Sikított az autó a melegben

Nem volt egy kalandmentes versenye a Marton Zoltán – Horváth Krisztián párosnak az idei Baranya Kupán. Először “özönvíz”, majd “trópusi forróság jellemezte a versenyt, amit sajnos az autó melegedési problémái miatt idő előtt fel kellett adniuk… Zolival beszélgettünk a verseny után pár nappal. 

A Veszprém Ralin nem vettetek részt, pedig sokan várták, hogy újra harcba szálltok a Hondával…

– Én is szerettem volna. Elvileg így is volt, de aztán az utolsó pillanatban eladásra került az autó, így nem tudtunk vele indulni… Ez van.

Az idei Baranya Kupa a rengeteg esőről és a borzasztó hőségről marad sokaknak emlékezetes. A pályabejárásotok jól sikerült?

– Hát kaptunk hideget-meleget! Kisvaszaron belefutottunk egy tuti esőbe, de nem adtuk fel, mentünk tovább. Egyébként jól sikerült, úgy hiszem jó itinert írtunk. Szépen-lassan megtanuljuk ezt is. 😊

Gondolom utána jól “esett” a prológon való részvétel is.

– Az nagyon durva volt! Szerencsére be tudtunk menekülni a leszakadó eső elől az autóba, így nem áztunk szét, de utána elkövettem a versenyen az első hibámat. A rajtba érkezve kikapcsoltam a légkondit. (Igen azt! Na!) Cirka öt másodperc alatt bepárásodott a szélvédő. Mire a pálya végére értünk, már az oldalablakon, meg a szélvédő kellős közepén láttam csak ki. Úgy szlalomoztunk, hogy ha oldalt megláttam egy bóját, akkor húztam egy kézit… Meg persze az eső is egész jól esegetett… Természetesen a tavalyi, kicsit kopottabb, keményebb slickeket tettem fel a szlalomra, hadd csússzon kicsit… Fantasztikus volt…

Utána még várt rátok egy gyorsasági szakasz is.

– Igen, ott követtem el a második hibámat, meg a harmadikat… Utána nem számoltam. 😊 Az elején óvatosan kezdtem, de aztán kezdtem belejönni és szépen gyorsulgattunk. Egy jobbos elágazásban rossz ívet választottam, megcsúszott az eleje és gondoltam kicsit rásegítek kézivel… Megforogtunk, majd megtaláltuk a helyes irányt és mentünk tovább. Kb 800 méter után a jobb hatban megint sok lett, becsúsztam a bokorba, kidöntöttünk egy karót és már mentünk is tovább. Utána nagyon óvatos lettem, persze az időnk nagyon cool lett…

Mi történt veletek a szombati nap folyamán?

– Reggel minden szépen indult, de aztán várakozással kezdtük a gyorsaságit. Ez nem tett jót…  Mikor végre elindultunk, akkor balesetbe keveredtünk. Az Ivony/Kreicsi kettős borult előttünk. Szerencsére megúszták. De utána kicsit szétestünk, nem igazán sikerült belerázkódni. Alsómocsoládot elóvatoskodtam, az első körben. Utána meg jött a melegedés. Többször sikított az autó, hogy álljunk már le, mert baja lesz a motornak. Annyira elmelegedtünk, hogy a váltóbowdenek is bánták. Először a 4., aztán a 3., végül már a 2. fokozat is el-el szökött. (Amikor kihűlt, akkor visszajött…) Az autóban a full fűtés miatt kb 60 fok volt, a sisak forró volt a fejünkön! A negyedik gyors után mérlegeltem és úgy döntöttem, hogy nem megyünk tovább. Most úgy tűnik, hogy csak a hűtőventilátor szakadt le a tengelyéről, az még nem tisztázott, hogy a motor károsodott-e… Viszont idén harmadszorra is váltókulisszát kell cserélnünk… Nemsokára kiderül, hogy ennyivel megússzuk-e…

Gőzerővel készültök a nyár végén rendezendő Ózd-Salgó Ralira?

– Valószínűleg nem indulunk a Salgó Ralin. Egy csomó javítandó dolog van az autón, amit korábban úgy gondoltam, hogy ráérünk télen kijavítani. De most már kissé másként látom… Ha találunk megfelelő embert a javításra, akkor most megoldjuk a vissza-visszatérő elektromos és a váltóproblémát és majd visszatérünk a Zemplén Ralin.

Köszönjük a Full Auto SE támogatását. Köszönjük a 5th Gear Kft támogatását! www.5thgear.hu Gépi Forgácsolás. Köszönjük szponzoraink egész éves támogatását!


 

Comments are closed.