Studer Gábor a “hobbista”

M6LOG Rallye Sprint 2017 – Studer Gábor / Nándori Krisztián (Lada 2107)

Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi versenyzői pályafutásodat az olvasóknak?

– Sziasztok! Köszönöm a kérdést, de ezt eddig nem tartanám pályafutásnak… Hobbistának tartom magamat. Mentem már itt-ott, de eddig még sosem mentem teljes szezont, vagy ilyesmi… Trabanttal kezdtem, mint anno sokan közülünk. Első versenyemen jogsi nélkül (most már bevallhatom) a bátyám nevezett be, az én pulcsimba! 😀 2002-ben, a jogsi megszerzése után, Trabanttal indultunk sprinten meg RTE versenyeken. Egyetlen kategória győzelmemet még 2002-ben szereztem meg Kisvaszaron! Majd jött a Lada őrület… Egy Favoritot meg a Legacyt leszámítva mindig épült legalább egy Lada otthon… Ha az “1/4-sel” eljutottam legalább egy valamilyen versenyre, azt jó aránynak mondanám. Valami mindig közbe szólt. Általában az anyagiak… 😕

Milyen megfontolásból adtad le a nevezésedet a M6LOG Rallye Sprint 2017 MARB futamra?

– Teljesen “nulla kilométeres csapat” vagyunk… A navigátor Nándori Krisztiánnal is ez volt az első közös versenyünk, aki egyébként egy “mega” lelkes csapattag. Nem mentem négy éve versenyen, két szösszenetet leszámítva. Egy Mikulás Ralin és egy Rallye Legenden (2015) vettem részt. Mindkettő hobbista élmény volt, igazából nem is versenyezni mentünk oda. A kis A-s Zsiguli kezd összeállni! 🙂 Az autó saját motorja még nincs kész, de úgy gondoltam kell a kilométer, mert már háttal ülök a moziban, ezért átraktuk az utcáinak a motorját, és go!

Ismerted valamennyire a pályákat?

– Az első RTE-n mentem rajta. A körgyorson még mentem négy éve egy gálán, de oda-vissza sose mentem még rajtuk.

Hogyan sikerült számotokra a verseny öt gyorsaságija?

– Az elsőt nagy izgalommal, óvatosan kezdtük, hiba nélkül legurultunk. A második felénél 2 hengerezett az autó! Nem tudtuk mi a baja, mert a beíróban megjavult. De így már semmi extrém dolgot nem vállaltam. Gyűjtjük a kilométert, ami  új dolog tőlem! 🙂 Mivel általában az első gyorson beesek… 😀 A negyedik gyors előtt gyertyacsere volt, mindent átnéztünk… Jól is indult, kezdtem érezgetni a féktávokat… Majd Kövestetőről lefelé 5. féktávról elment minden világítás és leállt az autó! Átmásztunk a lassítón, egy darabig haladtunk a vészvillogó fényében, majd kétszeri félreállás, szerelés után meglett a baja… de beértünk. Az ötödik gyorson bealudtam, de a második felét végre kezdtük élvezni. 🙂 A sajnálatos baleset miatt sokat kellett várnunk.

Szeretsz sötétben száguldozni? 🙂 

– Szerintem szeretek! Izgalmas! A lámpákon még gyúrnunk kell, de jó lesz az!

Kedvet kaptál további versenyekhez? 🙂

– Kedvet kaptam, nem keserített el semmi, mert nem azért mentünk. Fogalmam sincs hogyan tovább… Ha idő, kedv, pénz engedi, megyünk valahol! 🙂

Első sorban köszönöm feleségemnek a sok biztatást, hogy menjek versenyezni!!!
Valamint a kis csapatnak a lelkes, pozitív hozzáállást! Kóka Tamás, Máthé Roland nélkületek nem készült volna el a kocsi!!! Köszönjük!!! Szponzorunk sajnos nincs… 😀

 

Comments are closed.