ORB

„Sírni csak a győztesnek szabad”

Sikeresen célba ért a Német – Szegő páros az I. Nyíregyháza Ralin, ami a következő évben már ERC futamként szerepel a nemzetközi versenynaptárban. Stabil negyedik Időket autóztak a verseny folyamán, de volt olyan gyorsasági szakasz is, ahol a dobogóra is felfértek a fiúk az abszolút értékelésben, viszont egy technikai probléma miatt a hetedik helyen értek célba. Lacival beszélgettünk a verseny utáni napokban. 

Mielőtt a Nyíregyháza Raliról beszélgetnénk, egy pár mondatban bemutatnád az eddigi ralis pályafutásodat az olvasóinknak?

– Sziasztok! 2000-ben indultam először RTE-ben 2105 1,3 A-s zsigulival egy barátom navigálásával. 2001-től 2003-ig szintén ezzel az autóval mentünk évente 2-3 másodosztályú futamon az unokatestvéremmel, Kazival. 2005-ben az első Zemplén Ralin indultunk először első osztályban A/6 kategóriában a 2107-tel. Janival 2007-től versenyzünk együtt. 2008-ban az A-s Ladával sikerült megnyernünk a H csoportot. Ekkor az A-s-ból VFTS lett és 2011-ig ezzel versenyeztünk. 2014-ben először egy C2R2-vel, majd egy Peugeot 208R2-vel indultunk a 6-os kategóriában aminek az élén végeztünk ebben az évben. 2016-ban ki szerettük volna magunkat próbálni néhány ERC futamon a Peugeot R2-vel, az éves bajnokságban a hetedik helyig tudtunk feljönni, egy lengyel dobogós helyezés mellett. A hátsó és az első kerekes évek után szerettük volna kipróbálni magunkat összkerekes autóval is. Tavaly és az idén R5-ös Forddal, majd Skodával tudtunk indulni néhány versenyen, több-kevesebb sikerrel.

Milyen célokkal kezdtétek a 2018-as évet és mit sikerült ebből megvalósítani?

– Kettő szlovák bajnoki futamon szerepeltünk, a Tátra Ralin harmadik, a Lubenik Ralin negyedik helyen végeztünk. Ezeket a versenyeket egyfajta tesztként szántuk a Barum Ralira. A főpróba mondhatni jól sikerült, de a cseh ERC futam sajnos hamar véget ért számunkra az én hibámnak köszönhetően. Még a lengyel murvás ERC futamon szerettünk volna rajthoz állni szeptemberben, ez azonban nem jött össze, ezért a Nyíregyháza Ralin való elindulás mellett döntött a csapat.

Mennyire tetszett a Nyíregyháza belvárosában megtartott “ködös” szuperspeciál?

– A ködös időjárás szerintem a nézőknek sem kedvezett és a versenyzőknek is megnehezítette a dolgát, pláne, hogy csak egyszeri bejárási lehetőségből kellett abszolválni a rendezők által lerövidített szakaszt. A cél előtti utolsó visszafordító sajnos egy picit szélesebbre sikerült, mint azt szerettük volna és a bal hátsó felnink eltört a padkával történt érintkezésnek köszönhetően, valamint a kerékösszetartás sem volt optimálisnak mondható. Ezt leszámítva élveztük a városi autózást is. A rövid szervizidő ellenére a fiúk gyorsan, mindent a helyére tettek, amit ezúton is köszönünk nekik!

Szombaton és vasárnap pedig már a zempléni pályákat kellett meghódítanotok. Mentetek abszolút harmadik időt, volt köd és még a technika ördöge is meglátogatott benneteket.

– Mindenképpen célba szerettünk volna érni, de az első szakaszon a kelleténél is sokkal óvatosabban jöttünk. A verseny előtti shakedown-on megtett 12 km nekem nem volt elég ahhoz, hogy ráérezzek a megfelelő kanyarsebességre, féktávokra és az újhutai szakaszon nem is nagyon lehetett „büntetlenül” kísérletezni. Az időeredményeket látva le kellet vonnom a szomorú tanulságot, az autó sokkal többet tud, mint ahol mi tartunk. Székely Évától tudjuk, hogy „Sírni csak a győztesnek szabad” – így mi is inkább azon voltunk, hogy próbáljunk egy kicsit gyorsabban közlekedni a következő szakaszokon. Szombaton elég hullámzó teljesítményt sikerült nyújtani, elfogadható, jó és csapnivaló szakaszeredményeink váltakoztak. Szeretünk sötétben autózni és ennek köszönhetően a napot azért jó szájízzel tudtuk befejezni az aranyospusztai célban. Vasárnap azért már kiegyensúlyozottabbak voltunk, a mádi szakaszon begyűjtött defektünk ellenére sikerült előrébb lopakodnunk az értékelésben. Az utolsó kör első szakaszán azonban hajtásproblémánk támadt, aminek következtében csak csökkentett üzemmódban tudtunk közlekedni a hátralévő szakaszokon és a hetedik helyen sikerült célba érnünk. Az összetettben elért helyezésünkkel nem vagyunk elégedettek, ennek ellenére jól éreztük magunkat és volt néhány emlékezetes pillanatunk a verseny során.

Sok külföldi versenyen próbáltad már ki magadat. Így utólag mik a benyomásaid erről a versenyről, jó kis ERC rendezvény lehet ebből jövőre?

– Nagyon bízunk benne, hogy igen. A rendezők most kitettek magukért, igazán jó gyorsaságik voltak és az egész verseny során nem volt csúszás sem. Bízom benne, hogy a padka védelmét a jövőben a rönkök helyett az erdőbényei szakaszon látott bóják váltják majd fel, melyek jól láthatók, senki nem akar szándékosan nekimenni és szerintem sokkal kevésbé balesetveszélyesek, mint a farönkök. Pozitív csalódás volt számunkra Nyíregyháza Rallye, reméljük, hogy jövőre tényleg ERC futamként kerül majd megrendezésre.

Köszönjük az egyesületünknek és partnereiknek, hogy lehetővé tették versenyzésünket.

Comments are closed.