Sajnos „gombázás” lett belőle…

Egy Renault Clio volánja mögött szoktuk látni Marton Zoltánt, viszont a murvás versenyeken az Iseum Ralin is látott Peugeot szeretné nyüstölni.

Egy Peugeot volánja mögött kezdted az Iseum Ralit. Mi döntött az “ideiglenes” autóváltás mellett?

– Nincs murva szettem a Cliohoz, így egyszerűbb és olcsóbb volt bérelni egy autót, mint megvásárolni a szükséges alkatrészeket és átszerelni az autómat. Valójában a „kényelem” volt az oka az autóváltásnak, de kihagytam a számításból, hogy egy másik autót meg kell szokni, ki kell tapasztalni…

Volt már tapasztalatod murvás versenyen az Iseum Rali előtt?

– 2014-ben MARB-ban mentem utoljára Söptén, 2010-ben záróautóként a Szombathely Ralin. Nem mondhatnám, hogy rettentő tapasztaltan és magabiztosan kezdtem volna bele a versenyzésbe, mert sajnos tesztelni sem tudtam a verseny előtt…

Az első napot teljesítettétek és a kategóriátok harmadik helyén álltatok.

– Az első gyorsasági szakaszon vezettem először a Peugeot-t, ami nagyon furcsa volt számomra. Nem találtam a sebesség fokozatokat, furcsa volt a fék, képtelen voltam egyenesen menni vele… Tudtuk, hogy erőből sehova sem fogunk odaérni, ezért megbeszéltük, hogy biztonságra törekedve, a pályákkal ismerkedve autózunk majd végig a versenyen. Söptén így is kezdtünk, de aztán a második körben egyszer csak átkapcsoltak valamit bennem és onnantól nagyon élveztem a versenyt. Az az utolsó 5-6 km nagyon élménydús és jó hangulatú volt.

Másnap viszont…

– A söptei jó hangulat után nagyon vártam a vasárnapot. De sajnos „gombázás” lett belőle… A vasárnap reggeli első gyorsasági kb 3. kilométerén letört a motortartó bak az autón, a kartervédő tartotta a motort, így sajnos ki kellett állnunk a versenyből. Szép az erdő, de órákon át nem szívesem nézegettem… Nagyon sajnálom, hogy nem jutottunk el a végéig, mert kellett volna még a kezembe a kilométer… Különösen rossz, hogy Farkaserdőn nem mehettem, nagyon vártam azt a pályát. Tisztában vagyok vele, hogy technikai sport, de azért szomorkásra sikeredett a vége…

A két teljesített gyorsotok tapasztalata után mit mondasz, Peugeot vagy Renault?

– Igazából mindkettő. A Renault egy sokkal kifinomultabb, precízebb autó, mint a Peugeot, viszont jóval nyomatékosabb, erősebb. Szerintem a Renault vezetése jobban fekszik nekem, de az idei év tanulóév, így mindenfélét szeretnék tanulni, többek között másik autók vezetését is. Ezért Veszprémben újra megpróbálom a Peugeot irányítását. A többi versenyen természetesen a saját autómmal megyek.

Remélhetőleg a Székesfehérvár Ralival folytatódik a bajnokság… Olvashatjuk majd a neveteket a nevezési listán?

– Hát remélhetőleg. Így bő két héttel a verseny előtt azért jó lenne tudni valamit róla… Ha lesz verseny, mi ott leszünk. A Clio a hét végét a Budapesti Nagy Sportágválasztón tölti. Ha hazajön, akkor átnézzük és indulunk Fehérvárra. Sajnos jóval több időt vesz el a versenyekre való felkészülés, mint gondoltam, ezért nagy köszönet a családomnak, hogy még egy szóval sem reklamáltak…

Köszönöm csapatom és támogatóim segítségét, mert nélkülük nem lenne lehetőségem indulni a bajnokságban. Lájkoljátok Facebook oldalunkat: www.facebook.com/sisracing

Támogatóink: AVIA Benzinkút Szombathely, Euro-Lock Professzionális vegyianyagok, KO-HO Autófény, Sprint Autóbontó, PCE Műszerek, www.munkaruhazat.hu, www.hajtastechnikabolt.hu

Comments are closed.