ORB

Sok még az energia

Az elmúlt években Szetei Norbit a hófehér Peugeot 205-ös volánja mögött szokhattuk meg a Historic bajnokság indulójaként. Ebben az évben még nem láthattuk versenyezni, a Bányásznapi Oroszlány Ralin viszont újra feltűnt előfutóként egy Citroen C2-t vezetve.

Hol volt az év első felében Szetei Norbert?

– Az idei év most már egy kicsit rövidre sikerül. Eladtuk a Peugeot és végig kellett gondolni az idei és a jövő év terveit. Időben és anyagiakban is meg kellett erősödni és most jutottam el oda, hogy egy komoly autóba beleülhetünk…

A múlt hétvégén a Bányásznapi Oroszlány Ralin vettél részt, de nem a megszokott kis Peugeot 205-sel és nem a melletted megszokott navigátorral.

–  Igen, mint mondtam eladtuk a 205-öst. Ennek volt több oka is, de a legnagyobb talán az, hogy elfogyott a kategória alólunk, hála az “okos” túlszabályozásnak, aminek meg is lett sajnos az eredménye… Tavaly már alig volt három induló a Hobby Carban… A másik ok az volt, hogy a Balázs már nem tudta vállalni az ORB-s szereplést és volt nézeteltérés is, úgyhogy úgy döntöttünk négy év után külön válunk. Szerencsére akivel a versenyzést kezdtük 18 éve, Tisch Gabi, akinek komoly navigátori tapasztalata van, boldogan beült mellém és elkezdte a tanításomat, mert ő az utóbbi időkben C2-ben navigált. 🙂

Mit tudtál előzetesen a Bakóék által felkészített C2-ről?

– Már tavaly felmerült a C2 ötlete, mert nagyon hasonlít a 205-höz. Ez egy gyári kocsi, minden más rajta, teljesen máshogy kell vezetni. A verseny előtt hozták a kocsit Laciék, annyit tudtam róla, hogy fekete…🙂 Tényleg a versenyen tettük meg az első métereket vele… Bénáztam is, de hamar elkezdtük belakni. Azt mondhatom, hogy egy nagyon megbízható autót és csapatot ismertem meg! Mindenben segítettek a srácok és nagyon korrektek voltak velünk!

Előfutóként indultatok, de gondolom azért néztétek a gyorsaságikon futott időiteket.

– Igen. Mivel vittem több szponzort is, ezért “csak” előfutóként indulhattunk. Az első négy körben Gábor ült mellettem, folyamatosan gyorsultunk, segített sokat, ahogy Zagyva Lajos is, sok múlik a beállításokon ennél a kocsinál. Ezúton is köszönet nekik!!! Néztük az időket persze, de magunkhoz képest és sokat gyorsultunk a végére!

Mennyire jöttek vissza a megszokott mozdulatok, reflexek, ennyi kihagyás után?

– Az ívek jók voltak, az autó kezelése igényel nagy figyelmet. Megtalálni a helyes fokozatot, de nekem a fék még a legnagyobb harcom, ott rengeteg van benne. Ezt a kocsit minden pillanatban vezetni kell, oda kell rá figyelni és ha összejön, sokkal gyorsabb, mint a Peugeot volt. Tény, menni kell vele, azon vagyunk, hogy idén belakjuk és jövő évben tudjunk támadni vele ORC- ben!

Mit hozhat a jövő ezek után a számodra?

– Idén még kettő versenyen mennénk vele, aztán jövőre teljes szezont szeretnénk. Ha összejön a támogatói háttér! Rajtunk és a csapaton nem múlik!!! Sok még az energia, beleállunk egy jó bajnokságba és a nagy csatákba!!!

Köszönet a támogatóknak!!!
Motor- Classic Zrt., T-Matrix Kft., Geo-Tech Kft., Batin Gloria Kft,. PannonAgri Kft., Tatabánya város önkormányzata., Fókusz Fotó pólókészítés., Hedex Kft., Bakó Rallye Team., Főtaxi sc., Vulkán tsc.
 

Comments are closed.