ORB

Padlógázon az Eger Ralin

CREDOBUS Eger Rallye 2017 – Historic

Varga Péter – Patkó Gábor (BMW E30 325i)

A Historic bajnokság még nem volt lefutott az Eger Rali előtt. Hogyan készültetek a nem kis téttel bíró versenyre?

A Historic Bajnokság még nyitott volt az Eger Rally előtt, a lehetséges bajnokok közül csak nekünk nem volt vesztenivalónk. Mi kategória másodikként és összetett negyedikként érkeztünk Egerbe, ettől visszább már nem csúszhattunk. Az autót a szokásos módon felkészítettük és bíztunk a száraz időjárásban – kezdi a beszélgetést Péter.

Az első nap bebetonoztátok magatokat a verseny folyamán a második helyre.

Az első gyorsasági szakasztól kezdve a második helyen autóztunk, egész nap növeltük az üldözőkhöz képest az előnyünket. Az első helyezettel nem tudtuk felvenni a versenyt, de számunkra ez a hely is tökéletes volt, főleg hogy a kategóriánkat vezettük. Jól sikerült felírni a pályákat és a két sötétben tartott gyorsasági is jól sikerült. Élveztük mindkét gyorst, Gábornak ez volt az első éjszakai navigálása, ezért izgult is egy kicsit, de nagyon jól megoldotta a feladatot.

Milyen érzés volt padlógázon versenyezni? 🙂

Az egri pályák nagyon gyorsak voltak, több kilométeren keresztül mentünk padlógázon, amit mi nagyon élveztünk, ellentétben az autóval. Már sok gyorsasági kilométer van ebben a motorban és körről körre érezhető is volt, hogy veszít az erejéből. Ennek ellenére kitartott egész hétvégén és nem hagyott cserben minket.

A második napon már “csak” a bronz maradt nektek… Halljuk hogyan sikerült a vasárnapotok!

A második napon már csak két gyorsasági várt ránk, három körben. Az első gyorsaságin sikerült második időt autóznunk, viszont a verpeléti gyorson már csak a harmadik helyen végeztünk. Egy sajnálatos baleset miatt törölték az egyik gyorsot, ahol talán szépíthettünk volna, így Verpeléten ismét sokat kaptunk az első két autótól. Ezt a gyorsot már nagyon nehezen viselte az autó és itt már tudtuk, hogy nekünk ma már csak a bronz lehetséges. Megbeszéltük Gáborral, hogy az utolsó egerbaktai gyorson, az év utolsó jó gyorsaságiján már csak az élvezet fog számítani és nem az idő. Ez teljes mértékben össze is jött, nagyon jó volt, tetszett mindkettőnknek. Így zártuk a második napot, kategória győztesként és abszolút harmadikként.

Hogyan értékeled a 2017-es éveteket?

A 2017-es év sokkal nehezebb volt a tavalyinál. Az első két versenyen kiestünk, így álltunk az összetett 16. helyen is. Ez után jött mellém navigálni Gábor, teljesen újoncként Ózdon. Így kezdtük meg a felzárkózást, versenyről versenyre gyorsultunk, egyre jobb eredményeket értünk el. Mindketten sokat fejlődtünk az idei év során, ősz elején, a Mecsek Rallyn megszereztük első abszolút győzelmünket is, ami nagy öröm volt az egész csapat számára. Mindannyian eredmény orientáltak vagyunk és megtettünk minden lehetséges dolgot a jó eredményért. Ennek köszönhetően az Eger Rallyn kategória bajnokok lettünk és az éves abszolút értékelés második helyét is megszereztük.

Látunk még benneteket versenyezni valahol az idei évben?

Számunkra ezzel az idei évad véget ért, már próbáljuk a jövő évet összeállítani, ami nagyon nehéz dolog. De ezt sem fogjuk könnyen, vagy gyorsan feladni.

Sok köszönettel tartozom az idei szezon végén is, legelőször Sanyinak, aki most is bízott bennem és előteremtette az anyagi hátteret. A családomnak a segítséget, türelmüket, Édesapámnak, hogy mindig a lehető legjobb autót kaptam, és a teljes támogatását. Köszönet és tisztelet jár Gábornak is, újoncként teljesítette az évadát, remekül helytállt, nagyon szépen dolgozott. Köszönöm a rallyban szerzett barátoknak a segítséget, akikre az idei évben is mindig számíthattam. Az egész éves támogatásért hatalmas köszönet jár a szponzorainknak is: Vending Outlet Kft, Agriment Kft, Szakál-Met-Al Kft, Eneos Motor Oil, SZEGÁNA Kft, Alutent Kft., Magic Colors Autófényezési Szaküzlet, TES Garage, Első Egészségügyi Marketing, Ital Mekka.

Comments are closed.