Próbál tanulni a bukásból

Fábián Szabolcs a tavalyi év sikerei után is maradt a Historic bajnokságban és már az Eger Ralin próbálta újra felvenni a kesztyűt az élmezőnnyel. Bár nem volt megelégedve a saját teljesítményükkel, mégis előkelő helyen álltak az abszolútban, addig a pontig amíg… Szabolccsal beszélgettünk az egri bukásuk után. 

Első interjú veled az oldalunkon. Ilyenkor megszoktuk kérni a versenyzőket, hogy egy pár mondatban mutassák be az eddigi autóversenyzői pályafutásukat az olvasóinknak.

– Egy barátom – Fehérvári Csaba – fertőzött meg a ralival 2015-ben a Szilveszter Rally-n, amikor egy rövid szakaszra beültem mellé a Subarujába. Korábban is mindig imádtam az autókat, de nem mertem arra gondolni, hogy egyszer én is versenyzem. 2016-ban három MARB futamon indultam, szintén Csabi támogatásával. Ő vállalta a navigátor szerepét. Teljes fertőzöttség lett az eredmény. Úgy döntöttünk, hogy 2017-ben elindulok a Historic Bajnokságban. Elég jól zártam az év végét, úgyhogy nem volt kérdés, hogy 2018-ban is folytatom. Ebben az évben nyertük a géposztályt, a korcsoportot és a fantasztikus harmadik helyen végeztünk az abszolútban.

Évek óta részt veszel a Historic bajnokság küzdelmeiben. Sajnos az Eger Ralin bántóan kevés autó nevezett…

– Azt gondolom, hogy a Hobby Car megszüntetése jelentős szerepet játszik a létszám csökkenésében, hiszen a historicos autókkal együtt mentek. Másrészt tavaly is – mint idén –  voltak olyan hiányzók, akik az év végi értékelésben előkelő helyen voltak és remélem most csatlakoznak majd a bajnoksághoz.

Az abszolút második helyen álltatok a verseny jelentős részében, mégsem voltál teljesen elégedett a szakaszok végén.

– Tavaly Nyíregyházán a záró futamon Szelep navigált és önmagamhoz képest nagyon gyorsak voltunk. Én arra számítottam, hogy így fogjuk folytatni, mert az autót rendbe raktuk. Sajnos azonban beállítási problémánk volt az egész versenyen folyamán, az autó nem tudta azt, amit az évzáró futamon.

Aztán jött a 16. gyorsasági szakasz…

– Azt gondolom ezért túl sokat bosszankodtam az autón és nem a saját dolgommal foglalkoztam. Az utolsó gyorson az a jobb 3 ezért túl sok volt. Ez a bukás egyértelműen az én hibám volt és elég nagyra sikeredett. Nem sajnálkozom azon, hogy csak le kellett volna érnem, ez megtörtént és próbálok tanulni az esetből. Korábban közúton egyszer már mutattam be hasonló piruettet, de ez nagyon nem hiányzott az évünknek. Az abszolút második helyről estünk ki és az autó teljesen kuka. Miskolcon biztosan nem fogunk indulni, mert teljesen új autót kell építenünk, ezt ilyen rövid idő alatt képtelenség megcsinálni. Én úgy érzem, hogy lelkileg ez nem viselt meg annyira, hogy ne üljek versenyautóba, sőt nagyon várom már következő pillanatot.

Szeretnék köszönetet mondani a támogatóinknak: Hed-Land Kft., Agroversum Kft., Mándoki Munkaruha., Yellow Service Kft., a családomnak, hogy támogatnak és mellettem állnak.

Comments are closed.