Raliztunk és ez mosolyt csalt az arcunkra

Vértes Rally 2020-beszámoló

A Balogh Jani Holczer Dani páros a Vértes Ralin kiegyensúlyozott teljesítménnyel autózott és bár lemaradásuk nem nagy az élmezőnyhöz képest, a verseny nagy részét a TOP5 és az üldözőboly közé beékelődve légüres térben versenyezték végig.

Balogh Jani: „Ez a verseny kicsit nagyobb kihívás volt, mint az Eger rally. Többet kellett ralizni, aminek az improviációs része talán csak Nagyvelegen jött elő, ahol az időjárás bekavart, de alapvetően a pályák jellege miatt mégis inkább ide sorolnám. A korábbi évekből a nyomvonal tekintetében voltak emlékeink, ismerősek a kanyarok és az összekötő egyenesek, ahol van már némi tapasztalatunk. Végig maximiumon kell menni, ami számunkra még igazán nehéz, mivel nem tudjuk, hogy hol is van ezzel az autóval az a bizonyos határ. Ennek tudatában semmiképp nem szerettünk volna ezen a futamon sem átesni a ló képzeletbeli túloldalára és esetleg egy takaros bukfencet bemutatni, így fokozatosan tekintgettünk be az úgynevezett piros zónába, meg-megízlelve azt. Egyre több ilyen pillanatunk volt és az optimális ritmus mellett egy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk ahol az esetleges defekteket is elkerültük.”

A páros négy szakasz után még az ötödik helyen állt, később pedig az abszolút hatodik helyre fészkelte be magát, amit különösebben senki nem veszélyeztetett és játszi könnyedséggel tartották meg az utolsó szakasz végéig a pozíciójukat.

Balogh Jani: „Ez már a sokadik verseny, ami után elmondjuk, hogy egyre közelebb kerülünk az autóhoz, ami így is van. Látszik, hogy a hátrányunk nem számottevő, de az élmezőny párharcába és komoly taktikai csatájába mi még most nem tudunk részt venni. Fokozatosan építjük fel és már mi is nagyon várjuk azt a pillanatot, hogy egy ritmussal feljebb közlekedjünk és a többiek által elfoglalt szintre lépjünk fel. Lehet kívülről úgy tűnik, hogy sokkal óvatosabbak vagyunk a tőlünk megszokotthoz képest de nem szeretnénk beleszaladni egyetlen nagy pofonba sem, amihez most ez a legjárhatóbb út. Már jó érzéssel tudunk gyorsan menni a Hadik Rallye Team által mindig tökéletesen felkészített Ford Fiesta R5 MK2-vel ami azt mutatja meg számunkra, hogy nagyon jó az irány amiben haladunk és ezt kell kövessük. Kijelenthetjük, hogy komfortérzetben és az autó rezdüléseit tekintve már előrébb járunk, mint a korábbi típussal és lassan eljön annak is az ideje, hogy kilépjünk a korábban említett légüres térből és megvillantsuk magunkat. Egyébként élvezet ezzel az autóval menni és a szakaszok végén mosolyogva érkeztünk a beírókba, hogy végre ralizhattunk.”

 

Comments are closed.