Sikerült a tisztes helytállás

BUS CENTER Cered-Zagyvaróna – MARB futam 

Szendrei Péter – Szendrei Endre (Lada VFTS)

Első interjú veled az oldalunkon. Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóinknak?

Sziasztok. Négy éve kezdtem el versenyezni rallye edzéseken a tököli reptéren – kezdi a múlt felidézését Péter. A típus akkor is Lada volt, 2105, majd 2107. Szép fokozatosan próbáljuk felépíteni a versenyzésemet, a rallye edzések után elkezdtem az idő ellen csatázni FRT versenyeken. Itt első évben sikerült Lada H/5 és H/11 kategóriában is éves értékelésben a második helyen végeznem. Itt szeretném kiemelni, hogy véleményem szerint sokan nagyon tévesen lenézik ezeket az FRT versenyeket, bója kerülgetésnek titulálják, pedig jelen helyzetben Magyarországon nincs ennél jobb iskola arra, ha valaki szeretne megtanulni versenykörülmények között gyorsan menni… 2017-ben sikerült elindulnunk életünk első sprint versenyén. Lábatlan-Bajnán sikerült édesapámmal az oldalamon kategória és Lada Kupa harmadik helyet elérnünk. Ezt követően 2018 közepéig FRT-n és a váci laktanya szlalomom indultam, aminek az első versenyét sikerült kategóriában és abszolútban is megnyernem, természetesen már a VFTS-sel.

Mi történt veletek eddig 2018-ban?

2018-ban indultam FRT-n és laktanya szlalomon Vácon, valamint nagy álmom teljesült azzal, hogy Parádsasváron a hegyiversenyen el tudtam indulni. Sajnos ott a technika ördöge megtréfált minket, üzemanyagnyomási probléma miatt folyamatosan problémáink voltak. Ezt követte a MARB északi régió ceredi versenye.

Legutóbb a BUS CENTER Cered-Zagyvaróna – MARB futamon indultatok. Milyen céllal álltatok oda a rajthoz?

Célunk a tisztes helytállás volt, szerettük volna összemérni magunkat a MARB mezőnnyel, valamint szerettünk volna problémamentesen célba érni.

Mennyire tetszett az első napi “salakszórás”?

Kicsit tartottam a salaktól, mert eddig még aszfalton kívül más talajtípuson nem versenyeztem. Plusz nyomást jelentett számomra, hogy édesapámmal Ózdról származunk, nem szerettünk volna nagyon beégni hazai pályán… 😊 Összességében mehettünk volna sokkal bátrabban a prológon, de elsőre ez így jó volt.

Vasárnap az első gyorsaságin rögtön egy abszolút tizedik időt jöttetek!

Vasárnap reggel az első gyorsaságin próbáltunk egy biztonságos tempóval végig menni, nagyon örültünk az abszolút tizedik és Lada P/2 kategória negyedik helyének, hiszen tudtuk, hogy maradt még benne bőven.

A verseny további három szakasza viszont már nem sikerült ennyire fényesre…

A második gyorsaságitól kezdődtek a problémáink… Körülbelül a tizedik kanyarban beragadt a váltónk negyedik fokozatba, 7500-8000-en jöttünk végig… ☹ A szervízben Mihók és Sanyi megoldották a problémát, azonban ekkor vettük észre, hogy két kerekünk is puklis lett és sajna nem volt túl jó állapotú tartalék kerekünk. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem Dredán Gyurinak a két kölcsön kereket, sportszerűségből jeles!!! Nagyon jó érzés, hogy mi FRT-sek mindenhol összetartunk!!! A harmadik gyors rajtjához úgy álltunk oda, hogy akkor most mutassuk meg, hozzuk be a váltóhiba miatt összeszedett hátrányunkat. Ekkor elment a töltésünk, csak a szervizesek gyors munkájának köszönhetően tudtunk elrajtolni. A pálya egyharmadánál az első osztályban versenyző egyik Subaru végiglocsolta a pályát olajjal, ezen megpördültünk olyan szerencsétlenül, hogy nem tudtam megfordulni, nézői segítséggel, körülbelül tíz perc hátránnyal sikerült továbbmennünk. A negyedik gyors felénél valami futómű problémát éreztem, nem erőltettem onnan kezdve, célba akartunk érni… A szervízben pedig lefogazott a diffink is… ☹

Mik a további tervek az év hátralévő részére?

 

Most év végéig nekem szünet következik, október közepén fog megszületni a kislányom, így most ő és a feleségem az első. Ha velük minden rendben lesz, akkor a Szilveszter Rallyn szeretnénk indulni! Az autó kap addig több fejlesztést, nem csúszkálni, hanem versenyezni megyünk! 😊

Hatalmas köszönet édesapámnak, édesanyámnak és feleségemnek, hogy támogatnak ebben az időt és pénzt nem kímélő hobbimban! 😊
Köszönöm Mihóknak és Sanyinak a sok-sok munkát, amit az autó felkészítésével és szervizelésével töltenek!
Köszönet Kasza Zolinak, Májkinak, Csendes Zsoltinak (autójavítás.net), Csernai Zsoltinak, Nepharius Bt-nek, (muanyagraklap.com) valamint a Dynamic Rally Team-nek!
Kövessétek csapatunkat a facebookon: www.facebook.com/nephariusracing

Comments are closed.