki is kijutott a versenyen a rosszból: allergiás a méh csípésre, és amikor vártuk a mentést, akkor megcsípte egy a kezét, ami egyből erős reakciót váltott ki… A jó szervezettségnek köszönhetően hamar ellátták a mentők és vissza tudott ülni mellém. Ez az év mindenképp arról fog szólni, hogy minél több versenykilométert begyűjtsek, amiből remélem nem lesz hiány.

11750672_930705567001259_6715750957939088034_n

Leave A Reply