Semmi sincs veszve, Nyíregyházán fordítanak!

Nem sikerült a legjobban a Vértes Rallye, a Trencsényi Vince – Kiss “Vadmagyar” Balázs párosnak. Sajnos már az első körben rengeteg időt hagytak bent, így már csak az eredmény kozmetikázására volt lehetőségük a verseny hátralévő részében. Vince elmondása szerint nem sokat szomorkodtak a futam után, és már a Nyíregyháza Ralira összpontosítanak. 

Az elmúlt évek Székesfehérvár Rallye “anyagai” jó kiindulópontot jelentettek erre a versenyre?

– Nem hagyatkoztam most a korábbi felvételeinkre. Elég sok a különbség a korábbi autók és a mostani közt. Versenyeztem már ezeken a pályákon, nem voltak teljesen ismeretlenek.

Sajnos az első körötök eléggé kalandosra sikeredett… Kijelenthetjük, hogy már itt elszállt az esélyetek egy előkelő helyezésre?

– Hibáztam a gumitaktika választásánál is, valamint a harmadik gyorson a tempó megválasztásánál is. Volt két “izgalmas” kanyarunk is, a második már nem adta ki. A navigátorom a szokásos ralis közmondással vigasztalt “nyugi, előtte legalább nagy kereszt volt”. 😀 Szerencsére a nézők hamar kiszedtek és az autónak sem lett baja, viszont jobb első defekttel jöttünk le. Kettő perces hátránnyal nem sok esély maradt dobogóra, de nem adtuk fel.

A második körben minden szakaszon javítottatok az időiteken, de sajnos ez sem volt elég arra, hogy előrébb lépjetek a kategóriában.

– A szervizparkban adtunk feladatot a csapatnak, futómű kalibráció, rugó csere, fék csere. A csapat a Vértes Ralival egy időben zajló ralikrossz futam miatt létszámhiányban volt, de a Skodát és a Fordot is felkészítették, hárman helyrerakták amit kell és futópercre értünk az időellenőrzőbe. Ügyesek voltak, ezúton is köszönjük! Nem voltam kibékülve az autó viselkedésével még a módosítások után sem, de nem is volt mit kockáztatni. A power stage-re tartalékoltuk magunkat, hogy tudjunk pontot menteni.

A szervizparkban elkaptam a pillanatot, amikor is édesapáddal váltottatok eszmecserét. Sokat jelent számodra az ő folyamatos jelenléte a versenyeken?

– Habár ő is versenyzik, a gyűjtőkben, szervizparkban tudunk kommunikálni. Jelentős tapasztalattal rendelkezik, így fontos tanácsokkal, véleményekkel tud ellátni.

Az utolsó körre már egyre jobban felhordásosak voltak a pályák.

– Ez nem igazán tűnt fel. Egész nap nagyon csúszósak voltak a pályák, egy kis sár ide, vagy oda, már nem számított. A power stage tetszett a legjobban egész nap. Szeretek sötétben versenyezni, valamint addigra sikerült egy picit összeszedni magam és egy második időt jönni, pedig még egy utolérésünk is volt.

Az RC4-es és az ORB 2WD kategóriában is a hatodik helyet szereztétek meg. Két dobogós hely után, mennyire csalódás ez a számotokra?

– Nem is a végeredmény feltétlen a csalódás, egy-egy hiba benne van. Az egri versenyen futott tempónkat hiányoltam. Semmi sincs veszve, ez most egy ilyen verseny volt, igazából még partiban vagyunk, akármi lehet. Nyíregyházán fordítunk! 😉

Szeretném megköszönni a lehetőséget édesapámnak, a csapat munkáját, a szponzorok bizalmát, a barátnőm biztatását, valamint a nézőknek a gyors és sikeres mentést!

Comments are closed.