Speedy Gonzales ott áll majd készenlétben a kispadon…

Kijelenthetjük, hogy a tavalyi év folyamán berobbant a Rallye2 élmezőnyébe a Bacsa Tamás – Hanyik Gergely páros, amit a megszerzett kategória bajnoki címekkel is bizonyítottak a srácok. Tamással beszélgettünk a múltról és jövőről. 

A tavalyi sikeres szereplésetek után, kicsit nagyobb lett irántatok az érdeklődés. A lehetséges szponzorok is megtalálnak azóta benneteket?

– Próbáltuk komolyan venni az elmúlt esztendőt, hiszen nekünk teljesen új volt a Rally másodosztály. Sokkal összetettebb, változatosabb, igazi csapatmunkát igénylő osztályról van szó. Rengeteg munka, kitartás és némi szerencse is kellett, de megcsináltuk és büszkén kijelenthetjük, hogy kettő kategóriában is bajnokok lettünk. Úgy gondoljuk, mint minden sportban, ha van eredmény, szépen, óvatosan kezdenek megnyílni a kapuk. Vannak opciók, lehetőségek, felkeresések, amikkel szeretnénk élni és tovább folytatni a szereplésünket, viszont semmit nem adnak ingyen. Az anyagiak határozzák meg teljes mértékben a jövőnket. Gőzerővel dolgozik a csapat a 2019-es éven, mert szeretnénk egyet lépni előre a ranglétrán.

Könnyen össze lehet egyeztetni a civil életedet a ralival?

– Szerencsére a civil munkahelyemen a főnökeim próbálják úgy alakítani a beosztást, hogy el tudjak jutni az adott versenyekre, amit nekik hálásan köszönök. Bízom benne, hogy a jövőben is megkapom tőlük a támogatást és a bizalmat. Nagy szükségem van rájuk ebben.

Több a barátod, vagy több ellenséged lett amióta az eredményeid és a média által berobbantál a köztudatba?

– Úgy érzem, hogy egyre többen keresnek meg, akár egy gratuláció formájában, akár szakmai segítséggel kapcsolatban, ami nagyon jól esik és természetesen, amiben tudok, abban teljes mértékben megpróbálok segíteni. Nem gondolnám, hogy lennének ellenségeim, hisz minden versenyzőtársamat és szurkolóit tisztelem, elismerem és remélem ők is így vannak az én csapatommal.

Mi történt veletek a Szilveszter Ralin?

– Az év végi “buliverseny” mindig jó hangulatban telik, rengetegen kilátogatnak, komolyan megmozgatja a ralis társadalmat. Annak ellenére, hogy számunkra tét nélküli versenyről volt szó, itt is próbáltuk a lehető legjobbat kihozni magunkból. Kategóriánkban több, mint 60 Lada ellen kellett felvenni a küzdelmet. Az első napon kisebb-nagyobb megszakításokkal, de szinte folyamatosan esett az eső. Sajnos ebből adódóan összeszedtünk egy közel 20 másodperces hátrányt, mivel csak elől volt az autón esőgumi. Így ezzel a felállással a második helyről vártuk kategóriánkban a folytatás. A második nap reggel fagyosan kezdődött, ami nagy tanakodást váltott ki a csapaton belül. Milyen gumival is kellene kimenni, ami ebben a körülményben a lehető legjobban dolgozik? Egész évben élvezhettük támogatását Prígyeni Tiszák Péternek (Tiszák Kft.) és ősszel csatlakozott a Millers Oils is. Segítségükért örökre hálásak leszünk és ők tették fel a második napon az i-re a pontot. A két cégvezető összedugta a fejét és hittek bennünk, hogy a hátrányt négy darab új gumival le tudjuk dolgozni, mi pedig a Hankook tapadásában hittünk. A bizalmat megkapva rajtunk múlt, hogy tudunk-e élni a lehetőséggel. Az utolsó gyorsasági előtt a hátrányunkat 5,8 másodpercre faragtuk le a Zoltán József-Horváth Attila párossal szemben. A végső szakaszon az utolsó három kilométeren felakadt az autóban a gáz, ami egy új vezetési stílust igényelt, valamint a gyors végén utolértünk egy autót is, amely egy kicsit feltartott minket, de egyben célba értünk. Sajnos a Zoltán-Horváth páros műszaki hiba miatt nem tudták a tempójukat autózni, így a hátrányt ledolgozva mi lettünk a Szilveszter Ralin a legjobb Ladások. Lezárva a 2018-as évet, szeretném megköszönni navigátoromnak Hanyik Gergelynek, a kitartó, profi munkáját!

Most jönnek a versenymentes hónapok. Hogyan készülsz fel a 2019-es bajnokságra?

– Az autón a napokban kezdtük meg a revíziókat, tüzetesen átnézzük és amit úgy látunk, cseréljük, vagy módosítjuk. Emellett persze dolgozunk, valamint a sportra is nagy hangsúlyt fektetünk Hanyik Gergely barátommal, szóval nincs lazsálás. Úgy vagyunk vele, bárhogy is alakuljanak a terveink, Speedy Gonzales ott áll majd készenlétben a kispadon…

Észrevehető bármiféle fejlődés a Magyar Raliban?

– Meglátásom szerint a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke Oláh Gyárfás maximálisan azon dolgozik, hogy évről évre a rali színvonala felfelé ívelő tendenciát mutasson. Arról nem is beszélve, hogy a 2019-es év végén Európa-bajnoki futam kerül megrendezésre, amiben komoly munka van, így véleményem szerint jó irányba halad a rali hazánkban. Berényi Ákos szakágvezető úrhoz nem tudtunk olyan kéréssel fordulni, amit ne teljesített volna. De említhetném pl. Adamovits Márk önzetlen segítségét is, úgyhogy én személy szerint azt mondom, jó emberek veszik körül most a magyar ralit.

Akik nélkül nem jöhetett volna létre és köszönetet mondanék a családomnak, páromnak és a teljes szervizcsapatomnak, valamint a barátoknak. Végül engedjétek meg, hogy megköszönjem a sok segítséget a támogatóknak, mert nélkülük ez az éve nem sikerülhetett volna így. Prígyeni Péter (Tiszák Kft) egész évben velünk volt. Szűkebb hazámban önzetlenül segített a Lisztes család, (Lisztes Trans) valamint a Balog és Fia gumiszerviz. A Millers Oils teljes mellszélességgel állt mellénk ősszel. Hanyik Szabolcs barátom önzetlen segítségét. Precedent, Optimit Kft, Eperjes Étterem (Csoba Roland), Kalmár Norbert, Kronome Ákos, Daróczi Gyula (FAN) és Nagy István (Pilu), Tikász László, Gulya András, Kiss Tamás, Szombati Rally Team is mindenben segített. Az pedig nyílt titok, hogy Kósa András (Race1.net) egyengeti az utunkat.

Comments are closed.