Sosem lehet lazsálni, nyomni kell a gázt végig! 

Trencsényi Vince a Veszprém Ralin aratott győzelem után, a Baranya Kupára is a minél előkelőbb helyezés reményében érkezett. Az anyósülésen Pannuska Dávidot erre a versenyre Verba Gábor váltotta. A győzelem újra összejött Vincének és boldogan nyilatkozott a verseny után. 

A Veszprém Ralin aratott első Rallye2-es győzelmetek levette rólatok azt a terhet, amit már évek óta cipeltetek?

– Jót tett a lelkünknek, illetve a pontversenyben is nagyon kellett ez az eredmény. A sors fintora, hogy a vihar miatt elmaradt a “hagyományos” pezsgős, ünneplős céldobogó, ugyanakkor köszönjük a rendezőségnek, hogy tudtak alkalmazkodni a viszonyokhoz és nem csak “lezavarták” a dolgot!

A Baranya Kupa egy városi prológgal kezdődött, majd várt még rátok egy gyorsasági szakasz is a pénteki nap folyamán, ahol is egy második hellyel kezdtétek a versenyhétvégét.

– A prológon, pont mint tavaly, sikerült “eltévednem”, egy fordulót levágtunk. Szerencsére az éles gyorsaságit már nagyobb komolysággal tudtam teljesíteni. A második hellyel elégedett voltam, ugyanis hamar kiderült, hogy az autónk beállítása nagyon kemény ezekhez a pályákhoz. El kellett spórolnom a féktávokat és a tempós kanyarokat.

A szombat reggel is tartogatott meglepetéseket, hiszen rengeteg helyen vizes pálya várt benneteket.

– Még erősen tanuló fázisban vagyok az autóval, minden gyorsaságin tanultam valami újat. Ebből a szempontból is örülök, hogy ilyen változatos körülmények uralkodtak, hisz mindenféle kombinációban ki tudtam próbálni, hogy miképpen viselkedik a Ford. A pénteki beállításhoz képest folyamatosan tudtunk rajta javítani, ami a tempónkon is meglátszott.

A verseny további részében a pályák felszáradtak, viszont az ellenfelek nem adták olcsón a bőrüket, benneteket pedig még egy defekt is hátráltatott, de a győzelmet így is megszereztétek.

– Az utolsó előtti gyorson, egy töves kanyarban hibáztam, szereztem egy jobb első defektet. A tizenegy kilométerből kilencet felnin teljesítettem. Az ötvenöt másodperc előnyből maradt szűk tíz a végére. Ez is mutatja, hogy sosem lehet lazsálni, nyomni kell a gázt végig! 😀 A defektnek köszönhetően elég drámaira sikerült a futam vége, a power stage-n nagyon észnél kellett lenni. Sikerült egy biztonságos tempót eltalálni, ami épp elég lett a power stage megnyeréséhez, így maximális pontszámmal indultunk haza.

Mi a véleményed az autóról most már egy murvás és egy aszfaltos verseny után?

– Ez az autó már közelít az R5-ös felé, elég érzékeny a beállításokra, ezt még szoknom kell. A murvás beállításokat sikerült eltalálni már a teszt alatt, Veszprémben hamarabb megbarátkoztam az autóval, mint Komlón. Összességében a két futam alapján nagyon tetszik az autó, szerintem a futómű karakterisztikája jobban illik a vezetési stílusomhoz, mint az eddigi autóké, amit vezettem. Sok van még benne. 😉

Kettő verseny van még hátra az idei évben a Rallye2 mezőnyének. Hogyan lehet készülni fizikálisan, mentálisan, ezekre a sorsdöntő versenyekre?

– A tabellán most jól állunk, ezt a pozíciót és előnyt kell megtartani Salgótarjánban is. A friss tapasztalatokból építkezve, egy hasonlóan kiegyensúlyozott, de gyors tempó lesz a cél, mint az előző futamon. Mindenképpen sietni fogunk! 🙂

Köszönjük a csapatnak a remekül felkészített autót, valamint köszönöm édesapámnak a mentorállást!


Comments are closed.